Alpina B6 GT3: návrat na okruhy po letech

16 komentářů

voe
8. března • 17:31

ja koukam tam pan Ondrasik tu jen machruje ze neco vi a pritom o tom vi stejny lejno jako ti chlapi co se s nim hadaji. ani jeden z vás neví co alpina nabídne bežným kupcům. navíc pan Ondrasik nema ani paru o homologaci, homologovat auto (upraveny kousek) by se melo vejit pod 100.000Kč

Radek Ondrášík
8. března • 23:16

Kupodivu procesem zpětné homologace jsme prošli. Stálo to výrazně více, než zde píšete a bylo to natolik komplikované a složité, že pro běžného člověka je to k ničemu. V podstatě to cenu vozu zdvojnásobí.
Pokud vůz plní pravidla jednoho ze šampionátů FIA, pak jej na standardní značky v té podobně nedostanete až na pár zemí, kde mají benevolentnější pravidla. Ani v UK to není vůbec jednoduché.
Už jenom instalace FIA rámu to znemožní. Hluk, emise, nárazové zkoušky, nutnost používat homologované pneu už nutí měnit nastavení vozu, je nutno komplětně předělat brzdové soustavy, světla a mnoho dalšího.
Ale proč ne. Z pubertálních keců nad tuning magazínem jsem ale už vyrostl.

Tomas
6. března • 12:55

Hezkej multifunční volant :-) Jen 2 tlačítka - zřejmě "Drink" a "Catapult" ;-)

Birkov
6. března • 9:50

Tak tohle je auto které se teda na silnici rozhodně neztratí a zaujme víc než lecjaké desetimilionové káry. Jestli tohle půjde do provozu co to asi bude stát?

Radek Ondrášík
6. března • 10:23

Jenže do provozu toto nepůjde ;)

Andre
6. března • 12:16

"Alpina hodlá tento model prodávat a to nejen týmům, ale zřejmě i „civilním“ řidičům."
a civilove s tym budou asi jezdit po zahrade ze ? :-D

Radek Ondrášík
6. března • 12:49

No smějte se hlavně sobě. Civilům pro jízdy na okruhu, ne na silnici. Ale to byste o tom musel i něco vědět, že?

Andre
6. března • 13:11

pane Ondrasik, vy uz jste mne tady pobavil mnohokrat, ale dobre..
tady jsou vsechny auta serie GT3
http://www.fiagt3.com/cars.php
a kazde jedno muzete potkat na ceste, nerikam ze tak jak vase milovane octavie, ale kdyz budete mit stesti tak urcite.
na mobile.de je koupite snad vsechny, pokud mate penize. A kde s tym budete jezdit je uplne vase vec.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
6. března • 13:23

Auto homologované pro pohár FIA GT nelze provozovat na pozemních komunikacích. Tečka. To, že Aston Martin existuje i v civilní verzi a závodní je jedna věc, ale tu závodní prostě na silnici nedostanete. Prostě nemá to homologaci pro běžný provoz. Slicky taky najdete na okruhu a na silnici nejsou legální.Takže závodní speciály si samozřejmě koupit můžete, klidně s nimi můžete i jezdit po silnici, ale ne legálne. Takže souhlasím, že je věc kohokoli kde s tím bude jezdit, ovšem legálně na běžnou silnici toto provozovat nejde. Jedině to za velké peníze nechat homologovat, tak jak to udělal jeden majitel Ferrari FXX. Stálo to téměř dvojnásobek běžného FXX, ale šlo to.Ono už stačí FIA rám ve voze a na silnici to už legálně nedostante.Takže to, že lze něco koupit neznamená, že to můžete používat jako běžné vozidlo. Nemůžete. Ale je to opět o tom, že mícháte 10 věcí do jedné.

Andre
6. března • 13:43

Mr. Birkov napsal: "Jestli tohle půjde do provozu co to asi bude stát?"
Vy jste odpovedel: "Jenže do provozu toto nepůjde"
a ja vam odepsal citat "Alpina hodlá tento model prodávat a to nejen týmům, ale zřejmě i „civilním“ řidičům."
z ceho vypliva ze alpina hodla prodavat tyto auta i homologované pro pozemne komunikace. Tak jak to dela porshe z 911 GT3... proto je tam asi to slovo CIVILNIM !
Pokud vim tak auta ktera jezdi zavody a ne jen GT3 tak bez kazdodenniho servisu nevydri ani 1000 km, jedine ze by Alpina prodavala i cely team servisnich techniku, ale pak by ten civil byl asi jeden nebo dva.. Abrahamovic a snad Bill Gates .

pepa-1
6. března • 18:29

Prosím, neplést si hrušky z jablky. Když už je řeč o P 911 GT3, tak to je civilní auto, i když hodně ostré, ale homologované pro provoz na silnicích. Ale GT3 RS už je čistě závodní auto, rovněž vyráběné "sériově".
http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_GT3#997_GT3
A s tou Alpinou to bude podobné, moc jim fandím.

Radek Ondrášík
6. března • 14:10

Ne, nemáte pravdu. Toto bude prostě vždy pro okruhy a koupit si to mohou týmy, nebo i civilním, tedy běžným řidičům, kteří nezávodí, ale jezdí si na okruhy užívat.
Prostě vy jste to pochopil tak, že civilní řidiči = reálný provoz, ale je to myšleno civilní řidiči = okruhový speciál si koupí i nezávodníci, prostě ti, kteří sednou do své Q7, vezmou lafetu, na tu naloží svůj speciál a zajedou si na NS. Tam speciál sjede z vozíku, oni si odkrouží svoje kola, auto najede na lafetu a jede opět ve své Q7 domů.Znovu tedy opakuji, nehodnoďte na základě svého pocitu, ale reality. Přitom stačí udělat velmi jednoduché úkony, např. navštívit web výrobce a informaci si přečíst, pak byste tu nevypadal jako hlupák, který obhajuje něco, co není pravda. Toť vše.

Andre
6. března • 14:46

No ono nastane problem kdyz nekdo prelozi "private parties" jako "civilním řidičům" ano pak tu vypadam jako debil.
Protoze cela pravda je take ze:
Much like in the 1970s, ALPINA will also sell BMW ALPINA B6 GT3 race cars to private parties, collectors and race teams.

jinak ohledne alpina webu o tom komu to budou prodavat tam neni ani slovo.
http://www.alpina-automobiles.com/en/alpina-company/motor-sports.htmlDneska jsem svoji chybou ( ze jsem nemel cas kouknout na jine zdroje ) nasi hadku prohral. Priste se na vas pripravim dusleneji.
Jen si prosim odpuste nadavky "jako hlupak a pod" muzu se urazit .....

Radek Ondrášík
6. března • 15:28

Urpimne receno urazeni vasi osoby nezpusobi urcite spatny spanek me osoby. Proste pokud nekdo trva na necem o cem nema ocividne ani paru a bude se kvuli toho jeste hadat, pak proste vypada jako hlupak a je jedno, zda se mu to libi nebo nelibi.

Andre
6. března • 16:02

Pane Ondrasik jste az moc arogantni, hadali jsme se o blbostech, proste ja nemam cas hledat na internetu presne zneni clanku, delal sem zavery na zaklade onoho clanku kde je presne napsane CIVILNI co jsem si prelozil do meho nazoru a urcite nejsu jedinej, delaji to jine znacky nevym proc by to nedala i Alpina a nikde neni napsane ze to casem neudela. Jen vy jste presvedcen o vasi 100% pravde. Presne jak pri nasi posledni "diskuzi" kde jste nakonec dokonce tvrdil ze ani nejste redaktor autorevue.cz
Ze mne jste delal snoba protoze sem si koupil ojete BMW ale sam mate nazor ze ojetinu kupujou jen hlupaci. Ale na otazku v cem jezdite vy uz odpoved nebyla a jen jste porad mektal ze lidi co mne znaji tak . . . A nakonec byl ten clanek cely smazan protze to pravda ani nebyla.
pane Ondrasik najdite si holku ona vam uz pomuze znizit ten testosteron, nebo dopadnete jak Radek Hulan.

Radek Ondrášík
6. března • 22:40

Vezmu to netradičně od konce:
- jsem již několik let šťastně ženatý ;)
- již více než 3/4 roku nejsem redaktorem Autorevue.cz (podívejte se klidně kdy mi vyšel poslední článek)
- snoba ohledně toho BMW jste ze sebe udělal sám. Pokud si to pamatuji byla to diskuse o tom, jak je BMW 5 dokonalé auto a sousedé jsou z něj paf?
- s čím jezdím je do značné míry irelevantní pro jakoukoli diskusi. Stejně jako je irelevantní s čím jezdíte vy, nebo kdokoli jiný. To, že někdo vlastní nějaké auto z něj nedělá odborníka na dané auto. Casto informace od člověka co s daným vozem najede 500 km je přínosnější, než od někoho, kdo s tím autem najel 50000 km. A jelikož vozů se kterými jezdím je poměrně velké množství, nemá smysl je zde ani vypisovat. Ale že jste to vy, pak mohu napsat, že já osobně žádný vůz nevlastním ;-):-P
- pokud byl nějaký článek smazán, pak kontaktujte šéfredaktora, ne mne. Chápu, že mne máte stále spojeného s AR, ale naše cesty s již rozešly, jak jsem uvedl. Já nic mazat nemůžu.A co se týká tohoto článku. Já se vás od počátku snažil přesvědčit, že jste to pochopil špatně. Vy jste pouze na základě jedné ne příliš jasné formulace začal oponovat. Chápu, že nemáte čas procházet X-stránek, na druhou stranu, pokud někde diskutuji a někdo má dost odlišný názor a mé informace jsou pouze nejasné, případně z jednoho zdroje, tak se snažím info ověřit, případně v diskusi z důvodu nedostatku informací nepokračuji. Takto to dle mého názoru dělá každý inteligentní člověk. Jenom hlupák prostě setrvá na svém a nesnaží se buď přiznat nedostatek zdrojů, nejasnost, nebo se nepůjde podívat i jinam.

Doporučujeme

Články odjinud