Alpina B5: čistokrevné dvojče pro BMW M5

S novým modelem na aktuální bázi BMW 5 přichází světoznámý tuner, firma Alpina. Nástupce verze B10 se jmenuje B5 a svůj debut slavil na ženevském autosalónu.

Pod kapotou hřímá přepracovaný sériový osmiválec o objemu 4.4 l. Pohonná jednotka dostala do vínku kompresor, který vdechnul agregátu výkon 368 kW (500 k) a úctyhodný maximální kroutící moment 700 Nm. Přímý konkurent pro BMW M5 zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,7 s a vesele se stejnou chutí pokračuje až k nejvyšší rychlosti 314 km/h. B5 má šestistupňový automat Switchtronic. V nabídce firmy Alpina je samozřejmě i upravená verze BMW 5 kombi, která má akceleraci z klidu na stovku za 4,9 s a nejvyšší rychlost 300 km/h.

U optického stylingu si každý všimne modifikovaného předního nárazníku, kde přibyl spojler s logem tunera, a nových plastů na zádi vozu. V blatnících jsou velká kola z lehkých slitin, disky 8,5x19 palců s pneumatikou 245/40 vpředu a 9,5x19 palcový ráfek s pneumatikou 275/35 na zadní nápravě. K tomu byly přidány nové tlumiče s tužším nastavením a upraveno nastavení podvozku. Alpina u modelu B5 udává kombinovanou spotřebu 12,3 l/100 km u sedanu a 12,4 l/100 km u Touringu.

V interiéru je luxusní dvoubarevné kožené čalounění, tříramenný sportovní volant a množství dřevěných doplňků. Cena pro B5 sedan začíná na 89 900 eurech, za kombi zaplatíte 92 900 eur. V Ženevě se vedle novinky B5 ukázala i přepracovaná limuzína B7. Je to reakce na facelift BMW řady 7, kde se technicky nic nezměnilo, upraveny byly jen detaily karosérie. Ceník pro B7 začíná od 116 400 eur u standardní verze a pro prodlouženou verzi startuje od 122 400 eur.

Tip: Mrkněte na test BMW 530d Touring.

BMW řada 5

Po výstředním designovém experimentu u generace E60 se pětkové BMW vrátilo ke konzervativnímu vzhledu. Pořád se vyrábí se zadním pohonem, stále více zákazníků ale volí čtyřkolku xDrive.

Test BMW 520d xDrive Sedan • BMW řady 5 Touring​ • Elektromobil • Facelift • Historie BMW řady 5 •Test BMW 545e xDrive

Doporučujeme

Články odjinud