Alpina B5: čistokrevné dvojče pro BMW M5

S novým modelem na aktuální bázi BMW 5 přichází světoznámý tuner, firma Alpina. Nástupce verze B10 se jmenuje B5 a svůj debut slavil na ženevském autosalónu.

Pod kapotou hřímá přepracovaný sériový osmiválec o objemu 4.4 l. Pohonná jednotka dostala do vínku kompresor, který vdechnul agregátu výkon 368 kW (500 k) a úctyhodný maximální kroutící moment 700 Nm. Přímý konkurent pro BMW M5 zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,7 s a vesele se stejnou chutí pokračuje až k nejvyšší rychlosti 314 km/h. B5 má šestistupňový automat Switchtronic. V nabídce firmy Alpina je samozřejmě i upravená verze BMW 5 kombi, která má akceleraci z klidu na stovku za 4,9 s a nejvyšší rychlost 300 km/h.

U optického stylingu si každý všimne modifikovaného předního nárazníku, kde přibyl spojler s logem tunera, a nových plastů na zádi vozu. V blatnících jsou velká kola z lehkých slitin, disky 8,5x19 palců s pneumatikou 245/40 vpředu a 9,5x19 palcový ráfek s pneumatikou 275/35 na zadní nápravě. K tomu byly přidány nové tlumiče s tužším nastavením a upraveno nastavení podvozku. Alpina u modelu B5 udává kombinovanou spotřebu 12,3 l/100 km u sedanu a 12,4 l/100 km u Touringu.

V interiéru je luxusní dvoubarevné kožené čalounění, tříramenný sportovní volant a množství dřevěných doplňků. Cena pro B5 sedan začíná na 89 900 eurech, za kombi zaplatíte 92 900 eur. V Ženevě se vedle novinky B5 ukázala i přepracovaná limuzína B7. Je to reakce na facelift BMW řady 7, kde se technicky nic nezměnilo, upraveny byly jen detaily karosérie. Ceník pro B7 začíná od 116 400 eur u standardní verze a pro prodlouženou verzi startuje od 122 400 eur.

Tip: Mrkněte na test BMW 530d Touring.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků