Alpina B5 BiTurbo (BMW F10) posílila na 540 koní

Na autosalonu v Ženevě německá automobilka Alpina vystaví dále posílenou verzi svého supersedanu B5 BiTurbo.
Seznam kapitol
  1. Alpina B5 BiTurbo
  2. Fotogalerie

Zřejmě pod vlivem nedávného představení továrního speciálu BMW M5 (F10) sáhli u malosériové automobilky Alpina k dodatečnému posílení modelu B5 BiTurbo, který vychází ze standardního sedanu BMW 5 (F10). Pod přední kapotou zůstává dobře známý základ, který je společný nejen celé řadě standardních modelů BMW, ale také supersedanu BMW M5.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina B5 BiTurbo

Jde samozřejmě o vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l, přímým vstřikováním a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který dosud v modelu Alpina B5 BiTurbo dosahoval výkonu 507 koní (373 kW) a točivého momentu rovných 700 Nm. Alpina B5 BiTurbo však byla představena již v půli roku 2010 a od té doby se situace na trhu již poněkud změnila.

Alpina B5 Bi-Turbo: B5 F10 detailně

Alpina B5 Bi-Turbo: B5 F10 detailně

Stále si zachovává řadu vlastních konstrukčních prvků včetně speciálních turbodmychadel Honeywell-Garrett, jež motoru B5 BiTurbo zajišťují specifické provozní vlastnosti. U Alpiny na změnu poměrů (a nástup BMW M5) reagovali další sadou vylepšení, jež zvyšuje hranici nejvyššího výkonu na 540 koní (397 kW) a točivý moment posouvá až na 730 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina do motorů pro model B5 BiTurbo instaluje řadu speciálních dílů včetně specifických turbodmychadel

Pro porovnání, BMW M5 sice dosahuje výkonu o 20 koní vyššího, ale točivého momentu o plných 50 Nm nižšího. Díky čerstvému posílení údajně vylepšená Alpina B5 BiTurbo (v závorkách jsou rozdíly oproti té původní) zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,5 s (- 0,2 s) a dosáhne rychlosti 319 km/h (+ 12 km/h), to vše při deklarované průměrné spotřebě 10,5 l/100 km (- 0,3 l/100 km).

Pro porovnání: tovární BMW M5 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,4 s a dosáhne rychlosti 305 km/h a průměrné spotřeby 9,9 l/100 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alpina B5 BiTurbo
  2. Fotogalerie

bazar

BMW 3 3
Rok výroby: 2009
Stav: 163 670 km
Cena: 240 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2005
Stav: 169 835 km
Cena: 176 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 175 176 km
Cena: 220 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2007
Stav: 169 020 km
Cena: 170 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 52 881 km
Cena: 350 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 199 530 km
Cena: 410 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků