Alpina B5 BiTurbo (BMW F10) posílila na 540 koní

Na autosalonu v Ženevě německá automobilka Alpina vystaví dále posílenou verzi svého supersedanu B5 BiTurbo.
Seznam kapitol
  1. Alpina B5 BiTurbo
  2. Fotogalerie

Zřejmě pod vlivem nedávného představení továrního speciálu BMW M5 (F10) sáhli u malosériové automobilky Alpina k dodatečnému posílení modelu B5 BiTurbo, který vychází ze standardního sedanu BMW 5 (F10). Pod přední kapotou zůstává dobře známý základ, který je společný nejen celé řadě standardních modelů BMW, ale také supersedanu BMW M5.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina B5 BiTurbo

Jde samozřejmě o vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l, přímým vstřikováním a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který dosud v modelu Alpina B5 BiTurbo dosahoval výkonu 507 koní (373 kW) a točivého momentu rovných 700 Nm. Alpina B5 BiTurbo však byla představena již v půli roku 2010 a od té doby se situace na trhu již poněkud změnila.

Alpina B5 Bi-Turbo: B5 F10 detailně

Alpina B5 Bi-Turbo: B5 F10 detailně

Stále si zachovává řadu vlastních konstrukčních prvků včetně speciálních turbodmychadel Honeywell-Garrett, jež motoru B5 BiTurbo zajišťují specifické provozní vlastnosti. U Alpiny na změnu poměrů (a nástup BMW M5) reagovali další sadou vylepšení, jež zvyšuje hranici nejvyššího výkonu na 540 koní (397 kW) a točivý moment posouvá až na 730 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina do motorů pro model B5 BiTurbo instaluje řadu speciálních dílů včetně specifických turbodmychadel

Pro porovnání, BMW M5 sice dosahuje výkonu o 20 koní vyššího, ale točivého momentu o plných 50 Nm nižšího. Díky čerstvému posílení údajně vylepšená Alpina B5 BiTurbo (v závorkách jsou rozdíly oproti té původní) zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,5 s (- 0,2 s) a dosáhne rychlosti 319 km/h (+ 12 km/h), to vše při deklarované průměrné spotřebě 10,5 l/100 km (- 0,3 l/100 km).

Pro porovnání: tovární BMW M5 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,4 s a dosáhne rychlosti 305 km/h a průměrné spotřeby 9,9 l/100 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alpina B5 BiTurbo
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků