Alpina B5 Bi-Turbo: B5 F10 detailně

Po prvních kusých informacích vám konečně můžeme důkladně popsat novinku od Alpiny v její plné kráse. Nabízí 507 koní a 307 km/h.

Pod kapotou nové Alpiny B5 na bázi poslední generace BMW 5 s interním označením F10 se skrývá stejné srdce, jež pohání také dříve uvedený velký sedan B7. Tento celohliníkový vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l tedy disponuje párem nových turbodmychadel, jež mu umožňují dosahovat výkonu 507 koní (373 kW) již při 5 500 ot./min. a točivého momentu plných 700 Nm v rozmezí od 3 000 do 4 750 ot./min. Dmychadla pracují paralelně, každé z nich tedy plní jednu řadu válců. Jejich vývoj probíhal za spolupráce Alpiny se specialistou Honeywell-Garrett, v porovnání s předchozí verzí s mechanickým kompresorem údajně nové uspořádání zaručuje vyšší výkon v širším pásmu otáček.

Změn doznalo též chlazení stlačovaného vzduchu (dva tepelné výměníky voda-vzduch) i celého motoru, kvůli vyšším tlakům a teplotám byly pro tento motor u specializované firmy Mahle vyvinuty nové písty. Pohonná jednotka disponuje specifickým výkonem 115,3 koně na litr objemu, použití standardních soustav přímého vstřikování paliva a řízení ventilů Double VANOS zajišťuje nové Alpině B5 průměrnou spotřebu 10,8 l/100 km a emise CO2 ve výši 252 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na motor navazuje osmistupňová automatická převdovka Switch Tronic vyvinutá společností ZF. Její řazení se má vyznačovat dokonalou kombinací komfortu a bleskovými reakcemi na provozní podmínky a pokyny řidiče, realita ale tak růžová zřejmě nebude. Pracuje zcela samočinně, případně podle impulzů z tlačítek na volantu. Alpina B5 zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,7 s a dosáhne rychlosti 307 km/h, o potřebné zpomalení se starají nové brzdy s kotouči o průměru 374 mm vpředu a 370 mm vzadu.

Zcela přepracovány byly závěsy kol s nepatrně kratšími pružinami a modifikovanými rameny. Tlumení je řízeno elektronicky (VDC), celkově se má Alpina B5 vyznačovat ostřejšími jízdními vlastnostmi, ovšem při zachování komfortu potřebného k pohodlnému každodennímu cestování. K celkovému dojmu přispívají dvacetipalcové lité ráfky tradičního designu obouvající pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rezměrech 255/35 ZR20 vpředu a 285/30 ZR20 vzadu.

Při prvním pohledu si všimneme dalších prvků, jež odkazují na bohatou tradici značky Alpina v prvotřídním ladění vozů BMW. Za povšmnutí stojí velmi kompaktní zadní partie vozu s integrovanými dvěma páry koncovek výfuků. Difuzor je velmi decentní, přesto se však spolu s dalšími aerodynamickými prvky údajně podílí na snížení vztlaku až o 60 % vpředu a 30 % vzadu.

Interiér se vyznačuje kvalitním celokoženým čalouněním, novými a všestranně stavitelnými sedadly nebo navigačním systémem s rozhraním Bluetooth. Přístrojový štít dostal modré stupnice korespondující barevným laděním s typickým logem na středu ručně obšívaného volantu. Palubní deska je obložena myrtovým dřevem ze stromů, jež jsou pěstovány na americkém pacifickém pobřeží speciálně k tomuto účelu.

Cena novinky zatím není známa, dostupná by však měla být již letos na podzim po premiéře na pařížském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alpina B5 F10 Bi-Turbo

Alpina

Alpina je automobilka, která vyrábí vozy na základě modelů BMW. Společnost na přestavbu aut založil Burkard Bovensiepen v roce 1965.

Alpina B3 • Alpina D3 S • Alpina XB7 • Alpina B7

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

17.  10.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky