Alpina si pohrála s novým BMW 5. Pětky z Buchloe hravě překonají 300 km/h!

Nedlouho po uvedení faceliftu BMW řady 5 se ke slovu hlásí i výrobce Alpina, který umí nejsilnější motorizaci roztáhnout až na 330 km/h.

Facelift BMW řady 5 se představil na konci května. Jako vždy myslí na rozumně smýšlející manažery i vášnivé řidiče. Vrcholem nabídky tak zůstal model M550i xDrive se 4,4litrovým osmiválcem o výkonu 530 koní. Ostrá verze M5 pro opravdové fajnšmekry se teprve připravuje. Pro nedočkavce je tu ale automobilka Alpina, která si novinku vzala do péče opravdu rychle.

Již po dvou týdnech tak uvádí dva nové modely - zběsilý B5 a cestovní D5 S. Oba vozy jsou k mání v obou karosářských variantách. Zážehová varianta B5 rozhodně není levnou záležitostí. Za verzi sedan dáte v přepočtu 3.133.000 Kč a za kombi si ještě osmdesát tisíc připlatíte. Podle technických parametrů to ale rozhodně bude stát za to. 

Alpina XB7 se představuje: Má 621 koní a výbavu jako Rolls-Royce

Alpina XB7 se představuje: Má 621 koní a výbavu jako Rolls-Royce

Alpina B5 používá motor z M550i xDrive, jehož výkon je napumpován na 457 kW (621 koní) a 800 N.m točivého momentu. Je tak jen o pár koní slabší než motor v současném M5 Competition. Sedan akceleruje na stovku za 3,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 330 km/h. Touring pokoří stovku o dvě desetiny déle a jede maximálně 322 km/h.

Pro vyznavače vznětových motorizací je připravena verze D5 S, která je vybavena řadovým šestiválcem o objemu 3,0 litru s výkonem 300 kW (408 koní) a 800 N.m točivého momentu. Sedanu trvá stovka 4,4 sekundy a umí jet až 286 km/h. Touring zvládne akceleraci na normovanou hodnotu za 4,6 sekundy a jede maximálně 283 km/h.

Alpina vyladila i nejsilnější naftové BMW řady 3. Cena je přinejmenším lákavá

Alpina vyladila i nejsilnější naftové BMW řady 3. Cena je přinejmenším lákavá

Alpina D5 S ve verzi sedan vás bude stát v přepočtu 2.462.000 Kč a za kombi se i zde osmdesát tisíc připlácí. Obě motorizace jsou spárovány s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF a disponují pohonem všech kol xDrive.

Součástí balíčku je i adaptivní podvozek a natáčení kol zadní nápravy. Změny designu jsou jako vždy decentní a zahrnují ostřejší sadu nárazníků, všudypřítomné znaky výrobce a kola s tradičním vzhledem o velikosti 20“. Uvnitř se můžete těšit na kůži s ručním prošíváním.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků