Nejde o nějaký prachsprostý čiptuning (i když elektronika je samozřejmě poladěná), turba mají nové turbínové skříně s optimalizovaným prouděním plynů, je zde větší mezichladič, optimalizované plnicí potrubí a vylepšená chladicí soustava s tisíciwattovým větrákem. Zdroj: Alpina

Nejde o nějaký prachsprostý čiptuning (i když elektronika je samozřejmě poladěná), turba mají nové turbínové skříně s optimalizovaným prouděním plynů, je zde větší mezichladič, optimalizované plnicí potrubí a vylepšená chladicí soustava s tisíciwattovým větrákem. | Zdroj: Alpina

Pod kapotou modelu B4 Gran Coupe najdeme přeplňovaný třílitrový šestiválec S58, naladěný na výkon 364 kW (495 k) a točivý moment 730 Nm. S nimi zdolá hranici 100 km/h za 3,7 sekundy a rozjede se až na 301 km/h. Zdroj: Alpina

Pod kapotou modelu B4 Gran Coupe najdeme přeplňovaný třílitrový šestiválec S58, naladěný na výkon 364 kW (495 k) a točivý moment 730 Nm. S nimi zdolá hranici 100 km/h za 3,7 sekundy a rozjede se až na 301 km/h. | Zdroj: Alpina

Osmistupňový automat 8HP76 byl vylepšen ve spolupráci s jeho výrobcem ZF kvůli plynulejšímu řazení v komfortním a svižnějšímu v dynamickém režimu. Jeho vybrané komponenty byly kvůli vyššímu točivému momentu zesíleny. Zdroj: Alpina

Osmistupňový automat 8HP76 byl vylepšen ve spolupráci s jeho výrobcem ZF kvůli plynulejšímu řazení v komfortním a svižnějšímu v dynamickém režimu. Jeho vybrané komponenty byly kvůli vyššímu točivému momentu zesíleny. | Zdroj: Alpina

Pohon všech kol preferuje zadní nápravu, na níž nechybí elektronicky řízený diferenciál.  Zdroj: Alpina

Pohon všech kol preferuje zadní nápravu, na níž nechybí elektronicky řízený diferenciál.  | Zdroj: Alpina

Výfuk kvůli menším protitlakům spoléhá na svůj větší průměr, vůz samozřejmě plní emisní normu Euro 6d-ISC-FCM. Zdroj: Alpina

Výfuk kvůli menším protitlakům spoléhá na svůj větší průměr, vůz samozřejmě plní emisní normu Euro 6d-ISC-FCM. | Zdroj: Alpina

K lepším jízdním vlastnostem si Alpina B4 Gran Coupe pomáhá záporným odklonem 1,25 stupně na přední nápravě, kam také přibyly nové stabilizátory.  Zdroj: Alpina

K lepším jízdním vlastnostem si Alpina B4 Gran Coupe pomáhá záporným odklonem 1,25 stupně na přední nápravě, kam také přibyly nové stabilizátory.  | Zdroj: Alpina

Pružiny a tlumiče s variabilní charakteristikou umožní poznat skutečný rozdíl mezi různými jízdními režimy.  Zdroj: Alpina

Pružiny a tlumiče s variabilní charakteristikou umožní poznat skutečný rozdíl mezi různými jízdními režimy.  | Zdroj: Alpina

Rychlost krotí přední kotouče s průměrem 395 mm, do nichž se zakusují čtyřpístkové brzdiče, zadní kotouče mají 345 mm. Na přání je možné dodat lehké vrtané kompozitní kotouče s větší účinností a rezervou z hlediska tepelného namáhání.  Zdroj: Alpina

Rychlost krotí přední kotouče s průměrem 395 mm, do nichž se zakusují čtyřpístkové brzdiče, zadní kotouče mají 345 mm. Na přání je možné dodat lehké vrtané kompozitní kotouče s větší účinností a rezervou z hlediska tepelného namáhání.  | Zdroj: Alpina

Alpina B4 Gran Coupe Zdroj: Alpina

Alpina B4 Gran Coupe | Zdroj: Alpina

Alpina B4 Gran Coupe Zdroj: Alpina

Alpina B4 Gran Coupe | Zdroj: Alpina

Alpina B4 Gran Coupe Zdroj: Alpina

Alpina B4 Gran Coupe | Zdroj: Alpina

Alpina B4 Gran Coupe Zdroj: Alpina

Alpina B4 Gran Coupe | Zdroj: Alpina

Každé z 20“ kol v typickém designu značky Alpina váží pouhých dvanáct kilogramů, což představuje výrazné omezení rotující neodpružené hmotnosti. Zdroj: Alpina

Každé z 20“ kol v typickém designu značky Alpina váží pouhých dvanáct kilogramů, což představuje výrazné omezení rotující neodpružené hmotnosti. | Zdroj: Alpina

Alpina B4 Gran Coupe Zdroj: Alpina

Alpina B4 Gran Coupe | Zdroj: Alpina

Alpina B4 Gran Coupe Zdroj: Alpina

Alpina B4 Gran Coupe | Zdroj: Alpina

Alpina B4 Gran Coupe Zdroj: Alpina

Alpina B4 Gran Coupe | Zdroj: Alpina

Pod kapotou modelu B4 Gran Coupe najdeme přeplňovaný třílitrový šestiválec S58, naladěný na výkon 364 kW (495 k) a točivý moment 730 Nm. S nimi zdolá hranici 100 km/h za 3,7 sekundy a rozjede se až na 301 km/h. Zdroj: Alpina
Osmistupňový automat 8HP76 byl vylepšen ve spolupráci s jeho výrobcem ZF kvůli plynulejšímu řazení v komfortním a svižnějšímu v dynamickém režimu. Jeho vybrané komponenty byly kvůli vyššímu točivému momentu zesíleny. Zdroj: Alpina
Pohon všech kol preferuje zadní nápravu, na níž nechybí elektronicky řízený diferenciál.  Zdroj: Alpina
Výfuk kvůli menším protitlakům spoléhá na svůj větší průměr, vůz samozřejmě plní emisní normu Euro 6d-ISC-FCM. Zdroj: Alpina
16
Fotogalerie

Alpina B4 Gran Coupé vstupuje na český trh. Je to jediná možnost, jak do řady 4 Gran Coupé dostat ostrý M motor

Rychlost přes 300 km/h a 730 N.m točivého momentu. To je novinka, pro kterou si právě můžete dojet do BMW Invelt.

Oficiální odkoupení značky Alpina mnichovským gigantem BMW je hotové a nyní nás tak o vstupu novinky na trh informuje přímo BMW. Oficiálním autorizovaným dealerem značky Alpina je u nás BMW Invelt. Nejnovějším přírůstkem do flotily je nové BMW Alpina B4 Gran Coupé, které mělo premiéru v březnu letošního roku.

Vůz Alpina B4 Gran Coupé pohání řadový šestiválec S58 o objemu 3,0 litru dosahující výkonu 364 kW (495 koní) a točivého momentu 730 N.m. To stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a k dosažení maximální rychlosti 301 km/h. K přenosu výkonu na všechna čtyři kola slouží osmistupňová automatická převodovka ZF. Vozu nechybí elektronicky řízený diferenciál na zadní nápravě.

V Česku tohle auto koupíte za 2.380.221 Kč. Vůz je tedy cenově srovnatelný se základními modely M3 sedan/kombi a M4 Coupé/Cabriolet. Samotné BMW nenabízí řadu 4 Gran Coupé ve verzi M a tato Alpina je tak příležitostí, jak do této karoserie dostat ostrý eSkový motor z opravdových M.

Jen pro porovnání, BMW M4 Competition s výkonem 510 koní, pohonem všech kol a automatem vyjde na 2.580.500 Kč. Kombinaci slabšího motoru o výkonu 480 koní má M4 jen v případě manuální převodovky. Tehdy je ovšem také čistou zadokolkou. V takovém případě stojí 2.354.300 Kč.

Alpina B4 Gran Coupé: technické údaje a česká cena
Motor S58
Objem [ccm] 2993
Výkon [Kw/ot.min] 364/5000-7000
Točivý moment [N.m/ot.min] 730/2500-4500
Zrychlení [s] 3,7
Maximální rychlost [km/h] 301
Převodovka 8A
Hmotnost [kg] 1965
Cena [Kč] 2.354.300

Alpina

Alpina je automobilka, která vyrábí vozy na základě modelů BMW. Společnost na přestavbu aut založil Burkard Bovensiepen v roce 1965.

Alpina B3 • Alpina D3 S • Alpina XB7 • Alpina B7

Doporučujeme

Články odjinud