Alpina B4 BiTurbo: kout železo, dokud je žhavé…

Automobilka Alpina Burkharda Bovensiepena z německého Buchloe rozšiřuje svoji nabídku o přestavbu nového kupé z Mnichova.

Letos v Detroitu slavila svoji výstavní premiéru studie BMW Concept 4 Series Coupe, už tehdy bylo všem jasné, že sériové provedení na sebe nenechá dlouho čekat. Nové kupé BMW 4 se stalo skutečností letos v červnu, ovšem u automobilky Alpina nezaháleli a již na autosalonu v Tokiu představili svoji adaptaci tohoto modelu, která se začne prodávat v květnu příštího roku pod označením Alpina B4 BiTurbo Coupe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina B4 BiTurbo byla představena v Tokiu

Na první pohled se žádného šoku neobávejte: Alpina B4 BiTurbo zkrátka jede v kolejích aktuální tvorby Alpiny. Těšit se tak můžete na typické modré lakování, jednoduché polepy s tenkými linkami i na dnes již klasická vícepaprsková litá kola, jež mají v tomto případě průměr 20 palců a obouvají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport. Na první pohled si pak ještě všimneme nových spoilerů nebo dvou párů koncovek nerezového výfukového traktu.

Alpina D3 Bi-Turbo: základ startuje pod 1,5 mil. Kč (doplněno video)

Alpina D3 Bi-Turbo: základ startuje pod 1,5 mil. Kč (doplněno video)

Modifikace interiéru jsou i v případě této Alpiny minimální (volant vpravo a „rozsypaný čaj“ na displeji odkazují na premiéru v Japonsku), těšit se ale můžete třeba na přečalouněná kožená sedadla, emblémy Alpina a plaketu s výrobním číslem pod panelem rádia na středové konzole. Podvozek je opatřen tužším pérováním a sníženou světlostí, účinnější brzdová soustava má ventilované kotouče o průměru 370 mm vpředu a 345 mm vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O typická kola, modré lakování ani decentně přepracovaný interiér ochuzeni nebudete

O pohon se stará přepracovaný, podélně uložený zážehový šestiválec s válci v řadě, objemem 3,0 l a dvojicí turbodmychadel, který dosahuje výkonu 410 koní (301 kW) a točivého momentu 600 Nm. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,2 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 305 km/h, přičemž v kombinovaném režimu se má spokojit s průměrnou spotřebou 7,6 l/100 km.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků