Náhrada za nikdy nevyráběné BMW M3 Touring je v prodeji. Má zajímavou cenu

Konfigurátor nové Alpiny B3 Touring je v provozu. Podívali jsme se, na kolik pomyslný ekvivalent nikdy neprodávaného M3 Touring vyjde.

Přestože jeden známý prototyp praktického BMW M3 Touring (E46) existuje, do produkce plně ostrého kombíku na základě legendárního sportovního sedanu se německá automobilka nakonec nikdy nepustila. Zájemci o takto konkrétní typ vozidla tedy mohli už řadu let kouknout po Mercedesu, po Audi anebo se obrátit na dvorního úpravce mnichovské značky Alpina.

Novou generaci rychlého kombíku B3 Touring (a rovněž normálního sedanu) nám Alpina ukázala již loni v září, do prodeje rovněž u českého zastoupení se však dostala až nedávno. Tak či tak, konfigurátor české Alpiny vás stejně odkáže na sousedy v Německu, takže radši začněte koruny přepočítávat na eura.

Alpina B3 Touring je vaše náhrada za M3 kombi, které BMW asi nikdy nepostaví

Alpina B3 Touring je vaše náhrada za M3 kombi, které BMW asi nikdy nepostaví

Když v rychlosti zmíníme ten velice důležitý kufr o objemu 500 litrů, respektive až 1510 litrů při složení zadních sedaček, hlavní důvodem ke koupi je samozřejmě motor. V B3 Touring tak najdete od BMW pořád vskutku nový přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec (S58), který si Alpina dále vyladila na hezkých 340 kW (462 koní) a točivý moment 700 N.m.

Za své peníze tedy dostanete vyšší výkon, než přineslo odchozí BMW M3 (317 kW/431 k). A ta cenovka? B3 Touring začíná na 83.050 eur, v přepočtu tedy asi 2.114.450 Kč. S ukončením prodeje současné M3, a vyhlížením nástupce, už není srovnání cen zrovna relevantní. Každopádně, kupé M4 s německou cenovkou 87.000 eur (asi 2.215.000 Kč) prostě ukazuje, že u Alpiny dostanete více prostoru i koní za menší cenu.

Šestiválcové BMW M340i už přijíždí také jako Touring: 374 koní doplňuje o velký kufr

Šestiválcové BMW M340i už přijíždí také jako Touring: 374 koní doplňuje o velký kufr

Sluší se připomenout, že B3 Touring se rovněž chlubí maximální rychlostí 300 km/h, zatímco na hranici 200 km/h vystřelí do 13,9 sekundy a 100 km/h zvládne do 3,9 sekundy. Překalibrovaný osmistupňový automat i pohon všech kol xDrive je samozřejmě standardem.

V ceně vám Alpina přihodí i přenastavený adaptivní podvozek s novými pružinami a silnějšími stabilizátory, účinnější brzdovou soustavou, sportovní nerezový výfukový systém, 19palcová kola (vícepaprsková klasika Alpiny o velikosti 20 palců je za příplatek), dále ambientní osvětlení, interiér v kombinaci umělé kůže a Alcantary, parkovací asistent, tempomat, vyhřívání volantu a předních sedadel, automatickou třízónovou klimatizaci a další nutnosti.

Alpina B3 Touring Allrad – technické údaje a oficiální ceny
Motor BMW 3.0 I6 (S58)
Zdvihový objem [cm3] 2993
Válce/ventily 6/4
Výkon [kW/min] 340/5500-7000
Točivý moment [Nm/min] 700/2500-4500
Převodovka 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,9
Maximální rychlost [km/h] 300
Pohotovostní hmotnost [kg] 1865
Spotřeba paliva WLTP [l/100 km] 11,1
Základní cena [€] 83.050
Základní cena [Kč] 2.114.450*
*přepočet dle současného kurzu ČNB  

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků