Alpina B3 Touring je vaše náhrada za M3 kombi, které BMW asi nikdy nepostaví

Audi RS4 Avant a Mercedes-AMG C 63 Estate mají svou mnichovskou alternativu. Místo BMW se však o ni musela postarat značka Alpina. Výsledkem je kombi schopné překonat hranici 300 km/h.

BMW tvrdohlavě odmítá nejostřejší sportovní variantu svého nejmenšího kombíku, naštěstí pořád je zde věhlasná partnerka nesoucí jméno Alpina, která má oficiální statut samostatného výrobce aut a s mnichovskou automobilkou spolupracuje už od dob prvního soutěžního speciálu 3.0 CSL (E9).

Nová Alpina B7: Tryskáč na kolech má 608 koní a umí až 330 km/h

Nová Alpina B7: Tryskáč na kolech má 608 koní a umí až 330 km/h

Jejím nejnovějším přírůstkem v portfoliu, který představila na právě probíhajícím frankfurtském autosalonu, je model B3 Touring. Jak naznačuje i jméno, máme zde benzínovou variantu zbrusu nového kombíku s interním označením G21, který má mezi předními koly prozatím jen málo rozšířenou pohonnou jednotku.

Jedná se opět o třílitrový řadový šestiválec, přesněji řečeno sportovní variantu motoru B58, která zde nese označen S58 a teprve nedávno se dostala pod přední kapotu BMW X3 M a X4 M. V nové Alpině je tento agregát naladěn na 462 koní a maximální točivý moment kulminuje hodnotou 700 newtonmetrů.

Alpina opět nabízí to, co BMW M Performance nikoli: Opravdu silný diesel pro X3

Alpina opět nabízí to, co BMW M Performance nikoli: Opravdu silný diesel pro X3

Sílu „šestky“ standardně zpracovává osmistupňová automatická převodovka ZF v kombinaci s pohonem všech kol xDrive, takže dynamika bude zajisté impozantní. Potíž je akorát v tom, že se firma prozatím zapomněla detailněji pochlubit. Čas akcelerace z místa na stovku (nebo 200 km/h, pro kterou byl optimalizován systém kontroly rozjezdu) momentálně neznáme. A pokud jde o maximální rychlost, auto by mělo „překročit hranici 300 kilometrů v hodině“.

Aby zbytek vozu s přehledem zvládal novou porci výkonu, tvůrci použili nové pružiny Eibach, tlustější stabilizátory a celkově překalibrovali adaptivní podvozek. Kombík dostal kromě jiného také přední brzdové kotouče o průměru 395 mm ve spojení s čtyřpístkovými (modře lakovanými) třmeny, zatímco zadní kotouče mají průměr 345 mm.

Alpina nemá v plánu upravovat nové předokolky od BMW. Důvod vás nepřekvapí

Alpina nemá v plánu upravovat nové předokolky od BMW. Důvod vás nepřekvapí

Nechybí pochopitelně ani decentní úpravy aerodynamiky pomáhající redukovat vztlak, respektive vylepšující přítlak na přední i zadní nápravě a zapomenout bychom asi neměli ani na vlastní obutí. Standardem jsou devatenáctky kombinované s pneumatikami o rozměru 255/35 ZR19 vpředu a 265/35 ZR19 vzadu, alternativou jsou dvacítky a černé válce s rozměrem 255/30 ZR20 a 265/30 ZR20.

Aby na silnicí náhodou nebylo pochyb, o jaký vůz se jedná, má pro vás Alpina připravenou obvyklou zelenou nebo modrou metalízu. Nicméně v případě, že se vám právě tyto odstíny nelíbí, máte samozřejmě možnost vybrat si jinou barvu se vzorníku BMW nebo si nechat namíchat specialitu ze vzorníku laků programu BMW Individual.

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Neméně originálně vypadá rovněž luxusní interiér nové B3 Touring, ať už jde o jiné kožené čalounění, intarzie či koberečky, a přeprogramován byl rovněž infotainment reflektující na pozměněný vnější design či nové logo auta. Alpina začne s dodávkami prvních kombíku počátkem roku 2020, cenu ale do této chvíle nezveřejnila.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků