Alpina B3 GT3: BMW pro vyvolené

Automobilka Alpina představila v Tokiu omezenou sérii kupé B3 GT3. Vznikne jen 99 vozů, cena se odhaduje na 2 300 000 Kč.

Společnost Alpina mající status samostatné automobilky, tedy oprávněná udělovat vlastní VIN, na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu představila speciální sérii vozů Alpina B3 GT3. Vznikne v počtu jen 99 jednotek, z nichž každá má v přepočtu stát zhruba 2 300 000 Kč, a vychází z výběhové generace kupé BMW 3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina B3 GT3 vznikne v limitované edici 99 vozů

Novinka je opatřena dále modifikovanou pohonnou jednotkou používanou ve vozech Alpina B3 S Bi-Turbo dodávaných jako sedan, kupé a kombi. Jde o řadový šestiválec s objemem 3,0 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který díky řadě dalších vylepšení včetně nové výfukové soustavy s tlumiči Akrapovic dosahuje výkonu 408 koní (300 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 540 Nm při 4 500 ot./min.

Alpina B6 Bi-Turbo Cabrio: 507 koní, 700 Nm, 311 km/h

Alpina B6 Bi-Turbo Cabrio: 507 koní, 700 Nm, 311 km/h

Představitelé Alpiny slibují zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,6 s a pokoření rychlosti 300 km/h. Alpina B3 GT3 dále disponuje špičkovou brzdovou soustavou s ventilovanými kotouči 380 x 35 mm vpředu a 355 x 32 mm vzadu a šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Samozřejmostí jsou devatenáctipalcové lité ráfky klasického vzhledu Alpina.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zvenčí si na novince od Alpiny všimneme především jasně zeleného lakování s polepy v závodním stylu, ale také řady aerodynamických doplňků. V jejich seznamu najdeme třeba „lízátko“ pod předním nárazníkem a přítlačné křídlo na zádi vyrobené z uhlíkových kompozitů, ale také matově černý difuzor v zadním nárazníku nebo nenápadná křidélka před předními koly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér se nese v podobném barevném ladění jako karoserie a od sériového BMW 3 Coupé se příliš neliší. Za zmínku tak stojí především odlehčená sportovní sedadla Recaro čalouněná kombinací kůže a Alcantary a upraveného volantu se zeleným stehováním. 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků