Alpina B3 GT3: BMW pro vyvolené

Automobilka Alpina představila v Tokiu omezenou sérii kupé B3 GT3. Vznikne jen 99 vozů, cena se odhaduje na 2 300 000 Kč.

Společnost Alpina mající status samostatné automobilky, tedy oprávněná udělovat vlastní VIN, na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu představila speciální sérii vozů Alpina B3 GT3. Vznikne v počtu jen 99 jednotek, z nichž každá má v přepočtu stát zhruba 2 300 000 Kč, a vychází z výběhové generace kupé BMW 3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina B3 GT3 vznikne v limitované edici 99 vozů

Novinka je opatřena dále modifikovanou pohonnou jednotkou používanou ve vozech Alpina B3 S Bi-Turbo dodávaných jako sedan, kupé a kombi. Jde o řadový šestiválec s objemem 3,0 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který díky řadě dalších vylepšení včetně nové výfukové soustavy s tlumiči Akrapovic dosahuje výkonu 408 koní (300 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 540 Nm při 4 500 ot./min.

Alpina B6 Bi-Turbo Cabrio: 507 koní, 700 Nm, 311 km/h

Alpina B6 Bi-Turbo Cabrio: 507 koní, 700 Nm, 311 km/h

Představitelé Alpiny slibují zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,6 s a pokoření rychlosti 300 km/h. Alpina B3 GT3 dále disponuje špičkovou brzdovou soustavou s ventilovanými kotouči 380 x 35 mm vpředu a 355 x 32 mm vzadu a šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Samozřejmostí jsou devatenáctipalcové lité ráfky klasického vzhledu Alpina.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zvenčí si na novince od Alpiny všimneme především jasně zeleného lakování s polepy v závodním stylu, ale také řady aerodynamických doplňků. V jejich seznamu najdeme třeba „lízátko“ pod předním nárazníkem a přítlačné křídlo na zádi vyrobené z uhlíkových kompozitů, ale také matově černý difuzor v zadním nárazníku nebo nenápadná křidélka před předními koly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér se nese v podobném barevném ladění jako karoserie a od sériového BMW 3 Coupé se příliš neliší. Za zmínku tak stojí především odlehčená sportovní sedadla Recaro čalouněná kombinací kůže a Alcantary a upraveného volantu se zeleným stehováním. 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 219 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků