Alpina B3 GT3: BMW pro vyvolené

Automobilka Alpina představila v Tokiu omezenou sérii kupé B3 GT3. Vznikne jen 99 vozů, cena se odhaduje na 2 300 000 Kč.

Společnost Alpina mající status samostatné automobilky, tedy oprávněná udělovat vlastní VIN, na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu představila speciální sérii vozů Alpina B3 GT3. Vznikne v počtu jen 99 jednotek, z nichž každá má v přepočtu stát zhruba 2 300 000 Kč, a vychází z výběhové generace kupé BMW 3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina B3 GT3 vznikne v limitované edici 99 vozů

Novinka je opatřena dále modifikovanou pohonnou jednotkou používanou ve vozech Alpina B3 S Bi-Turbo dodávaných jako sedan, kupé a kombi. Jde o řadový šestiválec s objemem 3,0 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který díky řadě dalších vylepšení včetně nové výfukové soustavy s tlumiči Akrapovic dosahuje výkonu 408 koní (300 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 540 Nm při 4 500 ot./min.

Alpina B6 Bi-Turbo Cabrio: 507 koní, 700 Nm, 311 km/h

Alpina B6 Bi-Turbo Cabrio: 507 koní, 700 Nm, 311 km/h

Představitelé Alpiny slibují zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,6 s a pokoření rychlosti 300 km/h. Alpina B3 GT3 dále disponuje špičkovou brzdovou soustavou s ventilovanými kotouči 380 x 35 mm vpředu a 355 x 32 mm vzadu a šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Samozřejmostí jsou devatenáctipalcové lité ráfky klasického vzhledu Alpina.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zvenčí si na novince od Alpiny všimneme především jasně zeleného lakování s polepy v závodním stylu, ale také řady aerodynamických doplňků. V jejich seznamu najdeme třeba „lízátko“ pod předním nárazníkem a přítlačné křídlo na zádi vyrobené z uhlíkových kompozitů, ale také matově černý difuzor v zadním nárazníku nebo nenápadná křidélka před předními koly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér se nese v podobném barevném ladění jako karoserie a od sériového BMW 3 Coupé se příliš neliší. Za zmínku tak stojí především odlehčená sportovní sedadla Recaro čalouněná kombinací kůže a Alcantary a upraveného volantu se zeleným stehováním. 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků