Alpina B3 GT3: BMW pro vyvolené

Automobilka Alpina představila v Tokiu omezenou sérii kupé B3 GT3. Vznikne jen 99 vozů, cena se odhaduje na 2 300 000 Kč.

Společnost Alpina mající status samostatné automobilky, tedy oprávněná udělovat vlastní VIN, na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu představila speciální sérii vozů Alpina B3 GT3. Vznikne v počtu jen 99 jednotek, z nichž každá má v přepočtu stát zhruba 2 300 000 Kč, a vychází z výběhové generace kupé BMW 3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alpina B3 GT3 vznikne v limitované edici 99 vozů

Novinka je opatřena dále modifikovanou pohonnou jednotkou používanou ve vozech Alpina B3 S Bi-Turbo dodávaných jako sedan, kupé a kombi. Jde o řadový šestiválec s objemem 3,0 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který díky řadě dalších vylepšení včetně nové výfukové soustavy s tlumiči Akrapovic dosahuje výkonu 408 koní (300 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 540 Nm při 4 500 ot./min.

Alpina B6 Bi-Turbo Cabrio: 507 koní, 700 Nm, 311 km/h

Alpina B6 Bi-Turbo Cabrio: 507 koní, 700 Nm, 311 km/h

Představitelé Alpiny slibují zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,6 s a pokoření rychlosti 300 km/h. Alpina B3 GT3 dále disponuje špičkovou brzdovou soustavou s ventilovanými kotouči 380 x 35 mm vpředu a 355 x 32 mm vzadu a šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Samozřejmostí jsou devatenáctipalcové lité ráfky klasického vzhledu Alpina.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zvenčí si na novince od Alpiny všimneme především jasně zeleného lakování s polepy v závodním stylu, ale také řady aerodynamických doplňků. V jejich seznamu najdeme třeba „lízátko“ pod předním nárazníkem a přítlačné křídlo na zádi vyrobené z uhlíkových kompozitů, ale také matově černý difuzor v zadním nárazníku nebo nenápadná křidélka před předními koly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér se nese v podobném barevném ladění jako karoserie a od sériového BMW 3 Coupé se příliš neliší. Za zmínku tak stojí především odlehčená sportovní sedadla Recaro čalouněná kombinací kůže a Alcantary a upraveného volantu se zeleným stehováním. 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků