Alpina B3: 360 biturbo koní

Alpina poslední dobou trojkovou řadu trochu odbývá. Po přečipovaném turbodieselu D3 zaráží i řešení klasické B3.

Alpina je ve světě tuningu pojmem. Málokdo z konkurentů dokázal v minulosti nabídnout technicky tak vyšperkovaná auta rozumně spojující luxus s výkonem. Jenže staré časy zdá se pominuly, alespoň v případě trojkové řady. Zatímco modely B5 nebo B6 jsou stále těmi klasickými Alpinami, model D3 byl pro tradiční zákazníky hořkou pilulkou. „Očipovaný” čtyřválcový turbodiesel bez dalších zásadních úprav byl pod kapotou modré trojky něčím nevídaným. Ale o prodejním úspěchu nemohlo být mnoho pochyb, a tak se pravověrní těšili na příchod nové „bé-trojky”. Bohužel ani ta zrovna nerespektuje tradiční hodnoty značky.

Předchozí B3 byla osazena motorem z vlastního vývoje firmy, jak je ostatně pro Alpinu typické. Šlo o atmosférický šestiválec o objemu 3,3 litru postavený na základě třílitru z modelu 330i. Pyšnit se mohl výkonem 206 kW (280 koní). Také ostatní Alpiny dostávají zpravidla vypiplané motory vlastní produkce vzniklé na základě běžných agregátů BMW úpravou jejich „vnitřností”, nezřídka jsou doplněné kompresorem.

Nová B3 je ale úplně jiného těsta. Jejím základem bude třílitrový šestiválec biturbo z modelu 335i, který ve své základní verzi dává výkon 225 kW (306 k). Pokud jste byli doposud zvyklí, že u Alpiny se s motorem pohráli do posledního detailu, budete zřejmě posledním modelem opět zklamáni. Šestiválec se totiž dočkal jen nové řídící jednotky a výfukového potrubí. Ve finále tak poskytuje slušný výkon 265 kW (360 k) a točivý moment 500 Nm. Hodnoty určitě dostačující, ale uznejte sami, že k jejich dosáhnutí legendární tuner mnoho úsilí zřejmě nepotřeboval. Kde jsou kované klikové hřídele, titanové ojnice, odlehčené písty nebo ostřejší vačky? Zřejmě pod stolem lidí z marketingového oddělení firmy...

Ale zpátky k faktům. B3 bude bezesporu velmi rychlým automobilem, ale to je již sériová 335i (kterou vám na podobný výkon brzy upraví kdejaký garážník). Na stovku se vůz dostane již za 4,9 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 285 km/h. Nevýhodou je, že s manuálem „bétrojku“ nekoupíte, k dispozici bude jen se šestistupňovým automatem, později přibude ještě sekvence rovněž s šesti stupni.

Další informace se dozvíme na autosalonu v Ženevě, kde bude Alpina B3 oficiálně představena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alpina B3

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků