Alpina B3: 360 biturbo koní

Alpina poslední dobou trojkovou řadu trochu odbývá. Po přečipovaném turbodieselu D3 zaráží i řešení klasické B3.

Alpina je ve světě tuningu pojmem. Málokdo z konkurentů dokázal v minulosti nabídnout technicky tak vyšperkovaná auta rozumně spojující luxus s výkonem. Jenže staré časy zdá se pominuly, alespoň v případě trojkové řady. Zatímco modely B5 nebo B6 jsou stále těmi klasickými Alpinami, model D3 byl pro tradiční zákazníky hořkou pilulkou. „Očipovaný” čtyřválcový turbodiesel bez dalších zásadních úprav byl pod kapotou modré trojky něčím nevídaným. Ale o prodejním úspěchu nemohlo být mnoho pochyb, a tak se pravověrní těšili na příchod nové „bé-trojky”. Bohužel ani ta zrovna nerespektuje tradiční hodnoty značky.

Předchozí B3 byla osazena motorem z vlastního vývoje firmy, jak je ostatně pro Alpinu typické. Šlo o atmosférický šestiválec o objemu 3,3 litru postavený na základě třílitru z modelu 330i. Pyšnit se mohl výkonem 206 kW (280 koní). Také ostatní Alpiny dostávají zpravidla vypiplané motory vlastní produkce vzniklé na základě běžných agregátů BMW úpravou jejich „vnitřností”, nezřídka jsou doplněné kompresorem.

Nová B3 je ale úplně jiného těsta. Jejím základem bude třílitrový šestiválec biturbo z modelu 335i, který ve své základní verzi dává výkon 225 kW (306 k). Pokud jste byli doposud zvyklí, že u Alpiny se s motorem pohráli do posledního detailu, budete zřejmě posledním modelem opět zklamáni. Šestiválec se totiž dočkal jen nové řídící jednotky a výfukového potrubí. Ve finále tak poskytuje slušný výkon 265 kW (360 k) a točivý moment 500 Nm. Hodnoty určitě dostačující, ale uznejte sami, že k jejich dosáhnutí legendární tuner mnoho úsilí zřejmě nepotřeboval. Kde jsou kované klikové hřídele, titanové ojnice, odlehčené písty nebo ostřejší vačky? Zřejmě pod stolem lidí z marketingového oddělení firmy...

Ale zpátky k faktům. B3 bude bezesporu velmi rychlým automobilem, ale to je již sériová 335i (kterou vám na podobný výkon brzy upraví kdejaký garážník). Na stovku se vůz dostane již za 4,9 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 285 km/h. Nevýhodou je, že s manuálem „bétrojku“ nekoupíte, k dispozici bude jen se šestistupňovým automatem, později přibude ještě sekvence rovněž s šesti stupni.

Další informace se dozvíme na autosalonu v Ženevě, kde bude Alpina B3 oficiálně představena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alpina B3

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků