Alpha Jax je elektrický crossover ve stylu safari speciálu. Na produkci má ale čas

Nová americká značka vyhlašuje smrt nudným elektrickým crossoverům a přichází s vlastním pohledem na věc.

Mladá kalifornská automobilka Alpha Motor Corporation představila na konci minulého roku pohledný retro elektromobil Ace. Nápadů v rukávu má nicméně značka více a na stejné platformě teď ukazuje i elektrický crossover Jax (junior all-terrain crossover), který se určitě nezalekne výletu mimo zpevněnou silnici.

Retro design zůstává, oproti modelu Ace se nicméně dočkal Jax jednoho páru malých dveří navíc a tedy čtyřmístného interiéru. Na délku měří nový počin 4560 mm, na šířku 1930 mm. Terénní schopnosti přináší elektromobilu nejen zvýšený podvozek, ale také off-road pneumatiky, zatímco vzhled a praktičnost safari speciálu připomínají trubkové nárazníky a prahy, zahrádka na střeše nebo dodatečné světlomety.

Hyundai poodhalil vnitřek elektromobilu Ioniq 5. Najdete tam cukrovou třtinu i len

Hyundai poodhalil vnitřek elektromobilu Ioniq 5. Najdete tam cukrovou třtinu i len

Alpha si Jax představuje ve dvou variantách – jako základ s jedním elektromotorem pro pohon zadních kol, nebo silnější verzi se dvěma elektromotory pro pohon 4x4. S baterií o kapacitě 75 kWh zmiňuje automobilka dojezd na jedno nabití kolem 402 kilometrů. Zrychlení na stovku by čtyřkolka zvládla za přibližně 6,5 vteřiny. Nechyběla by možnost táhnout přívěs o hmotnosti až 840 kg.  

Podobně jako u dřívějšího modelu Ace se zatím jedná o koncept. Začátek dodávek svých modelů plánuje automobilka na rok 2023. Do té doby se může mnohé změnit, už nyní však Alpha zmiňuje pro crossover Jax počáteční cenovku 38.000 dolarů (asi 806.000 Kč).

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků