Nulová tolerance alkoholu za volantem zůstává! Návrh zvýšit hranici neprošel

Jo jo, na každého působí alkohol jinak, někdo je veselý a zpívá, jiný je agresivní a jen by se pral, jiný zase usíná, po dvou pivech.Mě osobně by nějaká ta tolerance nevadila, ale při způsobení nehody pod vlivem, by musel následovat dvojnásobný trest. To proto, aby si dotyčný uvědomil, že musí být za volantem dvojnásobně opatrný.

Odpovědět  |   | 
abc  |  29. 05. 2019 17:14

" při způsobení nehody pod vlivem, by musel následovat dvojnásobný trest" To už je ale pozdě.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  29. 05. 2019 19:30

otázka je to "pod vlivem", protože na 99,9% populace nemá 0,5 o/oo vliv naprosto žádný. Máme sice teoretickou nulu, ale ve skutečnosti to orientačně neumíme prokázat ani vyloučit.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  30. 05. 2019 09:02

Tvrdi kto?

Nevsimol som si, ze by 99.9% malo jedno pohlavie a rovnaku hmotnost a rovnaky metabolizmus. Teda, v mojom okoli, mozno posobis v prostredi sumo a mas okolo seba samych 150 kilovych krasavcov.

Odpovědět  |   | 
Rozmrdanejanál  |  30. 05. 2019 09:19

Tys to vůbec nepochopil.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  30. 05. 2019 12:02

Říká ti něco orientační měřidlo Dräger?
Víš vůbec, že policie má nakázáno, že hodnota menší jak 0,24 promile se má brát jako nula?
Víš vůbec, že Dräger "spletou" rumové pralinky, kapaliny do ostřikovačl, atp.?
Hranice 0,5 promile je jasná, neokecatelná, jak policií, tak i případně se provinivším řidičem.

Kdyby povolili hranici 0,5 promile, přiznali by oficiálně, že dosavadní praxe je špatnáa jen zaměřená na represi s cílem co nejvíc vybrat na pokutách.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  30. 05. 2019 12:55

Pozivanie kvapaliny do ostrekovacov by v plnej miere zdovodnovalo tvoj mysliekovy pochod.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  30. 05. 2019 12:56

Bingo...

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  30. 05. 2019 13:09

Netřeba požívat, stačí stříknout na čelní sklo 5 minut před dýchnutím do Drägeru a nadýcháte. Ale to je na váš fanatismus asi zbytečný argument, co?

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  29. 05. 2019 16:38

Když si porovnám tabulky v galerii, tak docházím k závěru, že státy s nejvyšší tolerovanou hladinou alkoholu za volantem mají nejnižší počet usmrcených a naopak. Z toho mi vyplývá, že pokud chceme snížit počet usmrcených, měli bychom zavést toleranci aspoň 0,5

Odpovědět  |   | 
R  |  29. 05. 2019 16:51

Takze hura zpet na vychod . My se k tomu zapadu nepriblizime asi nikdy...a v nicem

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  29. 05. 2019 19:05

R: Bereš to zeširoka, tak já se taky zeptám zeširoka. Myslíš k tomu západu, co nás chtěl ještě před "nedávnem" kompletně vyhladit?

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  29. 05. 2019 20:30

Západ nás chtěl vyhladit? Já teda pamatuju, že nás Východ okupoval a kecal do všeho. A dodnes se o to snaží...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  29. 05. 2019 20:57

Sir_CHerokee: WTF? Zajeď si do Terezína, abys už konečně pochopil, odkud ti "hodní" kluci byli, ju? A o těch za oceánem, co svůj stát (státy) vybudovali za pomoci genocidy původního obyvatelstva, o těch raději ani mluvit nebudu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  29. 05. 2019 21:51

Rus i Cinan vyhladili nesrovnatelne vice vlastnich nez zapad puvodnich, kdyz uz je rec o cislech.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  29. 05. 2019 22:16

bzzz: Však já taky nikde nepíšu, abychom se přibližovali k východu. Ta posedlost některých se pořád někam přibližovat na světovou stranu je neuvěřitelná. Debilita na kvadrát.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  30. 05. 2019 12:28

Jsme kde jsme a budme radi ze mame lepsi i horsi zkusenosti vicemene se vsema. Nikdo za nas nic neudela a o svou bezpecnost a prosperitu, se musime postarat hlavne my sami. Partnerstvi s ostatnima muze pouze zmensit nektera rizika.

Odpovědět  |   | 
Guru  |  29. 05. 2019 21:08

Němci náš chtěli vyhnat na Sibiř, jen co bude jejich a naše území trvale ukrást. To nevíš?

Odpovědět  |   | 
expat  |  30. 05. 2019 11:18

Tak tak...syndrom otroka vypěstovaný v lidech komunisty přetrvává.....ach jo...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  29. 05. 2019 18:22

Tak ona kultura, ve které je člověk vychováván, sehrává hodně velký vliv na chování lidí. Stačí se podívat kousek na východ, hodně dostupných videí, a zamyslet se, když ten alkohol tak pomáhá, jak je možné, že se to tam může na silnicích vůbec dít.
Když to funguje například v Německu, tak to vůbec neznamená, že to bude fungovat u nás. To je jako když přijdu k přechodu přes silnici a dívám se, kdy mě konečně nechá někdo přejít, přestože by měl v podstatě hned první zastavit a nechat mě silnici přejít.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  29. 05. 2019 19:12

Mirek: Přečti si tu vyhlášku pořádně, máš v tom evidentně hokej. Ta tvoje poslední věta je naprostý nesmysl.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  29. 05. 2019 20:12

No, myslím, že nemám. Jestli se domníváš, že pomýšlím na absolutní přednost chodce, tak ne, proto jsem napsal "v podstatě".
Stalo se mi, že v protisměru, na druhé straně cesty, zůstalo auto stát, ale ale auta kolem mě jela vesele dál, což už je povinnost těchto řidičů aut zastavit.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  29. 05. 2019 20:22

Ještě jedna drobnost, omezení pro chodce je snad jediné, že nesmí vstupovat do vozovky bezprostředně před blížící se auto, ale co ti další a další?
§5 f) ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce

Odpovědět  |   | 
Michal  |  30. 05. 2019 08:20

To je jeste z doby, kdy se urednici snazili prosadit absolutni prednost chodcu. Paradoxne z te doby bylo nejvic nehod, protoze pani Fyzika nedodrzuje svetske zakony (tuplem ne ty debilni).

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  30. 05. 2019 11:09

Evidentně nechápeš, že obsahem vyhlášky je i to, že nesmíš vstoupit do vozovky před blížící se auto, tedy že chodec nemá absolutní přednost. Myslím, že by sis to měl přečíst, ať nepíšeš hlouposti.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  29. 05. 2019 19:33

To je pochopitelně nesmysl, ta statistika s alkoholem nijak nesouvisí. A úplně stejný nesmysl je trvání na absurdní a neprokazatelné nule.. Navíc v zákoně je nikoli zákaz alkoholu, ale zákaz jízdy při ovlivnění alkoholem. A to není ani zdaleka totéž.

Odpovědět  |   | 
Eurohujer  |  29. 05. 2019 18:18

to je kvuli moravakum, oni chlastaj a jezdej uz ted, kdyby jim vlada povolila trochu chlastat tak by jezdlili s dvema promile.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  29. 05. 2019 19:38

a kdyby povolili jedno promile, tak se třemi??? Už tušíte, jak velkou pitomost jste napsal, nebo ještě ne?

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  29. 05. 2019 19:53

CR je v nulove toleranci vyjimkou prakticky po celem svete. K tem 4 zemim s nulovou toleranci v Evrope je treba pripocist staty, jako Emiraty, Saudskou Arabii,Iran, Pakistan, Afganistan, Kuvajt, Banglades, kde je zakazan alkohol i pro vsechny obyvatele, natoz ridice. A k temto loserum se zaridime....Staty ve svete, kde je nula alkoholu je tusim pouze 22, z nich drtiva vetsina muslimaku. Vsechny ostatni staty maji urcitou toleranci alkoholu.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  29. 05. 2019 20:37

To je zajímavé. Ovšem, že by se povolil alkohol ve státě, kde nesmíte pít ani na pramici na rybníku se moc čekat nedalo...

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  29. 05. 2019 23:48

Mě spíš připadá jako loser ten, co se musí vehementně trávit alkoholem týden co týden, neumí se bez něj bavit či slavit. A že jich v naší zemi je... Bohužel ty následky na sobě a okolí 99% lidí nevidí.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  30. 05. 2019 07:50

Jde o to, že ti stát pořád něco nařizuje a přikazuje. A jsou tady ještě lidi, kterým to přijde normální. Naši odborníci mají zajisté pravdu, protoze odborníci na alkohol např. z Německa, Francie, Belgie. Srbska, Černé Hory, Chorvatska, Albanie, Polska jsou uplni pitomci, kteří tomu vůbec nerozumí a naši občani jsou přeci největší alkoholici,pijí více než ostatní tak jim musíme vše prikazat. Uzda se nesmí povolit.

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  30. 05. 2019 07:58

Ve svém zaměstnání pracuji neustále s lidmi a nikdy před tím jsem si opravdu nemyslel, že jsme až tak prochlastanej národ. Nástup do práce však můj pohled vyvrátil, ba dokonce utvrdil v tom, že většina lidí své činy nedomýšlí. Zase na druhou stranu mám alespoň furt co dělat.

Jinak toto téma je velmi komplikované a není jen o pár příspěvcích, ale snad rozumíš, co jsem tím chtěl říct. Pochopitelně nejde všechny házet do jednoho pytle.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  30. 05. 2019 08:03

Jen pro tvé info. Za posledních 11 let zemřelo a našich silnicích pod vlivem alkoholu 70lidi. To zemře průměrné za měsíc a půl i bez alkoholu. A to ještě nemusela být hlavní příčina nehody u téch 70lidi. Jen měli nehodu, zemřeli a měli alkohol v krvi. Důvod nehody mohl být uplne jiný. Tak o čem je tady rec? Jen buzerace lidi. Ať povolí limit 0.3 promile. U profesionálnich řidičů, taxikářu. Mladých do 21let nechají nulu. Alespoň se přiblížíme civilizovanemu světu. Tam jsme se rychle přiblížili zatím nebo dá se říci předběhli výši pokut pro řidiče. Ty máme jedny z nejvyšších po celém světě vzhledem k příjmům.

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  30. 05. 2019 17:39

Pokuty za 100,- až 500,- ti přijdou enormě vysoké? U běžných přestupků máš max. možnou sazbu do 2.000,- a to si to ten čert musí zdůvodnit, proč by dával plnou. Takže jaké pokuty? Jo až 50.000,- za ožralého cyklistu OK, asi 25 by stačilo, ale reálně co vím, se dává 10-15tis taky.

Ale taky to podle tvé hypotézy mohlo být 70 řidičů, co zabili a zmrzačili mnohonásobně více lidí.

PS: to tvé číslo se mi nezdá - u 2 mrtvých řidičů pod vlivem jsem byl za poslední 1/2 rok. Navíc nevím o tom, že by se hromadně dělaly testy u zesnulých spolujezdců. Další věc je ta, že do statistik nezapadnou ti, co se nabourají opilí, ale zemřou za den, dva, již střízliví. Jako tomu bylo u nedávného případu.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  29. 05. 2019 21:03

Chvalabohu.

Americanom staci odporucit, Nemcom zakazat, Slovakom a Cechom fyzicky znemoznit.

Niekde je max 90, jazdi sa 80. Tolerancia je 0.5, ale malokto si sadne za volant, ked si dal co i len pivo.

U nas je to tak, max km/h je 90, jazdi sa 100. Alkohol je 0, jazdi sa s 0.5.

Ked toleranciu zlegalizujeme na 0.5, bude sa jazdit s 1.0.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  29. 05. 2019 22:14

Vzhledem k tomu, že jsme Hujeři dal bych limit -0,5 a nechal na policejní hlídce posouzení, jestli je 0,0 v pořádku.

Odpovědět  |   | 
Rozmrdanejanál  |  30. 05. 2019 09:22

Všichni nejsou takový kokoti jako ty

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  30. 05. 2019 23:21

Takže ty jezdíš tempomatových 90? Já občas ano a během chvíle jsou na mou zadní část auta natlačeny nervózní řidiči. Zajímavé. Kdyby takto jezdili všichni, bylo by na silnicích mnohem bezpečněji a možná i ta tolerance by se mohla dát a mnoho jiných zákazů povolit.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  30. 05. 2019 01:32

A to je dobře.

Odpovědět  |   | 
...  |  30. 05. 2019 06:44

"Alkohol tak stojí za 11 % všech úmrtí na českých silnicích"
Takže 89% připadá na střízlivé :))
Jasný statistický důkaz, že za střízliva to v ČR nejde

Odpovědět  |   | 
Osel z Jetele  |  30. 05. 2019 10:34

Chlazt slazt

Odpovědět  |   | 
Net  |  30. 05. 2019 11:26

Nulová tolerance nezůstává, protože policie, soudy, i výrobci testerů zákon nadále ignorují a reálná tolerance se pořád pohybuje mezi 0,2 a 0,3 promile.

Odpovědět  |   | 
...  |  30. 05. 2019 12:37

Protože lidský tělo si dokáže vyrobit alkohol samo o sobě, proto nelze mít jistotu 0 promile i když člověk skutečně nepil

Odpovědět  |   | 
Net  |  30. 05. 2019 13:14

To já vím, ale většině poslanců to zatím ještě nikdo neřekl. Proto dává smysl nízký, ale enokecatelný limit jako v normálních zemich.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  30. 05. 2019 13:04

Neignoruju - kazde meranie, hlavne v terene, rata s odchylkou - je sucastou homologacie pristrojov. A tato tolerancia sa premieta aj do metodiky vynucovania prava (policia, sudy).

Takze je uplne logicke, za policia male hodnoty toleruje. Pri legalnej hranici 0.5 by bola tolerancia az 0.7 - a to by bol pruser.

Zakonodarca v tomto pripade spravne berie do uvahy povahu naroda a jeho snahu si najst dovod napit sa.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  30. 05. 2019 13:16

Vůbec nechápete základní principy metrologie. Chyba přístroje není 0,2promile. On pouze neumí spolehlivě měřit hodnoty nižší než 0,24, proto má metrologické ověření až od 0,24. Takže pokud naměří 0,5, je to 0,5 plusminus chyba měření, ta ovšem není 40%, jak by vaše pomýlená teorie tvrdila. Ve skutečnosti je to u Drägeru s elektrochemickým senzorem v rozmezí 0,24 - 6,00 promile plus/minus 5% a pod 0,24 není kalibrován a tedy ani ověřen.
O hladině aldehydů v tělesných tekutinách a dechu netřeba diskutovat, ty jsou druhým důvodem, proč se hodnoty pod 0,24 neberou vážně.

Odpovědět  |   | 
Net  |  30. 05. 2019 13:17

To není pravda, měřicí odchylka je podstatně menší než počáteční nepřesnost blízko nule. Nicméně měření alkoholu v krvi z dechu je z principu nepřesné, proto by měla následovat krevní zkouška pokud je naměřena hodnota podezřele vysoká.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A