Test na alkohol: Jak si spočítat zbytkový alkohol? A jaká hrozí pokuta?

Jan Švík  |  11. 01. 2018 19:16

Pořád se říká že zákony EU by měli být stejné. V EU je většinou hranice 0,5 tak proč to u nás nejde taky,ale ostatní zákony jdou bez problému.

Odpovědět  |   | 
N.  |  11. 01. 2018 20:27

Uvolnění pravidel samozřejmě nepřipadá v úvahu, protože jsme jiná mentalita a kdesi cosi. Prostě by se hůř kasírovalo, což je hlavní a zároveň jediný zájem všech zainteresovaných. A čím víc u toho kvákají o bezpečnosti, tím víc chtějí vybrat. Ale počkejte na tu aktuální idiotskou žabožroutskou osmdesátku a podobné nesmysly, to tu máme do 5 let taky, v tomhle případě už totiž najednou jiná mentalita nejsme. Fašismus nevymřel, naopak je silnější, než kdy dřív, jen přesunul pole působnosti.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 01. 2018 08:25

Ve fasismu bys napriklad podobny blabol bez postihu nejspise nenapsal, takze asi tak.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  12. 01. 2018 09:08

Tak to bys měl vidět ty rakušáky motající se po silnicích. Před každou vesnickou hospodou stojí večer 20 aut.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  12. 01. 2018 17:43

Neřekl bych, že se Rakušáci motají po silnici. Pokud se nepletu, tak mají toleranci 0,4 promile. Rodinka si zajede v Sobotu nebo v Neděli do heurigenu (hospůdečka) dají si něco na jídlo, taťka si dá 2 deci grunerveltliner, a v pohodě a bezpečně to těch pár kilometrů domů odřídí. Toto rozhodně nejsou ti, co bourají.
Jsem přesvědčený, že u nás by to fungovalo také tak. Neuznávám pitomé řeči, že když Čechovi povolíte jedno pivo, tak si dá dvě. Jednak se nepovoluje množství piva, ale promile alkoholu v krvi. A pokud má někdo například 0,6 tak má prostě smůlu.
A ještě ke statistikám. Nebourají ti, kteří mají do 0,4 promile, ale ti, kteří mají hodně "nakoupeno".

Odpovědět  |   | 
Peter  |  14. 01. 2018 16:43

Už nějaký ten pátek tam pracuji a vím co dokáží - hlavně v pátek odpoledne. Tak tady nepiš bláboly o rodinách na Heurige.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  31. 12. 2018 08:18

No ono to bourání taky souvisí se stavem (a technickou vyzrálostí) komunikací. V tomto smyslu mají rakouské dopravní stavby hlavu a patu, takže exponovaných míst, kde to vybízí ke kolizi není určitě srovnatelně tolik jako v našich končinách. U nás tudíž bourají i neopojení, natož jim ještě umožňovat aby byli krapet v rauši.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  31. 12. 2018 10:36

U nás totiž jezdí i za střízliva, jak nametení. -:) Tuhle jsem měl po nějaké době cestu po delší okresce. Speciálně vyživný úsek byl Klatovy - Domažlice. Sledovat ty gladiátorské souboje ze zadních pozic, to by byl dobrý dokument pro psychiatrickou léčebnu. Začátek předjíždění ještě v zatáčce na bílé, vzájemně si zablokovat levý pruh a pak ve vícečlenném vláčku nárazník na nárazník předjíždět až k horizontu. To člověk kouká s otevřenými ústy, kde to vlastně je.

Takže, až se naše populace uklidní (o čemž pochybuji), bude si moci dát jedno pivko před jízdou). Do té doby souhlasím s čistou nulou, protože alkohol vyvolálá většinou agresivitu a sebevědomí. Při takovém jezdeckém umění netřeba posilovat tyto vlastnosti.

Odpovědět  |   | 
Já první  |  01. 01. 2019 08:39

To už se nezlepší... Možná až to tu bude obývat jiný národ, namísto téhle sobecké sebranky kříženců.

Odpovědět  |   | 
Ivo  |  12. 01. 2018 09:12

Jediné v čem máme jinou mentalitu je to komunistické uvažování PČR, která chce něco co nelze. Nulová tolerance je produkt nevědomosti ale hlavně chamtivosti policie, aby mohla -
ne pomáhat a chránit, ale ale buzerovat a kasírovat.
Zdaleka to není jediné viditelné co PČR v tomto duchu dělá - Měří v lese na rovném úseku, před školou je nepotkáte. Číhá na nových stopkách, než si lidi zvyknou. Atd. jistě více o čem píšu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 01. 2018 09:38

Nase mentalita je jina predevsim v tom, ze ve vsem vidime spiknuti, vsechny zakony nas omezuji/buzeruji a chyby hledame vetsinoiu jinde nez u sebe.

Odpovědět  |   | 
Arcturus  |  15. 01. 2018 12:20

"Nulová tolerance je produkt nevědomosti ale hlavně chamtivosti policie, aby mohla -
ne pomáhat a chránit, ale ale buzerovat a kasírovat." Tak nejezdi nalitej a muze ti to byt jedno ne?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  31. 12. 2018 21:37

Pretoze vacsina ‘zakonov’ EU je v podstate ramcova legislativa, ktora dava narodnej vlade vcelku siroke pole posobnosti pri vnutrostatnej implementacii.

Inymi slovami, v krajine XY si povedali, ze pol promile je OK. Vlada CR si povedala, ze Nula je OK.

Toto sa tyka aj eurodotacii - EU vycleni peniaze a da narodnej vlade velku slobodu ako s nimi nalozit - CR a SR maju problem, ze to nevedia vycerpat vsetko. A vela z toho vycerpaneho skonci v roznych hniezdach.

Inymi slovami - v takom Svedsku by Hniezdo za eurodotacie skratka nebolo.

Odpovědět  |   | 
Já první  |  01. 01. 2019 08:38

Ne, že bych ti to chtěl nějak kazit, ale nulová tolerance u nás je z dob, kdy o EU nikdo ještě ani nepřemýšlel, tak co do toho mícháš evropskou legislativu?

Odpovědět  |   | 
Jindra Kuchar  |  12. 01. 2018 08:11

Z textu vyplývá, že pokud jsem na dranc, tak je výhodnější dechovou zkoušku odmítnout. Pak mi hrozí jen pokuta a dvouletý zákaz řízení. Pokud bych se zkoušce podrobil a výsledek by byl na jedno promile, můžu jít na tři roky sedět, deset let nebudu řídit a ještě dostanu pokutu... Opravdu je to tak správně?

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  12. 01. 2018 08:47

Ano, přesně tak.

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  12. 01. 2018 10:10

na Maltě a v GB mají až 0,8, v některých státech USA policajti nemůžou zastavit auto, pokud nespáchá řidič přestupek, protože by to bylo omezování osobní svobody

Odpovědět  |   | 
Peter  |  12. 01. 2018 17:46

Myslím, že bys tady americké zákony nechtěl.

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  31. 12. 2018 13:34

V některých státech USA nejsou silniční kontroly - je to omezování ústavní svobody, zastavuje se jen po spáchání přestupku. U nás platí, že se řidič má podrobit kontrole na alkohol, pokud je PODEZŘELÝ, že požil. Kontroluje se namátkově.

Odpovědět  |   | 
Zdeny  |  31. 12. 2018 08:13

Jasně, však amerika je taky výblitek demokracie. A hlaně, že český idiot leze USA do prde*e.

Odpovědět  |   | 
Honza M  |  31. 12. 2018 08:26

Například na Floridě řidiči protestují proti náhodným kontolám tak, že vylepí na okénko auta údaje o svých dokladech s tím, že odmítají dál cokoliv komentovat. A jedou vesel dál...

Odpovědět  |   | 
o  |  05. 02. 2018 23:32

auto jak auto ale na kole 0%

Odpovědět  |   | 
Zdeny  |  31. 12. 2018 08:12

Tak "vypočítat" si zbytkáč - to může napsat jen idiot. Dále - jsem rád, že máme 0 a byl bych ještě radši, kdyby PČR tvrdým způsobem a daleko důraznějí a důslednějí prováděla a trestala za chlast. Jak tu někdo psal, že v Rakousku si dá fotr 2 deci veltlína,m tak věřte tomu, že čecháček by si dal 4. My nemáme povahu, jako disciplinovaní Rakušáci či Němci. Jsem nevycválaná banda, co porušuje snad všechny zákony (a propos - zkuste si ve Finsku přejet křižovatku na červenou a za volant si 6 let nesednete a- pak se podívejte na naše křižovatky). A za poslední - jakpak dopadně Dádinka Patrasová??? Půjde do bámně - spáchala jsný trestný čina, 2,5 promile, atd... Pokud ne, nemá cenu sem dávat takovýhle zhovadilý články, jako je tento o "výpočtu" zbytkového alkoholu. Aby se totiž mohlo něco posuzovat a následně i trestat, musí napřed začít platiot rovnost všem. Jsi premiér a nadejchals? Trest. Jsi kydač hnoje - nadejchals? Stejný trest.

Odpovědět  |   | 
Honza M  |  31. 12. 2018 08:24

Vzhledem k tomu, že píšeš česky, tak do této skupiny patříš taky. Takže jsi taky Čecháček, co by si dal 4? Jsi nevycválaný a porušuješ snad všechny zákony? Nebo jsi napsal tento debilní příspěvěk a myslel sis přitom, že ty jsi v pohodě, ale osatní Čecháčci jsou prostě takoví? Zamysli se nad sebou, Čecháčku...

Odpovědět  |   | 
Zdeny  |  31. 12. 2018 16:00

Jasně, těch jako jis ty, se právě nejvíc bojím. Jinak na červenou nejezdím a nechlastám. když to vydržím já, může to vydržet každej, ne? Žváro jsem neměl v životě v hubě a sajratj neberu a ani nikdy nezkusil také. Takže - v čem je problé m? V čecháčkovský nátuře. Chybí nám malej dvůr a velkej bič.

Odpovědět  |   | 
homer  |  31. 12. 2018 18:11

ja i vetsina ridicu kteri maj chut na pivo nebo vino k jidlu si ho stejne dava - me napriklad stavela silnicni kontrola naposled snad pred deseti rokama a jeste je vic zajimalo exoticky auto nez ridic

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  31. 12. 2018 09:27

Ono i s tou červenou to je někdy těžký.... někdy mám pocit, že je to jako v Itálii, kde v jistém městě zkrátili žlutou ze tří na dvě vteřiny, aby řidiči na žlutou nestíhali zastavit a byl důvod k pokutě. V civilizovaných zemích začně zelená před koncem blikat, aby na to řidiče upozornila. U nás ne, přitom by stačilo jen přeprogramovat křižovatkové řadiče.
Na druhou stranu průjezdy "nažlutou" jsou dnes běžnou věcí a nedávno se mi stalo, že když jsem na žlutou normálně zastavil, z Kie která zastavila za mnou vyběhl nějaký evidentně hysterický manažerský kokůtek a pustil se do mě, že jsem idiot a proč zastavuju na žlutou a že jsem to měl ještě projet.....

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  31. 12. 2018 10:50

Žluté jsou u nás dlouhé. Na 50 se lze rozhodnout bez problému. Co mi dost vadí, to je mísení vozů z různých směrů vlivem špatně seřízených světel. Vjedu do křižovatky a odbočuji. Rozjet se mohu až protijedoucí vypadnou. Jenže to už do mě začínají naschvál najíždět z příčného směru a vyvolávat kolizní situace. Nechápu, proč musím za volantem stále řešit úmyslné naschvály druhých hajzlíků. I kdyby jich bylo jen 10%, tak to je v hustém provozu až až.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  31. 12. 2018 11:51

Třeba v Praze normální. Autobusák s harmonikou klidně nejede do křižovatky i když nemá kam za ní pokračovat a s tou délkou křižovatku zablokuje.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  31. 12. 2018 21:42

Na jednu harmoniku v krizovatke pripada tak 500 osobnych aut v krizovatke.

Inymi slovami - podiel dementov za volantom osobakov vysoko prevysuje podiel dementov za volantom harmonik.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  01. 01. 2019 10:00

Jasně, souhlasím. Zrovna tak se tam nacpou i když nemají kam pokračovat. Mezi nima se dá občas nějak protáhnout, ale ten bus to zablokuje úplně.

Odpovědět  |   | 
Já první  |  01. 01. 2019 08:45

Hlavně, že piloti osobáků jsou jen a pouze samí slušňáci, kteří by si to nikdy nedovolili.
Česká republika je opravdu rájem arogantních sobců...

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  01. 01. 2019 10:05

Ty drž hubu, kamčáku.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 01. 2019 17:51

Zdechni, hloupé zvíře.

Odpovědět  |   | 
Honza M  |  31. 12. 2018 08:29

Většina zemí s nulovou tolernací alkoholu v krvi je buď muslimských, bývalých SSSR nebo ze sféry vlivu SSSR. Výjimkou je snad jen Panama . Btw v Rusku maj taky nulu a nevypadá to, že by jim pomohla.

Odpovědět  |   | 
MUDr. Chocholoušek  |  31. 12. 2018 08:46

Alkohol je droga, která ničí vnitřní orgány a mozek. Komu na sobě záleží ten nechlastá a nekouří.
Nulová tolerance je v pořádku.

Odpovědět  |   | 
wolf  |  01. 01. 2019 12:19

chocholousku ty jsi byl vzdy kokot

Odpovědět  |   | 
k.ik  |  31. 12. 2018 09:37

Patříme mezi 4 státy v EU, kde je nulový limit pro alkohol, GB a malta mají až 0,8.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  31. 12. 2018 15:37

0,2 se může jen se nesmí říct že jsi před jizdou pil.

Odpovědět  |   | 
Já první  |  01. 01. 2019 08:43

Pořád je to přestupek. Jen za něj nejsou žádné bodíky.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  01. 01. 2019 09:26

Jasně.Proto když si člověk není jistý tak říct že před jízdou nepil.Já třeba s policajtama mám dobré zkušenosti.Za červenou jsem dostal-jízda s nerozsvícenými světly a tisíc kč,předjíždění v zákazu-jízda v pruzích za 200kč,do 20km nad limit v městě za 500 je asi taky minimum.Jednou jsem když se ještě sčítaly body měl spocitano přes 12bodů takže řidičák namístě-a odjížděl s pokutou za viditelné závady na vozidle za 1000kč.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Marný  |  02. 01. 2019 14:24

Nesmysl. Od výsledku se odečítá 0,24 na chybu měření a fyziologickou hranici, takže pokud nadýcháš 0,20 a nepřiznáš policajtům, že jsi pil, jsi ve skutečnosti čistý jak slovo Boží.

BTW stejný nesmysl mele pisálek v části "Co se stane při nadýchání nad 0,3 promile?. Od naměřené hodnoty se opět odečítá 0,24, takže těch 7 bodů hrozí až při nadýchání přes 0,54. Do této hranice je to jen pokuta bez bodů.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Marný  |  02. 01. 2019 14:26
Anti-automat  |  01. 01. 2019 20:13

nulova tolerancia je zjavny nezmysel.

Odpovědět  |   | 
Fred  |  03. 01. 2019 14:33

Nulová tolerance je nesmysl, již vzhledem k fyziologii lidského organismu. A kde je nepřesnost měření. To by bylo třeba také posuzovat kvalitu řidičů atd. Není mi jasné co naše politiky k takovému rozhodnutí vedlo, určitě to nebyla rozumná úvaha. A kdo chce jezdit opravdu opilý, tak bude opilý jezdit ať je nulová tolerance nebo bude povolená smysluplná hranice alkoholu v krvi.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 50 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků

Nejčtenější články

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací aut…

Policie opět vytáhla do akce autobusy, ze kterých v rámci speciální akce natáčela přestupky řidičů.

20.  3.  2019 | | 91 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro …

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

7.  3.  2019 | | 146 N/A
Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elekt…

Se šéfem českého zastoupení Škodovky jsme si v Ženevě povídali o dalším rozvoji elektromobility v České republice. A má poměrně jasná sdělení.

7.  3.  2019 | | 102 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A