Aliance Renault-Nissan se vyplácí. Loni oba partneři ušetřili rekordní peníze

Renault a Nissan sdělily ve společném prohlášení, že jejich aliance se vyplácí. Loni na nákladech ušetřily o 54 procent více finančních prostředků ve srovnání s rokem 2011. Zásluhu na tom má hlavně to, že více sdílely díly při výrobě svých vozů.
Aliance Renault-Nissan se vyplácí. Loni oba partneři ušetřili rekordní peníze

Spolupráce při prodeji, výrobě a tvorbě designu loni rezultovala v rekordní úspory ve výši 2,69 miliard euro, rok předtím činily aliance Renault-Nissan úspory 1,75 miliardy euro.

Renault a Nissan uzavřely partnerství v roce 1999.

„Tyhle synergie nám umožňují obstát v dnešním ekonomicky nepříznivém čase, můžeme se více než rovnocenně postavit našim konkurentům,“ řekl Christian Mardrus, jeden z výkonných ředitelů aliance. „A očekáváme, že naši spolupráci ještě více prohloubíme, zvláště na rozvíjejících se trzích, jako jsou Brazílie, Rusko, Indie a Čína.“

Renault prohlásil před několika dny ústy Jean-Michela Billiga, výkonného viceprezidenta francouzské automobilky, že představení „modulární strategie“, kterou vyvinuli s Nissanem společně, povede k tomu, že vyrobí mnohem více aut. Dohromady sdílené technologie umožní oběma výrobcům snížit v roce 2020 náklady na vývoj a výrobu o 30 až 40 procent a na dílech ušetří o 20 až 30 procent.

„Auta vyrobená v Renaultu a Nissanu budou v roce 2020 sdílet kolem 50 procent všech dílů,“ řekl Billig. „To umožní Renaultu zachovat dosavadní výši prostředků na vývoj. Ty tvoří 8 až 9 procent z každoročního zisku.“
 

Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 152 135 km
Cena: 140 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 97 137 km
Cena: 220 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků