Aliance Renault-Nissan se vyplácí. Loni oba partneři ušetřili rekordní peníze

Renault a Nissan sdělily ve společném prohlášení, že jejich aliance se vyplácí. Loni na nákladech ušetřily o 54 procent více finančních prostředků ve srovnání s rokem 2011. Zásluhu na tom má hlavně to, že více sdílely díly při výrobě svých vozů.
Aliance Renault-Nissan se vyplácí. Loni oba partneři ušetřili rekordní peníze

Spolupráce při prodeji, výrobě a tvorbě designu loni rezultovala v rekordní úspory ve výši 2,69 miliard euro, rok předtím činily aliance Renault-Nissan úspory 1,75 miliardy euro.

Renault a Nissan uzavřely partnerství v roce 1999.

„Tyhle synergie nám umožňují obstát v dnešním ekonomicky nepříznivém čase, můžeme se více než rovnocenně postavit našim konkurentům,“ řekl Christian Mardrus, jeden z výkonných ředitelů aliance. „A očekáváme, že naši spolupráci ještě více prohloubíme, zvláště na rozvíjejících se trzích, jako jsou Brazílie, Rusko, Indie a Čína.“

Renault prohlásil před několika dny ústy Jean-Michela Billiga, výkonného viceprezidenta francouzské automobilky, že představení „modulární strategie“, kterou vyvinuli s Nissanem společně, povede k tomu, že vyrobí mnohem více aut. Dohromady sdílené technologie umožní oběma výrobcům snížit v roce 2020 náklady na vývoj a výrobu o 30 až 40 procent a na dílech ušetří o 20 až 30 procent.

„Auta vyrobená v Renaultu a Nissanu budou v roce 2020 sdílet kolem 50 procent všech dílů,“ řekl Billig. „To umožní Renaultu zachovat dosavadní výši prostředků na vývoj. Ty tvoří 8 až 9 procent z každoročního zisku.“
 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků