Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vyrobí více aut než Toyota

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vyrobí více aut než Toyota

Skomírající Mitsubishi, které položil na lopatky skandál s podváděním při měření a následném udávání spotřeby paliva, se má stát součástí aliance Renault-Nissan. Japonská automobilka Nissan má brzy převzít kontrolní podíl v Mitsubishi.

Nissan zaplatil za 34% kontrolní podíl v Mitsubishi v přepočtu asi 52 miliard korun. Pokud se celý proces převzetí zdárně dotáhne do konce, vzniklá aliance Renault-Nissan-Mitsubishi by se mohla stát druhým největší výrobcem osobních vozů a lehkých užitkových vozů na světě.

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Podle Automotive News by aliance RNM mohla už od roku 2017 předběhnout na druhé místo Toyotu. Od roku 2023 by mohla vyrábět ročně dohromady o 1,2 milionu aut víc než Toyota, která v tu dobu podle odhadů analytické společnosti LMC Automotive vyrobí ročně 10,8 milionu osobních a lehkých užitkových aut. Na prvním místě by měl tou dobou být koncern Volkswagen.

Pro Mitsubishi jako značku ale ještě není všechno zachráněno. Postupně se přichází na další a další modely, u kterých měla japonská automobilka podvádět s měřením a udáváním spotřeby. Nissan dokonce zvažuje možnost, že by od dohody odstoupil. Definitivní rozhodnutí a oficiální převzetí kontroly nad Mitsubishi má Nissan provést v říjnu letošního roku.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků