Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vyrobí více aut než Toyota

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vyrobí více aut než Toyota

Skomírající Mitsubishi, které položil na lopatky skandál s podváděním při měření a následném udávání spotřeby paliva, se má stát součástí aliance Renault-Nissan. Japonská automobilka Nissan má brzy převzít kontrolní podíl v Mitsubishi.

Nissan zaplatil za 34% kontrolní podíl v Mitsubishi v přepočtu asi 52 miliard korun. Pokud se celý proces převzetí zdárně dotáhne do konce, vzniklá aliance Renault-Nissan-Mitsubishi by se mohla stát druhým největší výrobcem osobních vozů a lehkých užitkových vozů na světě.

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Podle Automotive News by aliance RNM mohla už od roku 2017 předběhnout na druhé místo Toyotu. Od roku 2023 by mohla vyrábět ročně dohromady o 1,2 milionu aut víc než Toyota, která v tu dobu podle odhadů analytické společnosti LMC Automotive vyrobí ročně 10,8 milionu osobních a lehkých užitkových aut. Na prvním místě by měl tou dobou být koncern Volkswagen.

Pro Mitsubishi jako značku ale ještě není všechno zachráněno. Postupně se přichází na další a další modely, u kterých měla japonská automobilka podvádět s měřením a udáváním spotřeby. Nissan dokonce zvažuje možnost, že by od dohody odstoupil. Definitivní rozhodnutí a oficiální převzetí kontroly nad Mitsubishi má Nissan provést v říjnu letošního roku.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků