Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vyrobí více aut než Toyota

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vyrobí více aut než Toyota

Skomírající Mitsubishi, které položil na lopatky skandál s podváděním při měření a následném udávání spotřeby paliva, se má stát součástí aliance Renault-Nissan. Japonská automobilka Nissan má brzy převzít kontrolní podíl v Mitsubishi.

Nissan zaplatil za 34% kontrolní podíl v Mitsubishi v přepočtu asi 52 miliard korun. Pokud se celý proces převzetí zdárně dotáhne do konce, vzniklá aliance Renault-Nissan-Mitsubishi by se mohla stát druhým největší výrobcem osobních vozů a lehkých užitkových vozů na světě.

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Podle Automotive News by aliance RNM mohla už od roku 2017 předběhnout na druhé místo Toyotu. Od roku 2023 by mohla vyrábět ročně dohromady o 1,2 milionu aut víc než Toyota, která v tu dobu podle odhadů analytické společnosti LMC Automotive vyrobí ročně 10,8 milionu osobních a lehkých užitkových aut. Na prvním místě by měl tou dobou být koncern Volkswagen.

Pro Mitsubishi jako značku ale ještě není všechno zachráněno. Postupně se přichází na další a další modely, u kterých měla japonská automobilka podvádět s měřením a udáváním spotřeby. Nissan dokonce zvažuje možnost, že by od dohody odstoupil. Definitivní rozhodnutí a oficiální převzetí kontroly nad Mitsubishi má Nissan provést v říjnu letošního roku.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků