Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vyrobí více aut než Toyota

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vyrobí více aut než Toyota

Skomírající Mitsubishi, které položil na lopatky skandál s podváděním při měření a následném udávání spotřeby paliva, se má stát součástí aliance Renault-Nissan. Japonská automobilka Nissan má brzy převzít kontrolní podíl v Mitsubishi.

Nissan zaplatil za 34% kontrolní podíl v Mitsubishi v přepočtu asi 52 miliard korun. Pokud se celý proces převzetí zdárně dotáhne do konce, vzniklá aliance Renault-Nissan-Mitsubishi by se mohla stát druhým největší výrobcem osobních vozů a lehkých užitkových vozů na světě.

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Aktivní městský sandál a dalších 16 aut s opravdu podivnými jmény

Podle Automotive News by aliance RNM mohla už od roku 2017 předběhnout na druhé místo Toyotu. Od roku 2023 by mohla vyrábět ročně dohromady o 1,2 milionu aut víc než Toyota, která v tu dobu podle odhadů analytické společnosti LMC Automotive vyrobí ročně 10,8 milionu osobních a lehkých užitkových aut. Na prvním místě by měl tou dobou být koncern Volkswagen.

Pro Mitsubishi jako značku ale ještě není všechno zachráněno. Postupně se přichází na další a další modely, u kterých měla japonská automobilka podvádět s měřením a udáváním spotřeby. Nissan dokonce zvažuje možnost, že by od dohody odstoupil. Definitivní rozhodnutí a oficiální převzetí kontroly nad Mitsubishi má Nissan provést v říjnu letošního roku.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků