Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi má plán na záchranu. Musí ušetřit 55 miliard

Renault, Nissan a Mitsubishi potvrzují rozsáhlý plán, který má celé alianci ušetřit okolo 2 miliard eur. Sdílení techniky a oříznutí nabídky bude klíčové.

O výrazném šetření nákladů aliance Renault-Nissan-Mitsubishi se mluví už chvíli. Teď vedení zveřejňuje detaily velkého plánu, který má společnost vrátit zpátky k ziskům a odříznout její zbytečné náklady. S novým byznys modelem aliance je cílem v následujících třech letech ušetřit asi 2 miliardy eur (asi 55,2 miliardy korun).

S finančními problémy, do kterých silně promluvila i současná pandemie koronaviru, se v posledních dnech objevily zprávy například o ukončení modelových řad Renaultů Espace, Scenic či Talisman, zániku sesterské značky Alpine, kdežto Nissan se již chystá na rušení velkého počtu pracovních míst. K osudu Renaultu ostatně francouzský ministr financí uvedl, že automobilka by klidně mohla přestat existovat.

Renault zvažuje konec modelu Espace. Světlý osud nemají ani Scenic a Talisman

Renault zvažuje konec modelu Espace. Světlý osud nemají ani Scenic a Talisman

Tuto krizi se bude snažit aliance zahnat především zaměřením na čirou ziskovost, namísto dřívějšího růstu a rozšiřování svého působení. V současnosti používá aliance celkem sedm platforem ke stavbě svých vozů, tento počet chce osekat na pouhé čtyři – z nichž na platformě CMF od Renaultu bude stát většina modelů aliance.

Sdílení techniky mezi jednotlivými značkami, a to nejen platforem, ale rovněž motorů, karosářských dílů, infotainment systémů a dalších technologií bude v nadcházejících letech fungování aliance ještě důležitější než doposud.

Renault by mohl přestat existovat, říká francouzský ministr. Řeší se pomoc od státu

Renault by mohl přestat existovat, říká francouzský ministr. Řeší se pomoc od státu

V plánu je využít takzvaného schéma „lídr-následovník“, kdy jedna značka vyvine model, z jehož techniky pak budou maximálně těžit k tvorbě vlastních vozů ostatní značky aliance. Už do roku 2022 chce společnost tímto způsobem vyrábět polovinu všech vozů. Podobným způsobem už ostatně fungovala v produkci užitkových modelů.

Nissan se v rámci společenství zaměří na vývoj plně elektrických ústrojí a techniky autonomního řízení, zatímco u Mitsubishi se počítá s dalším vývojem plug-in hybridních ústrojí. V dalších kategoriích se pak stane Nissan vedoucí značkou vývoje středně velkých SUV (C-SUV), kdežto Renault vezme otěže segmentu crossoverů (B-SUV).

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 83 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků