Aliance Renault-Nissan investuje v Maroku

Aliance Renault-Nissan v sobotu po podepsání smlouvy s vládou Maroka prohlásila, že postaví novou továrnu v Tangerském regionu. Ta by měla regionu výrazně pomoci, protože přímo v novém závodě si práci bude moci najít až 6 000 lidí a dalších 30 tisíc lidí najde zaměstnání nepřímo.

První automobily by z nové továrny měly začat sjíždět již v roce 2010 a vyrobit by se mělo až 200 tisíc vozů ročně. Automobilka však počítá se zvýšením poptávky po nových vozech, a tak se v případě potřeby můžou kapacity továrny rozšířit a vyrobit tak dvojnásobný počet automobilů.

Celkové investice do výrobních kapacit se odhadují na 600 milionů Eur (19 miliard Kč), v první fázi investuje automobilka 350 milionů eur a další investice v hodnotě 200-400 milionů eur budou záviset od modelů, které se zde budou vyrábět.

Prvotní plány hovoří také o tom, že vyrábět se zde budou cenově dostupná auta pro rozvíjející se trhy a taktéž malé užitkové vozy Nissan. Čísla také hovoří za vše, když jenom 10 % vyrobených vozů bude určeno pro domácí trh, ostatní půjdou na export.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků