Aliance Renault-Nissan investuje v Maroku

Aliance Renault-Nissan v sobotu po podepsání smlouvy s vládou Maroka prohlásila, že postaví novou továrnu v Tangerském regionu. Ta by měla regionu výrazně pomoci, protože přímo v novém závodě si práci bude moci najít až 6 000 lidí a dalších 30 tisíc lidí najde zaměstnání nepřímo.

První automobily by z nové továrny měly začat sjíždět již v roce 2010 a vyrobit by se mělo až 200 tisíc vozů ročně. Automobilka však počítá se zvýšením poptávky po nových vozech, a tak se v případě potřeby můžou kapacity továrny rozšířit a vyrobit tak dvojnásobný počet automobilů.

Celkové investice do výrobních kapacit se odhadují na 600 milionů Eur (19 miliard Kč), v první fázi investuje automobilka 350 milionů eur a další investice v hodnotě 200-400 milionů eur budou záviset od modelů, které se zde budou vyrábět.

Prvotní plány hovoří také o tom, že vyrábět se zde budou cenově dostupná auta pro rozvíjející se trhy a taktéž malé užitkové vozy Nissan. Čísla také hovoří za vše, když jenom 10 % vyrobených vozů bude určeno pro domácí trh, ostatní půjdou na export.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků