Aliance Daimleru a Renaultu skřípe, představení novinek se odkládá

Společnosti Renault SA a Daimler AG se dohodly, že pozdrží představení nového Renaultu Twingo a Smartu ForTwo. Oznámil to francouzský list La Tribune, který své tvrzení opírá o důvěryhodné zdroje z obou firem. Nové vozy prý budou představeny až v roce 2014 namísto roku 2013. 

Příští ForTwo a třetí generace Twinga budou postaveny na A platformě Renaultu. ForTwo se bude i nadále vyrábět v závodě Smartu ve francouzském Hambachu, Twingo bude sjíždět z výrobních linek závodu Renaultu v Novo Mesto ve Slovinsku. 

Obě společnosti nyní také probírají možnost výroby čtyřsedadlového Smartu v Novo Mesto. Mercedes-Benz, značka Daimleru, zároveň plánuje uvést na trh koncem příštího roku dodávkový vůz postavený na platformě Renaultu Kangoo. Vůz bude vyráběný v závodě Renaultu v Maubeuge ve Francii.

Toto je prozatímní vcelku chudý výsledek spolupráce mezi německou a francouzskou společností. Přitom ještě v dubnu 2010, když výkonný ředitel Renaultu Carlos Ghosn a jeho protějšek z Daimleru Dieter Zetsche podepisovali strategickou alianci, vše vypadalo mnohem optimističtěji. To když si oba notovali, že budou společně sdílet technologie, aby omezili náklady na rozvoj a výrobu a brzy se dostaví výsledky. 
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Stávající modely: Smart ForTwo Pulse a Renault Twingo.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků