Aliance Daimleru a Renaultu skřípe, představení novinek se odkládá

Společnosti Renault SA a Daimler AG se dohodly, že pozdrží představení nového Renaultu Twingo a Smartu ForTwo. Oznámil to francouzský list La Tribune, který své tvrzení opírá o důvěryhodné zdroje z obou firem. Nové vozy prý budou představeny až v roce 2014 namísto roku 2013. 

Příští ForTwo a třetí generace Twinga budou postaveny na A platformě Renaultu. ForTwo se bude i nadále vyrábět v závodě Smartu ve francouzském Hambachu, Twingo bude sjíždět z výrobních linek závodu Renaultu v Novo Mesto ve Slovinsku. 

Obě společnosti nyní také probírají možnost výroby čtyřsedadlového Smartu v Novo Mesto. Mercedes-Benz, značka Daimleru, zároveň plánuje uvést na trh koncem příštího roku dodávkový vůz postavený na platformě Renaultu Kangoo. Vůz bude vyráběný v závodě Renaultu v Maubeuge ve Francii.

Toto je prozatímní vcelku chudý výsledek spolupráce mezi německou a francouzskou společností. Přitom ještě v dubnu 2010, když výkonný ředitel Renaultu Carlos Ghosn a jeho protějšek z Daimleru Dieter Zetsche podepisovali strategickou alianci, vše vypadalo mnohem optimističtěji. To když si oba notovali, že budou společně sdílet technologie, aby omezili náklady na rozvoj a výrobu a brzy se dostaví výsledky. 
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Stávající modely: Smart ForTwo Pulse a Renault Twingo.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků