Alfy Romeo Giulia a Stelvio QV dostanou edice Nürburgring

Nové edice svých nejsportovnějších modelů představí automobilka Alfa Romeo na autosalonu v Ženevě.

Speciální šedivá barva, karbonové kryty zrcátek a speciální maska chladiče. To jsou vnější znaky, podle kterých bude možné zvenčí rozeznat vozy Alfa Romeo Giulia a Stelvio QV. Jejich speciální edice Nürburgring bude představena na autosalonu v Ženevě. Všimnout si bude možné také černých kol s karbon-keramickými brzdami.

Italská značka tyto modely připravila na počest překonání rekordů těchto vozů v příslušných kategoriích na proslulé severní smyčce okruhu Nürburgring.

Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

V interiéru jsou instalovány sedačky Sparco s červenými kontrastními švy a v hojné míře je opět použit karbon. Ve výbavě je dále špičkový audiosystém Harman&Kardon, informační systém s obrazovkou o úhlopříčce 8,8 palců s navigací. Pochopitelně nesmí chybět příslušný štítek s výrobním číslem v rámci dané edice.

Oba vozy pohání přeplňovaný šestiválcový motor se zdvihovým objemem válců 2,9 litru. Jeho maximální výkon činí 375 kW (510 koní) a nejvyšší točivý moment dosahuje 600 Nm. To znamená, že Stelvio této edice zrychluje z nuly na stovku za 3,8 sekundy a rozjede se až na maximálku 283 km/hod. Giulia Quadrifoglio pak má zrychlení 0-100 km/hod 3,9 sekundy a dosahuje maximální rychllosti 307 km/hod.

Produkce obou vozů bude omezena na sérii čítající 108 kusů. Navíc v Ženevě Alfa vystaví dvě speciální verze Stelvia. Jedna je luxusní s koženou palubní deskou a dveřními panely ze stejného materiálu, druhá pak má nový Performance Pack. Ten obsahuje adaptivní tlumiče, uzávěrku zadního diferenciálu a hliníková pádla pro řazení.

Alfa Romeo Stelvio oficiálně. Debutové SUV má ve vrcholové verzi 505 koní!

Alfa Romeo Stelvio oficiálně. Debutové SUV má ve vrcholové verzi 505 koní!

Aby toho ještě nebylo dost, budou moci návštěvníci autosalonu obdivovat speciální verze 4C Competizione a Italia. Competizione je kupé s lakem Vesuvio Grey a vzadu má spojler. Použity byly také červené brzdové třmeny, výfukový systém Akrapovič a tmavá kola. Uvnitř opět najdeme červené švy, kožený volant a příslušné plaketky.

4C Italia je pro změnu vyvinuto z modelu Spider a je lakováno modrou barvou Misano. Brzdové třmeny jsou v tomto případě žluté. Agregát pod kapotou je v obou autech stejný. Jedná se turbomotor 1,75 s výkonem 176 kW (240 koní). Zrychlení z nuly na stovku nastane během 4,5 sekundy a nejvyšší rychlost činí 258 km/hod.

Oba vozy budou opět vyrobeny jen v počtu 108 kusů.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků