Alfa Romeo Stelvio je tu s námi v jediné generaci od roku 2016, stejně jako sesterský sedan Giulia. Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo Stelvio je tu s námi v jediné generaci od roku 2016, stejně jako sesterský sedan Giulia. | Zdroj: Alfa Romeo

Oba modely si zatím vystačily s kondičními facelifty, ale jejich čas se pomalu naplňuje. Zdroj: Alfa Romeo

Oba modely si zatím vystačily s kondičními facelifty, ale jejich čas se pomalu naplňuje. | Zdroj: Alfa Romeo

Že Alfa Romeo v elektromobilitě zdánlivě „zaspala“ je dáno specifickou cílovou skupinou orientovanou na řidičský zážitek. Zdroj: Alfa Romeo

Že Alfa Romeo v elektromobilitě zdánlivě „zaspala“ je dáno specifickou cílovou skupinou orientovanou na řidičský zážitek. | Zdroj: Alfa Romeo

Nyní nastane obrat s crossoverem Milano, který sdílí elektrickou základnu s  Fiatem 600e .

Nyní nastane obrat s crossoverem Milano, který sdílí elektrickou základnu s Fiatem 600e.

Novinka přijde příští měsíc spolu s elektrickým supersportem  33 Stradale , u něhož jste si mohli vybrat i provedení se spalovacím motorem.   Zdroj: Alfa Romeo

Novinka přijde příští měsíc spolu s elektrickým supersportem 33 Stradale, u něhož jste si mohli vybrat i provedení se spalovacím motorem.   | Zdroj: Alfa Romeo

Jim je zvuk hořícího paliva blízký, zejména u výkonných modelů Quadrifoglio. Zdroj: Alfa Romeo

Jim je zvuk hořícího paliva blízký, zejména u výkonných modelů Quadrifoglio. | Zdroj: Alfa Romeo

Jenže současné trendy jsou neúprosné, a navíc Stellantis má nyní velmi schopnou platformu. Zdroj: Alfa Romeo

Jenže současné trendy jsou neúprosné, a navíc Stellantis má nyní velmi schopnou platformu. | Zdroj: Alfa Romeo

SUV Stelvio přijde v 2025 a Giulia jej bude s ročním odstupem následovat. Zdroj: Alfa Romeo

SUV Stelvio přijde v 2025 a Giulia jej bude s ročním odstupem následovat. | Zdroj: Alfa Romeo

Půjde o první modely značky postavené na 800V platformě STLA Large. Zdroj: Alfa Romeo

Půjde o první modely značky postavené na 800V platformě STLA Large. | Zdroj: Alfa Romeo

Vysoké napětí umožňuje použít tenčí a tím pádem lehčí kabeláž. Zdroj: Alfa Romeo

Vysoké napětí umožňuje použít tenčí a tím pádem lehčí kabeláž. | Zdroj: Alfa Romeo

V oblasti nabíjení by se mohly vyrovnat konkurentům zvládajícím nabíjecí výkon přes 300 kW. Zdroj: Alfa Romeo

V oblasti nabíjení by se mohly vyrovnat konkurentům zvládajícím nabíjecí výkon přes 300 kW. | Zdroj: Alfa Romeo

Mimochodem, stejný základ má i nový  elektrický Charger , jen se 400V soustavou. Zdroj: Dodge

Mimochodem, stejný základ má i nový elektrický Charger, jen se 400V soustavou. | Zdroj: Dodge

Od Alfy Romeo tak můžeme očekávat mnohem více.  Zdroj: Alfa Romeo

Od Alfy Romeo tak můžeme očekávat mnohem více.  | Zdroj: Alfa Romeo

Použití této platformy znamená integraci pokrokového softwaru STLA Brain přinášejícím nové technické prvky a multimediální rozhraní. Zdroj: Alfa Romeo

Použití této platformy znamená integraci pokrokového softwaru STLA Brain přinášejícím nové technické prvky a multimediální rozhraní. | Zdroj: Alfa Romeo

Systém se automaticky aktualizuje vzduchem, takže vozy se budou v průběhu času vyvíjet. Zdroj: Alfa Romeo

Systém se automaticky aktualizuje vzduchem, takže vozy se budou v průběhu času vyvíjet. | Zdroj: Alfa Romeo

V interiéru můžeme očekávat větší infotainment, ale přístrojový štít si zachová ikonický tvar tubusů doplněných o head-up displej. Zdroj: Alfa Romeo

V interiéru můžeme očekávat větší infotainment, ale přístrojový štít si zachová ikonický tvar tubusů doplněných o head-up displej. | Zdroj: Alfa Romeo

Ten bude spojený s novou funkcí, která řidiči promítne hologram vyznačující ideální stopu projetí zatáčky. Zdroj: Alfa Romeo

Ten bude spojený s novou funkcí, která řidiči promítne hologram vyznačující ideální stopu projetí zatáčky. | Zdroj: Alfa Romeo

Ergonomie interiéru zůstane orientovaná na řidiče a bude mít konzervativnější pojetí, což znamená, že by se kokpit mohl vyhnout nešvaru, kdy je ovládání všech prvků integrované do dotykového displeje.  Zdroj: Alfa Romeo

Ergonomie interiéru zůstane orientovaná na řidiče a bude mít konzervativnější pojetí, což znamená, že by se kokpit mohl vyhnout nešvaru, kdy je ovládání všech prvků integrované do dotykového displeje.  | Zdroj: Alfa Romeo

Na podvozku použije Alfa Romeo aktivní stabilizátory a systém monitorování kvality povrchu před vozem. Zdroj: Alfa Romeo

Na podvozku použije Alfa Romeo aktivní stabilizátory a systém monitorování kvality povrchu před vozem. | Zdroj: Alfa Romeo

Oba modely slibují v rámci segmentu výkon, rychlost a pokrokovou techniku. Zdroj: Alfa Romeo

Oba modely slibují v rámci segmentu výkon, rychlost a pokrokovou techniku. | Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo se zároveň netají náznaky, že zachová dynamické linie Quadrifoglio. Zdroj: Alfa Romeo

Alfa Romeo se zároveň netají náznaky, že zachová dynamické linie Quadrifoglio. | Zdroj: Alfa Romeo

Nezmění se ani místo výroby, kterým je aktuálně továrna Cassino.  Zdroj: Alfa Romeo

Nezmění se ani místo výroby, kterým je aktuálně továrna Cassino.  | Zdroj: Alfa Romeo

Oba modely si zatím vystačily s kondičními facelifty, ale jejich čas se pomalu naplňuje. Zdroj: Alfa Romeo
Že Alfa Romeo v elektromobilitě zdánlivě „zaspala“ je dáno specifickou cílovou skupinou orientovanou na řidičský zážitek. Zdroj: Alfa Romeo
Nyní nastane obrat s crossoverem Milano, který sdílí elektrickou základnu s  Fiatem 600e .
Novinka přijde příští měsíc spolu s elektrickým supersportem  33 Stradale , u něhož jste si mohli vybrat i provedení se spalovacím motorem.   Zdroj: Alfa Romeo
22
Fotogalerie

Alfy Romeo Giulia a Stelvio dostanou tiché nástupce. Přežije i ikonické jméno Quadrifoglio

Alfa Romeo se do víru elektromobility teprve dostává. Zklamání se nečeká, tradiční hodnoty hodnoty spojí s hodně pokrokovou technikou.

Alfa Romeo Stelvio je tu s námi v jediné generaci od roku 2016, stejně jako sesterský sedan Giulia. Oba modely si zatím vystačily s kondičními facelifty, ale jejich čas se pomalu naplňuje. Nová kapitola těchto jmen se ponese v duchu elektromobility, jelikož Alfa Romeo tento segment zatím zcela opomíjela. Nyní nastane obrat s crossoverem Milano, který sdílí elektrickou základnu s Fiatem 600e. Novinka přijde příští měsíc spolu se supersportem 33 Stradale, u něhož bylo možné si vybrat mezi elektrickým i spalovacím motorem.  

Že Alfa Romeo v elektromobilitě zdánlivě „zaspala“, je dáno specifickou cílovou skupinou orientovanou na řidičský zážitek. Jim je zvuk hořícího paliva blízký, zejména u výkonných modelů Quadrifoglio. Jenže současné trendy jsou neúprosné, a navíc Stellantis má nyní velmi schopnou platformu.

SUV Stelvio přijde v 2025 a Giulia jej bude s ročním odstupem následovat. Půjde o první modely značky postavené na 800V platformě STLA Large. Ta v aktuálně nejvýkonnější aplikaci zvládne stovku za 2 sekundy. Vysoké napětí umožňuje použít tenčí a tím pádem lehčí kabeláž. V oblasti nabíjení by se mohly vyrovnat konkurentům zvládajícím nabíjecí výkon přes 300 kW. Mimochodem, stejný základ má i nový elektrický Charger, jen se 400V soustavou. Od Alfy Romeo tak můžeme očekávat mnohem více. 

Použití této platformy znamená integraci pokrokového softwaru STLA Brain přinášejícím nové technické prvky a multimediální rozhraní. Systém se automaticky aktualizuje vzduchem, takže vozy se budou v průběhu času vyvíjet. V interiéru můžeme očekávat větší infotainment, ale přístrojový štít si zachová ikonický tvar tubusů doplněných o head-up displej. Ten bude spojený s novou funkcí, která řidiči promítne hologram vyznačující ideální stopu projetí zatáčky. Ergonomie interiéru zůstane orientovaná na řidiče a bude mít konzervativnější pojetí, což znamená, že by se kokpit mohl vyhnout nešvaru, kdy je ovládání všech prvků integrované do dotykového displeje. 

Na podvozku použije Alfa Romeo aktivní stabilizátory a systém monitorování kvality povrchu před vozem. Něco podobného mají současné podvozky od DS. Oba modely tedy slibují v rámci segmentu výkon, rychlost a pokrokovou techniku. Alfa Romeo se zároveň netají náznaky, že zachová dynamické linie Quadrifoglio. Nezmění se ani místo výroby, kterým je aktuálně továrna Cassino. 

Alfa Romeo

Alfa Romeo je sportovní značka koncernu FCA. Její vozy charakterizuje osobitý design, živé motory a vynikající podvozky.

Společnost byla založena v roce 1910 jako A.L.F.A, své současné jméno získala v roce 1920. Součástí Fiat Group se stala v roce 1986, od roku 2021 patří do skuoiny Stellantis.

Přehled modelů: Alfa Romeo MiTo • Alfa Romeo Giulietta • Alfa Romeo 4C • Alfa Romeo 4C Spider • Alfa Romeo Stelvio • Alfa Romeo Giulia

Doporučujeme

Články odjinud