Alfa Romeo se do víru elektromobility teprve dostává. Zklamání se nečeká, tradiční hodnoty hodnoty spojí s hodně pokrokovou technikou.
Alfa Romeo Stelvio je tu s námi v jediné generaci od roku 2016, stejně jako sesterský sedan Giulia. Oba modely si zatím vystačily s kondičními facelifty, ale jejich čas se pomalu naplňuje. Nová kapitola těchto jmen se ponese v duchu elektromobility, jelikož Alfa Romeo tento segment zatím zcela opomíjela. Nyní nastane obrat s crossoverem Milano, který sdílí elektrickou základnu s Fiatem 600e. Novinka přijde příští měsíc spolu se supersportem 33 Stradale, u něhož bylo možné si vybrat mezi elektrickým i spalovacím motorem.
Že Alfa Romeo v elektromobilitě zdánlivě „zaspala“, je dáno specifickou cílovou skupinou orientovanou na řidičský zážitek. Jim je zvuk hořícího paliva blízký, zejména u výkonných modelů Quadrifoglio. Jenže současné trendy jsou neúprosné, a navíc Stellantis má nyní velmi schopnou platformu.
SUV Stelvio přijde v 2025 a Giulia jej bude s ročním odstupem následovat. Půjde o první modely značky postavené na 800V platformě STLA Large. Ta v aktuálně nejvýkonnější aplikaci zvládne stovku za 2 sekundy. Vysoké napětí umožňuje použít tenčí a tím pádem lehčí kabeláž. V oblasti nabíjení by se mohly vyrovnat konkurentům zvládajícím nabíjecí výkon přes 300 kW. Mimochodem, stejný základ má i nový elektrický Charger, jen se 400V soustavou. Od Alfy Romeo tak můžeme očekávat mnohem více.
Použití této platformy znamená integraci pokrokového softwaru STLA Brain přinášejícím nové technické prvky a multimediální rozhraní. Systém se automaticky aktualizuje vzduchem, takže vozy se budou v průběhu času vyvíjet. V interiéru můžeme očekávat větší infotainment, ale přístrojový štít si zachová ikonický tvar tubusů doplněných o head-up displej. Ten bude spojený s novou funkcí, která řidiči promítne hologram vyznačující ideální stopu projetí zatáčky. Ergonomie interiéru zůstane orientovaná na řidiče a bude mít konzervativnější pojetí, což znamená, že by se kokpit mohl vyhnout nešvaru, kdy je ovládání všech prvků integrované do dotykového displeje.
Na podvozku použije Alfa Romeo aktivní stabilizátory a systém monitorování kvality povrchu před vozem. Něco podobného mají současné podvozky od DS. Oba modely tedy slibují v rámci segmentu výkon, rychlost a pokrokovou techniku. Alfa Romeo se zároveň netají náznaky, že zachová dynamické linie Quadrifoglio. Nezmění se ani místo výroby, kterým je aktuálně továrna Cassino.