Alfa Stelvio je nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Porazila i BMW M4!

40 komentářů

JA-NE
2. října • 9:51

ALFA mi robi radost :-D

Kuk Vykuk
1. října • 14:31

A hele další SUV co si myslí, že je závoďák :)

Kankunen
1. října • 11:00

A za kolik to dá Stelivo z showroomu.?

Mirek
1. října • 12:01

Tak ono by bylo obecně zajímavé, kdyby všechna auta, která se těmito rekordy pyšní, byla za showroomu. Třeba bychom se nestačili divit, kdeže jsou ty rekordní časy.

ello
1. října • 9:23

A mna by zasa zaujimalo naco su tie zavratne rychlosti SUV dobre? V beznej premavke a malokde aj na dialnici ich proste nemate kde vyuzit. Robit supersport z SUV je zbytocnost ale pravdepodobne je o to zaujem tak to samozrejme automobilky vyuzivaju.

stealth01
1. října • 10:28

S tím naprosto souhlasím.

Zelí
1. října • 9:17

Stelvio není žádné SUV, je to konstrukčně něco jako Golf Plus, čili jen zvýšené silniční auto. Zvýšený Golf.

ello
2. října • 9:49

Neberiem ti nazor Zeli ale samotna AR propaguje v katalogu Stelvio ako SUV.

Zelí
4. října • 17:20

Papír a propaganda snese ledacos. Typická firemní masírka. Oni by chtěli, aby zákazník uvěřil tomu, že toto je SUV. Záleží jen na tobě, jestli věříš nebo používáš vlastní mozek....

DDT
30. září • 23:40

a kdy bude nejrychlejší autobus na ringu?

Jig
1. října • 7:37

Hned po nejrychlejší ještěrce a popelářích

Joe Doe
30. září • 21:08

Najrychlejsie SUV na ringu...Relevantne ako najrychlejsi LMP1 na Rally Dakar.Tieto kvazi supersporty SUV su odpovedou na otazku, ktoru nikto nepolozil, riesenim pri hladani problemu. Inymi slovami... zbytocnost. Nehovoriac o tom, ze v tomto pripade ide o Alfu, co je stale prachobycajny taliansky piece of crap.

ACE
30. září • 20:51

To bylo řečí jak můžou SUV prohánět hot hatche, jak je vidět, tak ani vomylem, (možná tak leda nějaký dědečky), nepomáhá složitej podvozek, kola široký na půl silnice, vyšlechtěnej náhon 4x4, ba dokonce výkon o nějakejch 200k vyšší (teda ono to pomáhá, ale nestačí). Prostě vagon je vagon, pro rychlou jízdu nevhodnej, narvěte ho vším možným, vytuňte výkon, ale jak přijdou zatáčky, natrhne mu prdel kára za zlomek ceny.

Jan Novák
28. ledna • 21:37

Jo,jo Honda Civic Type R je toho jasným důkazem. Stačí motor pro děti 2.0 kvalitní podvozek a brzdy BREMBO a za 9s než přijede ALFA :) si dáte v pohodě celé pivo. V Hondě si to užijete a z ALFObusu vám bude, tak leda špatně, protože dát 2mega navíc a přijet jako druhý do dává smysl. Jedinou výhodu to ale má, líp do toho vleze invalidní důchodce .....

stealth01
30. září • 21:00

Hm, takže tady máme X6M:http://fastestlaps.com/tracks/anneau-du-rhin-short... http://fastestlaps.com/tracks/motortrend-figure-8... (rychlejší, než Cayman R nebo M6 F13)
http://fastestlaps.com/tracks/sachsenring... (rychlejší, než Cayman R nebo M5 F10)
http://fastestlaps.com/tracks/willow-springs... (rychlejší, než Ariel Atom a všechny 911)Mě zajímají jen fakta a hlavně objektivní posouzení. Stokrát raději bych pomalejší 911 GT3 nebo Turbo, než takovou krabici. Ale klobouk dolů před těmito SUV.

ACE
1. října • 11:17

Piloti říkají, letadlo nemusí mít křídla, když je dostatečně silnej motor, stačí místo nich dveře od stodoly. Tohle je podobnej případ, SUV je na jízdu mimo zpevněnou cestu, na rychlou jízdu po silnici je koncepčně nevhodné (to už ale oba víme), klobouk dolů před konstruktéry, kteří to z velké části dokáží obejít a ještě větší poklona před marketingem, kteří to dokážou lidem vnutit a dokonce je přesvědčit že je to to pravé co potřebují na ježdění po silnici a přesvědčit je aby si za totožnou techniku a krapet jinak přebouchanou karoserii připlatili třeba 50 procent. Nic víc, nic méně.

stealth01
30. září • 19:18

Tam tohle nechapu. Vždyť podle zdejších diskutujících odborníků se měla v první zatáčce převrátit. Někdo nedávno psal, ze jakýkoliv sedan bude v zatáčkách vždy rychlejší, než SUV.
Teoretici vládnou světem. Chce to otevřít oči a jezdit a jezdit. Az vyzkousite stovky aut různých kategorií, pak se ma smysl dal bavit. Do te doby bohužel zůstáváte jen v ničím nepodložených domněnkách.

1. října • 10:04

A zase tvé spekulativní a subjektivní závěry... Děláš to tu neustále a neustále je to špatně.

Anonym
30. září • 21:40

Posmivas se pekne, ale tvuj prisvepek je na urovni tech borcu, kteri tvrdi, ze jakykoliv sedan je rychlejsi nez suv. Kdyz srovnas standardni sedan a suv podobne velikosti od stejneho vyrobce, tak vzdycky ten sedan projede zatacky lepe nez suv. Koneckoncu i v tomto konkretnim pripade je rozdil mezi sedanem a suv skoro 13 sekund ve prospech Giulie. Samozrejme, ze treba obycejny Passat pojede hure nez Audi SQ7 nebo co to bylo za mastodonta, ktereho jsi tady donekonecna propagoval. Ale to jsou povestne jablka a hrusky.

stealth01
1. října • 7:46

A tvrdím snad opak? Napiš mi, kde jsem prohlásil, že stejné SUV je a bude v zatáčkách rychlejší jako stejný sedan? Fyziku snad nejde úplně zlomit, ne?
Já jsem jen tvrdil, že ne všechna SUV jsou neschopná v zatáčkách a když máš na to prostředky, můžeš jít do technologicky vyspělých SUV, které jsou v zatáčkách stejně rychlé, jako hot hatche. Primární úkol těchto aut není jezdit okruhy, ale jsou tak všestranné, že dovedou i tyto extrémní věci.
Neporovnávej Stelvio s Giulií. Stelvio je SUV krabice, o které ostatní prohlašují, že se převrátí na střechu v první zatáčce kvůli těžišti. A na tomto příkladu je vidět jejich teoretizování, protože je prostě rychlejší, než ikona sportovních sedanů M4.

Mirek
30. září • 21:51

Máš tam chybku, 20 sekund.

Mirek
30. září • 20:45

Já věděl, že napíšeš něco nepředloženého v tomto směru. Čekal jsem a dočkal jsem se. A teď tady napiš čas Giulie na Nürburgringu. Ušetřím ti práci 7:32. A abys to měl stylové, tady se oháněli, že porazila i BMW, tak Giulia zase pro změnu Porsche Panamera.
Nepiš hloupé soudy o doměnkách, když máš mezery v informacích.
https://www.youtube.com/watch...
http://autobible.euro.cz/video-alfa-romeo-giulia-q... ...

stealth01
30. září • 20:53

Nepředloženého... Já jsem psal a několikrát jsem to potvrdil i ve videu, že se mi SUV auta nelíbí, nic mi neříkají. Ale psal jsem taky, že to chce být objektivní.
Až mi tady pošleš odkaz na video, kde jsi sám jezdil v X5M, Giulii QV, M3 a dalších autech, pak se má cenu bavit. Jinak prostě budeš žít v představách o neschopnosti SUV. Jsou to auta, která se hodí pro praktický život. Dneska jsem celý den jezdil v trojkovém BMW 330e a docela jsem se těšil, až si sednu zase zpět do svého hnusného (to je opravdu můj soukromý názor, ne ironie) SUV. Pokud budu kupovat v budoucnu nové auto pro rodinu, bude to už vždy jen SUV. Pro sebe na ježdění si šetřím na Rolls-Royce Wraith, který plánuju k padesátým narozeninám.

Mirek
30. září • 21:21

Si děláš srandu? Tady máš dvě Alfy na "stejném" základě a která to jako je rychlejší? Co to má společného s tím, jestli jsem s tím jezdil, nebo nejezdil? Já nikde nepsal nic o neschopnosti SUV, jen o tom, že nemůže být rychlejší, než klasické nízké auto. Tobě jsem před časem napsal, že se divím, proč potom nejezdí SUV závody F1... Ty jsi ale evidentně chyběl od základky až nevím kam jsi došel na hodinách fyziky. To nemá nic společného s tím, jak se mi něco líbí, nebo nelíbí. To je jen realita k rychlosti aut.
Netahej sem praktičnost a jiné vlastnosti, případně o čem sníš, to nemá nic společného s tím, co řešíme a je to jen tvoje věc a klidně si to kup, když to chceš.
Evidentně ses sám ulovil na "nejrychlejší" auto, ale nějak jsi přehlédl podstatný detail, že článek píše jen o nejrychlejším SUV. Potřebuješ něco dovysvětlit?

stealth01
1. října • 7:55

O čem sním je velmi podstatné z hlediska názorového proudu, který vyznávám. Jinými slovy, ty mě cpeš do obdivovatelů SUV, což je ale v přímém rozporu s mými tužbami a názorem na auta. Auto si představuji a vždy budu představovat jako sedan. Už na základní škole si všichni kreslí auta ve tvaru sedanu. Kategorii SUV tady obhajuji proto, že jsem postupem času zjistil, jak extrémně rychlá tato auta jsou v zatáčkách a čeho jsou schopná. Pokud máš zkušenost s SQ7 nebo třeba X5M, tak bys napsal to samé a divil byses, jak někdo může psát opak. Právě zkušenosti z těchto aut jsou základem mých příspěvků. Když je někdo nemá, pak píše nesmysly, které musím vyvracet.
Nechápu, proč by měla být kategorie SUV na závody, případně, proč by měla SUV vůbec závodit. To není jejich primární účel.
A zcela jsi opomenul fakt, že Stelvio je rychlejší, než BMW M4. Chceš snad další a ještě šílenější důkaz schopností těchto aut, než že na severní smyčce porazí krabice ikonu sportovních sedanů? X6M je rychlejší na okruhu, než Cayman R, 911 GT3, ale asi to taky nestačí jako důkaz.
A ještě jedna věc. Stejně jako v případě Ferrari a Lamborghini, tyto super rychlé stroje typu X5M a SQ7 si většinou kupují divní lidé, kteří s těmito auty stejně nebudou nikdy jezdit na hranici svých možností.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
1. října • 10:32

Máš velký problém, ty jsi vykládač. Volně si převykládáš obsah toho co píšu podle svého a ignoruješ to, co je obsahem mého příspěvku. Nikam tě necpu, to za prvé, reagoval jsem jen na tvrzení, že SUV jsou stejně rychlá, ba i rychlejší, podle tvých dřívějších příspěvků. Pokud uděláš SUV a sedan na stejném základě, dáš autům stejné technické předpoklady, nemůže být SUV nikdy jízdně na tom lépe, než sedan. Nic víc a nic méně jsem neřešil. S těmi závody je to jen přirovnání, ale to jsi snad pochopil. Pokud ne, tak máš o problém navíc. Vše ostatní, co píšeš, je opravdu jen to míchání jablek s hruškami. Nemůžeš porovnávat neporovnatelné.
Kdyby ses trochu zamyslel, tak již jen základ podvozku Stelvia je upraven, aby nedošlo k těm převrácecím problémům v zatáčkách, aby bylo auto stabilnější, což souvisí s výškou auta a jeho výše posazeným těžištěm. A opět jsme u fyziky, kterou ty popíráš, že existuje. Rozchod kol Stelvia je vpředu 1610 mm, vzadu 1630 mm, Giulia má vpředu 1550 mm, vzadu 1589 mm.
Tady jsi měl navíc pro porovnání jak auta stejné značky na "stejném" základě, ale hlavně stejného řidiče http://www.auto.cz/alfa-romeo-stelvio-qv-nej... ...
Nezapomeň, že řidič dělá hodně. To, že ty nedokážeš jet s autem rychleji neznamená, že to nedokáže někdo jiný. A to si piš, že těch rychlejších, než ty, je hodně.

Shimi
1. října • 11:08

Mirek: "Pokud uděláš SUV a sedan na stejném základě, dáš autům stejné technické předpoklady, nemůže být SUV nikdy jízdně na tom lépe, než sedan." - Toto je přesně příklad, že vůbec nechápeš o co v celé diskuzi jde."Nikam tě necpu, to za prvé, reagoval jsem jen na tvrzení, že SUV jsou stejně rychlá, ba i rychlejší" - To tvrzení je samozřejmě správné. Stejný základ a technické předpoklady v tom ale nehrají žádný význam a to je to, co pořád nechápeš.Celá ta diskuze se točí kolem triviálnosti, že jsou na trhu specifická SUV, která natrhnou zádel ultimativním sedanům a to někteří nedokáží skousnout a tvrdí, že to není možné.

Mirek
1. října • 11:54

Také to nechápeš. Prapůvod tohoto sporu bylo tvrzení, že SUV je dnes na úrovni sedanu, a i lepší v jízdních vlastnostech. Žádné tvrzení, že některé SUV to natrhne nějakému supersportu. Navíc, když si za volant supersportu sednu já, nebo nějaký profi jezdec, tak to bude také sakra rozdíl v rychlosti. Takže, když s SUV předjedu na silnici nějakého se supersportem, nic to neznamená, třeba tam jen za volantem sedí zrovna takový řidič jako já a tohle auto si pořídil jen proto, že ho zkrátka chtěl, jako stealth01 chce Rolls-Royce Wraith. To je však jiná písnička.
Chceš ultimativní sedan? Máš ho mít. Hlavně mi potom napiš, které že to SUV mu natrhne zadel. Samozřejmě, že existují SUV, které sedanům natrhnou sedanům zadel, ale to ultimativní vynechám, to je velice zcestné. Co bylo ultimativní před 15 léty, je dnes skoro obyčejné auto. A ultimativní od někoho nemusí být zdaleka ultimativním od někoho jiného, a pokud do SUV nacpu dvakrát výkonnější jednotku oproti sedanu, asi to také nebude zrovna porovnatelná záležitost. Nemůžu řadit vedle sebe auta s rozdílnými výkony a motory by měly navíc splńovat nějaké parametry, atˇ to můžu nějak porovnávat. I v F1 je stanoven objem motorů na 1,6 l a jsou to šestiválce.
https://www.youtube.com/watch... čas 6:43:22

Shimi
1. října • 13:14

Mirek: Chápu to velice dobře a vím, kde je prapůvod, sleduju to od začátku. To, že vytrhneš jednu větu z celkového kontextu, který ti uniká, na tom nic nezmění. Chápu o co ve své podstatě Stealthovi šlo a jde a o co šlo a jde ostatním. A dokážu taky pochopit někoho, kdo si koupí M4, 911, atd. a na okruhu ho "vyklepne" někdo s mastodontním SUV, že to pro něho nemusí být zrovna příjemný pocit. Nicméně to, že jsou na trhu výkonná SUV, která na okruhu "vyklepnou" výkonné sedany, kupé a jiné, a která jsou nad jejich úrovní s lepšími jízdními vlastnostmi, je prostě fakt.

Mirek
1. října • 14:59

Zapomněl jsem, přečti si opět první příspěvek v této diskuzi. Tam máš jasně jeho postoj k této otázce daný. Již jen napsat "jakýkoliv sedan" je naprosto překrucující.

Shimi
1. října • 15:39

Mirek: A ty si na oplátku přečti toto: "stealth01: A tvrdím snad opak? Napiš mi, kde jsem prohlásil, že stejné SUV je a bude v zatáčkách rychlejší jako stejný sedan? Fyziku snad nejde úplně zlomit, ne? Já jsem jen tvrdil, že ne všechna SUV jsou neschopná v zatáčkách a když máš na to prostředky, můžeš jít do technologicky vyspělých SUV, které jsou v zatáčkách stejně rychlé, jako hot hatche. Primární úkol těchto aut není jezdit okruhy, ale jsou tak všestranné, že dovedou i tyto extrémní věci."

Mirek
1. října • 17:39

No jo, když napíšu, že letadlo nemůže letět větší rychlostí než zvuk a ty mi napíšeš, že je to pitomost, budeš mít pravdu, přestože v dalším příspěvku napíšu, že jsem nebral v úvahu trysková letadla? No budeš mít pravdu, neboť jsem byl tele a "dovzdělal" jsem se později, nebo jsem zkrátka dráždil opkolí, ale blbým způsobem. A podle mne se tohle přesně povedlo ve zmíněném prvním příspěvku.
Jinak stealth01 kdysi řešil, že nebyl schopný ujet SUV Audi, přestože jel v nějakém supersportu Audi, nevím jestli to bylo Audi TT, nebo R8, což řadím do nesmyslů, případně to výrazně ovlivňují schopnosti řidiče a jeho posouzení situace. To si také pamatuješ?
Jinak řešíš opět to co jsem již napsal, ano SUV klidně může nasekat zadek sedanu, záleží ovšem co s čím porovnávám. Když si napíšu na trabanta supersport, tak mi ujede každý, ale když ho vytuním, no nevím.. https://www.youtube.com/watch... :-D

stealth01
1. října • 19:33

Mirku, celá podstata té diskuze není o srovnatelných sedanech a SUV.
Z diskuze pod SUV napsal ACE toto:"Výhody a nevýhody, to je snad jasný z hlavy, měření ukáže jen přesně o kolik je SUV horší. nezajímají je takové detaily, jako že hůř brzdí a bídně zatáčí (ale budou se do krve hádat o značku a tip pneu.), že hůř zrychlujou (ale budou si myslet že mají výkonné auto a nezajímá je že finální parametry u 2 Tdi jsou podobný jako u o třetinu slabšího motoru v benzínu), že tam vlastně míň naloží, a že spotřeba je znatelně vyšší (spotřebu přeci neřeší)."ACE nenapsal, že jsou špičková SUV, která jsou výjimkami. Takže obecně souhlasím, ale pokud někdo napíše, že všechna SUV mají horší parametry, pak je to jen neznalost a nulové zkušenosti.
Já Ti přísahám, že když se posadíš a projedeš v X5M, tak se budeš cítit jako za volantem nějakého mega silného hot hatche. Působí to celé kompaktně a nebýt té světlé výšky, připadal bysis, jako když zadní částí těla olizuješ beton pod tebou. Je to dost neuvěřitelný zážitek a proto jsem ti psal, ať se svezeš.

JosVerstapen
1. října • 23:37

Hoši uf uf tak jsem doufal, že si něco i přečtu reálného v diskuzi no zklouzlo to opět do pr.ele.
Kažopádně objektivně lze soudit že Mirek má o něco větší pravdu než stealth...ten to většinou zazdí nějakým svým povrchním názorem (srry)
Takto to cítím já a summary z celé diskuze je jasný fyzika Tě nepustí tečka to je to gró :))
A ty slovní niance, že někdo něco tvrdil či netvrdil postrádají smysl.
SUV je kuwa cool na prostor, pohodlí a pocit bezpečí to není co řešit

Mirek
1. října • 21:06

Ale o to já se samozřejmě nepřu, to je snad již jasné. Já řešil opravdu jen porovnatelnou techniku. To je ta hloupost, přirovnání, s tím trabantem.
Já naposledy seděl v SUV někdy před pěti léty, při zahájení prodejů Mazdy CX 5, a to jen ze zvědavosti a chtěl jsem vědět, jak se s takovým autem jezdí. Žádné nadšení to ve mě nevzbudilo a proto nemám ani žádné další ambice v tomto směru. Naprosto jsem neřešil praktičnost, jen svůj pocit řidiče.

Mirek
1. října • 14:53

Vidíš a právě ses zachoval stejně jako stealth01, vybral jsis jen co se ti hodilo. Všimni si, že jsem tohle napsal také, že SUV může vyklepnout sedan, ale také jsem napsal, že pro porovnání tohle nejde použít a pokud budou mít SUV a sedany dostupnou stejnou techniku, tak sedan vždy zvítězí, tedy pokud za volantem nebude sedět trdlo. Tady přece o žádný pocit jako řidiče nejde.
Taktně jsi například pomlčel o tom SUV, které vyklepne McLaren P1 LM, nebo tohle porovnání najednou nepasuje do krámu? A samozřejmě takových, na které SUV nebudou stačit, je víc.

Shimi
1. října • 15:22

Mirek: "pokud budou mít SUV a sedany dostupnou stejnou techniku, tak sedan vždy zvítězí, tedy pokud za volantem nebude sedět trdlo" - Ale o tomto se nikdo nepře. Rozpor nastává pouze tehdy, když se tu objeví nějaký článek o SUV a v diskuzi se automaticky objeví názory, že jsou SUV všeobecně na pikaču. Na to samozřejmě zareaguje Stealth, protože tohle zevšeobecňování je pro něho něco jako červený hadr pro býka, a začne "hádka". A já se mu vůbec nedivím, protože většina zdejších oponentů jsou děti, co si ještě mastí flintu doma u plakátu a o praktických řidičských zkušenostech si můžou nechat tak akorát zdát. To je v podstatě celé. Prostě si někteří musí uvědomit, že jsou na trhu i ku*evsky dobrá SUV, která vyklepnou superkáry, u kterých by to člověk nikdy nečekal.

Mirek
1. října • 17:14

No jo, jenže já řeším jen problém s rychlostí. Preference, kdo a jaké má, jsou naprosto něco jiného a je to věc každého, kdo si co koupí a proč. Jaké to má a nemá výhody jsou také vedlejší, na to se názory různí. Tyhle hádky přenechám jiným.
Jednu z preferencí, lepší výhled z SUV, jsem také neposuzoval, ale přečetl jsem si https://auto.idnes.cz/vyhled-test-suv-0j0-/auto... ... a je otázka na kolik jsou si lidé ochotni přiznat, jak to opravdu je. Určitě v rámci parkování na tom SUV nebude dobře.
Mám kamaráda, který roky jezdil v SUV od Mercedesu, a najednou jezdí v S kupé. Něco naznačoval, že v SUV již jezdí kdejaká... Takže zrovna u něj nešlo o výhody, ale o odlišení se.

stealth01
1. října • 19:42

Výhled při parkování je pro mě to poslední, co řeším. Máš-li kamery kolem celého auta, pak se prostě řídíš podle nich. V těsných garážích už není problém, nehledě na to, že mám instalováno řízení všech kol a poloměr otáčení je daleko lepší. Výhled z kabiny při jízdě je zcela nová dimenze řízení. Jedeš v sedačce a kolem tebe je pocitově hatchback (nastavení bočnic, kdy tě sedadlo zcela obejme je super) a přitom máš daleko lepší výhled směrem dopředu.
Pokud kamarádovi jde o to, jak se na něj ostatní dívají, je mi ho líto. SUV jsme si nekupovali kvůli ostatním, ale především kvůli prostoru a komfortu. To, že někdo v SUV léčí své komplexy méněcennosti je jeho boj.

Mirek
1. října • 20:57

Zažil jsi někdy člověka, který má problém při couvání, manevrování, s autem, když se na to nedívá přímo, ale přes zrcátko, kameru? Já ano (já to nejsem), tomu jsou takové vymoženosti k ničemu. Samozřejmě to nemá nic společného s touto technikou a tím, že to máš. Já jen, že mám známou, která by mě s tím poslala...
No jo, jenže lidí, kteří se na to dívají módní optikou je docela dost. Já osobně potřebu SUV nemám a lépe se cítím v nízkých autech.

Doporučujeme

Články odjinud