Alfa Stelvio je nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Porazila i BMW M4!

Nejrychlejší SUV je nově z Itálie. Další je ale na cestě...

Už při testu obyčejné dieselové varianty jsme byli nadšení z toho, jak si Alfa Romeo Stelvio rozumí s řidičem a zatáčky jí nejsou cizí. Vrcholná verze Quadrifoglio s přeplňovaným šestiválcem a výkonem 510 koní to nyní dokázala i v Zeleném pekle.

Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Severní smyčku okruhu Nürburgring "Giulia na chůdách" zvládla za 7:51,7. To je nejrychlejší čas SUV v historii. Alfa porazila Range Rover Sport SVR o více než 25 sekund. Poslední král - Porsche Cayenne Turbo předchozí generace - to uměl za 7:59,7.

Pokud rekordní čas srovnáme s ostatními kategoriemi, je to ještě působivější. Vždyť je téměř shodný s BMW M4 (7:52,0). "Jsme hrdí na to, že nám patří dva rekordy na Nordschleife. Giulia Quadrifoglio je nejrychlejší produkční sedan," chlubí se šéf Alfy Romeo, Reid Bigland.

Porsche 911 GT2 RS je na Nordschleife rychlejší než Porsche 918!

Porsche 911 GT2 RS je na Nordschleife rychlejší než Porsche 918!

Další italské SUV je však na cestě. Lamborghini má rekordy na této trati také v oblibě a s Urusem to nejspíš nebude výjimka. Poté, co nás testovací jezdci svezli s novou generaci Porsche Cayenne Turbo, pochopili jsme, že ani oni nechtějí dát kůži zadarmo... Taková je doba - už i na závodních tratích se výrobci předhání s časy rodinných SUV.

Prohlédněte si také fotogalerii z rekordního pokusu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků