Alfa Stelvio je nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Porazila i BMW M4!

Nejrychlejší SUV je nově z Itálie. Další je ale na cestě...

Už při testu obyčejné dieselové varianty jsme byli nadšení z toho, jak si Alfa Romeo Stelvio rozumí s řidičem a zatáčky jí nejsou cizí. Vrcholná verze Quadrifoglio s přeplňovaným šestiválcem a výkonem 510 koní to nyní dokázala i v Zeleném pekle.

Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Severní smyčku okruhu Nürburgring "Giulia na chůdách" zvládla za 7:51,7. To je nejrychlejší čas SUV v historii. Alfa porazila Range Rover Sport SVR o více než 25 sekund. Poslední král - Porsche Cayenne Turbo předchozí generace - to uměl za 7:59,7.

Pokud rekordní čas srovnáme s ostatními kategoriemi, je to ještě působivější. Vždyť je téměř shodný s BMW M4 (7:52,0). "Jsme hrdí na to, že nám patří dva rekordy na Nordschleife. Giulia Quadrifoglio je nejrychlejší produkční sedan," chlubí se šéf Alfy Romeo, Reid Bigland.

Porsche 911 GT2 RS je na Nordschleife rychlejší než Porsche 918!

Porsche 911 GT2 RS je na Nordschleife rychlejší než Porsche 918!

Další italské SUV je však na cestě. Lamborghini má rekordy na této trati také v oblibě a s Urusem to nejspíš nebude výjimka. Poté, co nás testovací jezdci svezli s novou generaci Porsche Cayenne Turbo, pochopili jsme, že ani oni nechtějí dát kůži zadarmo... Taková je doba - už i na závodních tratích se výrobci předhání s časy rodinných SUV.

Prohlédněte si také fotogalerii z rekordního pokusu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků