Alfa Stelvio je nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Porazila i BMW M4!

Nejrychlejší SUV je nově z Itálie. Další je ale na cestě...

Už při testu obyčejné dieselové varianty jsme byli nadšení z toho, jak si Alfa Romeo Stelvio rozumí s řidičem a zatáčky jí nejsou cizí. Vrcholná verze Quadrifoglio s přeplňovaným šestiválcem a výkonem 510 koní to nyní dokázala i v Zeleném pekle.

Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Severní smyčku okruhu Nürburgring "Giulia na chůdách" zvládla za 7:51,7. To je nejrychlejší čas SUV v historii. Alfa porazila Range Rover Sport SVR o více než 25 sekund. Poslední král - Porsche Cayenne Turbo předchozí generace - to uměl za 7:59,7.

Pokud rekordní čas srovnáme s ostatními kategoriemi, je to ještě působivější. Vždyť je téměř shodný s BMW M4 (7:52,0). "Jsme hrdí na to, že nám patří dva rekordy na Nordschleife. Giulia Quadrifoglio je nejrychlejší produkční sedan," chlubí se šéf Alfy Romeo, Reid Bigland.

Porsche 911 GT2 RS je na Nordschleife rychlejší než Porsche 918!

Porsche 911 GT2 RS je na Nordschleife rychlejší než Porsche 918!

Další italské SUV je však na cestě. Lamborghini má rekordy na této trati také v oblibě a s Urusem to nejspíš nebude výjimka. Poté, co nás testovací jezdci svezli s novou generaci Porsche Cayenne Turbo, pochopili jsme, že ani oni nechtějí dát kůži zadarmo... Taková je doba - už i na závodních tratích se výrobci předhání s časy rodinných SUV.

Prohlédněte si také fotogalerii z rekordního pokusu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků