Alfa Romeo v Paříži: nový motor, nová převodovka a dál nic

Některé automobilky si pro letošní autosalon v Paříži připravily hned několik významných novinek. Za všechny zmiňme Chevrolet, který přiveze do Francie celé čtyři světové premiéry. Něco podobného se bohužel nedá říci o Alfě Romeo, která si asi bude muset vzít do Francie pořádnou armádu svých vyhlášených hostesek, aby vůbec bylo na co se dívat. Ve stánku Alfy Romeo totiž nebude nového téměř nic.

Alfa zkrátka neprožívá radostné časy a pokud se nestane zázrak, bude to znát i na pařížském autosalonu. A to i přesto, že značka slaví sto let své existence a pro představení nového modelu či konceptu je to skvělá příležitost. Zatímco mateřský Fiat ohlásil pro jednu z nejvýznamnějších světových autovýstav alespoň premiéru dvou Abarthů SS, Alfa přiveze pod Eiffelovu věž jeden ani ne úplně nový motor a jednu ani ne úplně novou převodovku. A to je vše, přátelé.

Konkrétně se bude jednat o nový diesel 2,0 JTDM s výkonem 140 koní, jenž najdeme nově pod kapotou Giulietty. Jestli vám tedy očekáváním bilo srdce v rytmu nasupeného hada, asi se nyní cítíte jak po srdeční zástavě - tenhle motor se svoji kombinovanou spotřebou 4,5 litru nafty pořádně nerozpumpuje ani tankovací pistoli.

Druhou novinkou je automatická převodovka TCT taktéž pro „Jůlinku”. Jde o konstrukčně dobře známý aparát se dvěma spojkami, který zprvu dostane jen verze 1,4 MultiAir Turbo se 170 koňmi a později i stejně výkonný dvoulitrový naťák JTDM.

Bylo to krátké povídání, ale opravdu je u konce. Závěrem můžeme dodat snad jen to, že na pařížském stánku Alfy bude k vidění ještě 159 čerstvě faceliftovaná na cestu do zapomění.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jestli jste chtěli vyrazit do Paříže za novinkami Alfy Romeo, pak pardon, právě jsme vám ukázali skoro vše, co tam bude k vidění...
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků