Alfa Romeo upřesňuje své plány, nové modely a stovky koní pod kapotou

V sobotu jsme vás informovali o plánech italského Fiatu pro roky 2007-2010, které zveřejnil spolu se zprávou o svém hospodaření. O své budoucnosti detailně informovala také Alfa Romeo. Ta se zaměřila jak na nové modely, tak na nové motory.

Oficiálně tak lze nyní hovořit o nových agregátech, které budou pohánět jednotlivé vozy. Jedná se tři nové naftové jednotky na několik benzínových. Všechny se objeví na trhu nejpozději v roce 2010.

Naftové motory

  • 2,0 JTDM - čtyřválec s dvojitým přeplňováním o výkonu okolo 132 kW (180 k) a točivém momentu 400 Nm
  • 2,5 R5 JTDM - pětiválec o výkonu 162 kW (220 k) a točivém momentu 425 Nm
  • 3,0 V6 JTDM - nový naftový šestiválec o základním výkonu 184 kW (250 k) a točivém momentu 500 Nm. Tomuto motoru bude postupně navyšován výkon na 198 kW (270 k) a později až na 213 kW (290 k).

Benzínové motory

  • 1,8 Turbo - nový čtyřválec v různých výkonnostních verzích od 140 kW (190 k) až po 169 kW (230 k)
  • 3,0 V6 - nový šestiválec o výkonu 184 kW (250 k) a točivém momentu 340 Nm
  • 3,5 V6 - nástupce nynějšího agregátu 3,2 V6. Nabídne výkon 242 kW (330 k) a točivý moment 375 Nm

Dále Alfa Romeo spekuluje o nynějším motoru 3,2 V6, který by měl doznat inovací. Tím by získal větší výkon a to až 213 kW (290 k). Alfa uvedla také, že není vyloučena verze tohoto motoru s turbem o výkonu okolo 257 kW (350 k).

Vrcholnými jednotkami pro Alfu 159 GTA a Breru GTA by měl být osmiválec 4,7 o výkonu 330 kW (450 k) a točivém momentu 470 Nm. Tyto ostré verze by však měly vzniknout jen v limitované edici a nepůjde tak o standardní sériový model jako v případě Alfy 147 a 156 GTA.

Nové modely

O tom, že se chystají u Alfy nové modely, víme již poměrně dlouho. Nástupce modelu 147 a 166 je téměř na spadnutí a Alfa oznámila také příchod malého sporťáku.

Alfa Junior bude mířit ba majitele čerstvých řidičských oprávnění. Svou délkou pod 4 metry, třemi dveřmi a cenou okolo 16 000 eur se bude snažit přilákat nové řidiče, kteří v budoucnu přejdou na větší modely. Tento levný vůz, který odkazuje na nedávnou minulost, se na trhu objeví již za rok a půl.

V plánu je i příchod vozu, který bude mířit mezi Coupé a SUV. Sportovní vůz s délkou okolo 4,6 metru a cenou dle verze od 28 000 do 45 000 eur bude naopak namířen na starší řidiče, kteří chtějí zůstat u Alfy Romeo, ale zároveň chtějí nový model. Produkční verze se ovšem objeví na trhu až v roce 2010.

Alfa Romeo 169, tedy nástupce modelu 166 bude svou délkou 4,9 m patřit na pomezí vyšší střední a třídy limuzín. Sedan s tvary coupé bude opravdovým vlajkovým vozem. Na vývoji motoru i způsobu pohonu se bude podílet i sesterské Maserati. Zde se počítá s cenovým rozpětím 40-55 tis. eur. Tento model je dle Alfy určen hlavně pro starší věkovou skupinu a zájemci se ho dočkají v první polovině roku 2009.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků