Alfa Romeo TZ3 Corsa: konečně v plné kráse

Nabízíme vám kompletní sadu snímků nejnovější práce karosářského studia Zagato. Je hodně klasická, přesto působivá.

Již na tomto místě jsme vás informovali o tom, že kdysi slavná karosárna Zagato připravuje nový projekt s názvem TZ3 Corsa. Nyní se vůz stal skutečností a o víkendu se představil nejširší veřejnosti na soutěži elegance XII Villa D'Este Concours d'Elegance na břehu italského jezera Como.

Jak vidíte na připojených snímcích, TZ3 Corsa je skutečně působivé supersportovní auto, jež navazuje na klasická Zagata z šedesátých let s označením TZ1 a TZ2. Na rozdíl od nich však novinka disponuje hliníkovou karosérií připevněnou na trubkovém rámu a kompozitním podvozku. Rovněž pohonná jednotka je ryze moderní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle Zagata si tento prototyp objednal německý sběratel Martin Kapp ku příležitosti oslavy legendárních závodních stájí Alfa Corse, Scuderia Ferrari, Autodelta nebo Scuderia Zagato a devadesáti let spolupráce společností Alfa Romeo a Zagato. Oproti očekávání se nejedná o pouhé stylistické cvičení, ale o plně funkční výkonný automobil vycházející ze současného modelu Alfa Romeo 8C Competizione, jenž vznikl ze spolupráce s firmami OMP či Pirelli.

Alfa Romeo a Zagato mají za sebou řadu společných triumfů, mezi nimiž vynikají vítězství v závodě Mille Miglia díky strojům 1500 6C, 1750 GS a 8C 2300 Zagato. Za zmínku stojí tiskový inzerát z roku 1933 na model Alfa Romeo 8C, na němž se dočteme: „Tento Spider díky spolupráci firem Alfa
Romeo - Scuderia Ferrari - Carrozzeria Zagato dosáhl bezpočet vítězství u nás i v zahraničí pro čest Itálie.“ Zagato se podepsal i pod karoserii monopostu Alfa Romeo 159, s nímž si dojel Juan Manuel Fangio pro titul mistra světa v jednom z prvních ročníků Formule 1. Během šedesátých let pak jezdily Zagatem karosované Alfy TZ1 a TZ2 pro stáj Autodelta, jen v roce 1964 vozy zvítězily ve dvanáctihodinovce v Sebringu, na Tarze Florio či Nurburgringu, ale též ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo TZ3 Corsa
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků