Alfa Romeo SUV opravdu bude

Fiat se nechal slyšet, že to se SUV značky Alfa Romeo myslí opravdu vážně. Hodlá jej pustit do světa již v roce 2010 v souvislosti se snahou prosadit se na severoamerickém trhu. Alfa již podobnou myšlenku naznačila na ženevském autosalonu v roce 2003, kde představila studii Kamal, ale s konstrukcí se začalo teprve ve chvíli, kdy bylo rozhodnuto vrátit se do USA.

Luca de Meo, nejvyšší muž automobilky, nedávno v rozhovoru pro magazín Auto Motor und Sport také prohlásil, že má v plánu do roka představit vlastní systém start-stop (zhášení motoru na křižovatce) a hybridní pohon vypůjčený z mateřského Fiatu. Dle dostupných informací by nové SUV mělo vzhledově navazovat na Kamal a stanout na podvozku odvozeném ze sedanu 159, zároveň se bude jednat o vlajkovou loď značky s motory o výkonu až 250 koní. Základem by se mohl stát čtyřválec 2,2i, vrcholem šestiválec 3,2i 24v a evropským prodejním rekordmanem bude jistě povedený vznětový pětiválec s točivým momentem okolo 400 Nm.  

Na každý pád bude mít nová Alfa ve třídě prestižních, kompaktních SUV tvrdou konkurenci, a to zejména v podobě M-B GLK, Audi Q5, Volkswagen Tiguan nebo BMW X3.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků