Alfa Romeo Stelvio QV na nových fotkách + kompletní technická data

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio má pod kapotou motor vyvíjený ve spolupráci s mocným Ferrari. Ukázala se na nových fotkách a odhalila i technická data.

Stelvio Quadrifoglio (některé zdroje uvádějí i QV) není tím typem SUV, se kterým byste se vydali do terénu. Je spíše pekelně rychlou raketou a neztratí se ani na závodním okruhu. Světu se poprvé ukázala loni na podzim, nyní však máme k dispozici nové fotografie a hlavně kompletní technická data, která uvádíme v přehledné tabulce. Hlavní dynamické parametry totiž dosud byly pouze "odhadované".

Pod kapotou pracuje hliníkový motor V6 o objemu 2.9 litru a výkonu 375 kW při 6 500 otáčkách. Alfa Romeo jej vyvíjela společně s automobilkou Ferrari a použila jej už u Giulie QV, kde má doslova pekelnou sílu. Na rozdíl od Giulie QV je k němu připojena výhradně osmistupňová automatická převodovka, která v režimu Race Drive řadí za méně než 150 milisekund.

Alfa Romeo Giulia má prý z dvoulitru vytáhnout 350 koní. Půjde o hybrid?

Alfa Romeo Giulia má prý z dvoulitru vytáhnout 350 koní. Půjde o hybrid?

To vše se stará o úctyhodné dynamické parametry. Z 0 na 100 km/h sprintuje Stelvio QV za 3,8 sekundy a může dále pokračovat až 283 km/h, což z něj dělá nejrychlejší vůz svého segmentu. Naproti tomu je ale Alfa i celkem úsporná, průměrně si prý vezme 9 litrů na sto kilometrů, a to i díky systému deaktivace válců.

Esem v rukávu je standardně dodávaný pohon všech čtyř kol Q4, další změna oproti Giulii QV, která ma hnaná výhradně zadní kola. Do zatáček vysokému SUV pomáhá systém vektorování točivého momentu AlfaTM Active Torque Vectoring, o komfort a kontakt kol s vozovkou se zase starají aktvní tlumiče. Alfa se chlubí i nepřímějším řízením na trhu, konkrétně s poměrem 12,1:1.

V interiéru pak najdeme nový infotainment AlfaTM Connect 3D NAV s Apple CarPlay i Android AutoTM. Uhlíkovým vláknem se také nešetřilo, jsou z něj vyrobeny i téměř závodně vypadající skořepinová přední sedadla.

Alfa Romeo Stelvio QV - technická data
Motor 2.9T V6 90°
Zdvihový objem [cm3] 2891
Válce/ventily 6/4
Vrtání x zdvih [mm] 86,5 x 82
Kompresní poměr 9,31:1
Největší výkon [kW/min] 375/6500
Točivý moment [N.m/min] 600/2500
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 283
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,8
Pohotovostní hmotnost [kg] 1830
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 9,0
Rozložení hmotnosti P/Z 53,8/46,2
Délka [mm] 4702
Výška [mm] 1681
Šířka [mm] 1955
Rozvor [mm] 2818
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] 1622/1675

Podívejte se na obsáhlou galerii Alfy Romeo Stelvio QV:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků