Alfa Romeo Stelvio QV na nových fotkách + kompletní technická data

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio má pod kapotou motor vyvíjený ve spolupráci s mocným Ferrari. Ukázala se na nových fotkách a odhalila i technická data.

Stelvio Quadrifoglio (některé zdroje uvádějí i QV) není tím typem SUV, se kterým byste se vydali do terénu. Je spíše pekelně rychlou raketou a neztratí se ani na závodním okruhu. Světu se poprvé ukázala loni na podzim, nyní však máme k dispozici nové fotografie a hlavně kompletní technická data, která uvádíme v přehledné tabulce. Hlavní dynamické parametry totiž dosud byly pouze "odhadované".

Pod kapotou pracuje hliníkový motor V6 o objemu 2.9 litru a výkonu 375 kW při 6 500 otáčkách. Alfa Romeo jej vyvíjela společně s automobilkou Ferrari a použila jej už u Giulie QV, kde má doslova pekelnou sílu. Na rozdíl od Giulie QV je k němu připojena výhradně osmistupňová automatická převodovka, která v režimu Race Drive řadí za méně než 150 milisekund.

Alfa Romeo Giulia má prý z dvoulitru vytáhnout 350 koní. Půjde o hybrid?

Alfa Romeo Giulia má prý z dvoulitru vytáhnout 350 koní. Půjde o hybrid?

To vše se stará o úctyhodné dynamické parametry. Z 0 na 100 km/h sprintuje Stelvio QV za 3,8 sekundy a může dále pokračovat až 283 km/h, což z něj dělá nejrychlejší vůz svého segmentu. Naproti tomu je ale Alfa i celkem úsporná, průměrně si prý vezme 9 litrů na sto kilometrů, a to i díky systému deaktivace válců.

Esem v rukávu je standardně dodávaný pohon všech čtyř kol Q4, další změna oproti Giulii QV, která ma hnaná výhradně zadní kola. Do zatáček vysokému SUV pomáhá systém vektorování točivého momentu AlfaTM Active Torque Vectoring, o komfort a kontakt kol s vozovkou se zase starají aktvní tlumiče. Alfa se chlubí i nepřímějším řízením na trhu, konkrétně s poměrem 12,1:1.

V interiéru pak najdeme nový infotainment AlfaTM Connect 3D NAV s Apple CarPlay i Android AutoTM. Uhlíkovým vláknem se také nešetřilo, jsou z něj vyrobeny i téměř závodně vypadající skořepinová přední sedadla.

Alfa Romeo Stelvio QV - technická data
Motor 2.9T V6 90°
Zdvihový objem [cm3] 2891
Válce/ventily 6/4
Vrtání x zdvih [mm] 86,5 x 82
Kompresní poměr 9,31:1
Největší výkon [kW/min] 375/6500
Točivý moment [N.m/min] 600/2500
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 283
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,8
Pohotovostní hmotnost [kg] 1830
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 9,0
Rozložení hmotnosti P/Z 53,8/46,2
Délka [mm] 4702
Výška [mm] 1681
Šířka [mm] 1955
Rozvor [mm] 2818
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] 1622/1675

Podívejte se na obsáhlou galerii Alfy Romeo Stelvio QV:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků