Alfa Romeo Stelvio QV na nových fotkách + kompletní technická data

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio má pod kapotou motor vyvíjený ve spolupráci s mocným Ferrari. Ukázala se na nových fotkách a odhalila i technická data.

Stelvio Quadrifoglio (některé zdroje uvádějí i QV) není tím typem SUV, se kterým byste se vydali do terénu. Je spíše pekelně rychlou raketou a neztratí se ani na závodním okruhu. Světu se poprvé ukázala loni na podzim, nyní však máme k dispozici nové fotografie a hlavně kompletní technická data, která uvádíme v přehledné tabulce. Hlavní dynamické parametry totiž dosud byly pouze "odhadované".

Pod kapotou pracuje hliníkový motor V6 o objemu 2.9 litru a výkonu 375 kW při 6 500 otáčkách. Alfa Romeo jej vyvíjela společně s automobilkou Ferrari a použila jej už u Giulie QV, kde má doslova pekelnou sílu. Na rozdíl od Giulie QV je k němu připojena výhradně osmistupňová automatická převodovka, která v režimu Race Drive řadí za méně než 150 milisekund.

Alfa Romeo Giulia má prý z dvoulitru vytáhnout 350 koní. Půjde o hybrid?

Alfa Romeo Giulia má prý z dvoulitru vytáhnout 350 koní. Půjde o hybrid?

To vše se stará o úctyhodné dynamické parametry. Z 0 na 100 km/h sprintuje Stelvio QV za 3,8 sekundy a může dále pokračovat až 283 km/h, což z něj dělá nejrychlejší vůz svého segmentu. Naproti tomu je ale Alfa i celkem úsporná, průměrně si prý vezme 9 litrů na sto kilometrů, a to i díky systému deaktivace válců.

Esem v rukávu je standardně dodávaný pohon všech čtyř kol Q4, další změna oproti Giulii QV, která ma hnaná výhradně zadní kola. Do zatáček vysokému SUV pomáhá systém vektorování točivého momentu AlfaTM Active Torque Vectoring, o komfort a kontakt kol s vozovkou se zase starají aktvní tlumiče. Alfa se chlubí i nepřímějším řízením na trhu, konkrétně s poměrem 12,1:1.

V interiéru pak najdeme nový infotainment AlfaTM Connect 3D NAV s Apple CarPlay i Android AutoTM. Uhlíkovým vláknem se také nešetřilo, jsou z něj vyrobeny i téměř závodně vypadající skořepinová přední sedadla.

Alfa Romeo Stelvio QV - technická data
Motor 2.9T V6 90°
Zdvihový objem [cm3] 2891
Válce/ventily 6/4
Vrtání x zdvih [mm] 86,5 x 82
Kompresní poměr 9,31:1
Největší výkon [kW/min] 375/6500
Točivý moment [N.m/min] 600/2500
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 283
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,8
Pohotovostní hmotnost [kg] 1830
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 9,0
Rozložení hmotnosti P/Z 53,8/46,2
Délka [mm] 4702
Výška [mm] 1681
Šířka [mm] 1955
Rozvor [mm] 2818
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] 1622/1675

Podívejte se na obsáhlou galerii Alfy Romeo Stelvio QV:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků