Alfa Romeo Stelvio QV na nových fotkách + kompletní technická data

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio má pod kapotou motor vyvíjený ve spolupráci s mocným Ferrari. Ukázala se na nových fotkách a odhalila i technická data.

Stelvio Quadrifoglio (některé zdroje uvádějí i QV) není tím typem SUV, se kterým byste se vydali do terénu. Je spíše pekelně rychlou raketou a neztratí se ani na závodním okruhu. Světu se poprvé ukázala loni na podzim, nyní však máme k dispozici nové fotografie a hlavně kompletní technická data, která uvádíme v přehledné tabulce. Hlavní dynamické parametry totiž dosud byly pouze "odhadované".

Pod kapotou pracuje hliníkový motor V6 o objemu 2.9 litru a výkonu 375 kW při 6 500 otáčkách. Alfa Romeo jej vyvíjela společně s automobilkou Ferrari a použila jej už u Giulie QV, kde má doslova pekelnou sílu. Na rozdíl od Giulie QV je k němu připojena výhradně osmistupňová automatická převodovka, která v režimu Race Drive řadí za méně než 150 milisekund.

Alfa Romeo Giulia má prý z dvoulitru vytáhnout 350 koní. Půjde o hybrid?

Alfa Romeo Giulia má prý z dvoulitru vytáhnout 350 koní. Půjde o hybrid?

To vše se stará o úctyhodné dynamické parametry. Z 0 na 100 km/h sprintuje Stelvio QV za 3,8 sekundy a může dále pokračovat až 283 km/h, což z něj dělá nejrychlejší vůz svého segmentu. Naproti tomu je ale Alfa i celkem úsporná, průměrně si prý vezme 9 litrů na sto kilometrů, a to i díky systému deaktivace válců.

Esem v rukávu je standardně dodávaný pohon všech čtyř kol Q4, další změna oproti Giulii QV, která ma hnaná výhradně zadní kola. Do zatáček vysokému SUV pomáhá systém vektorování točivého momentu AlfaTM Active Torque Vectoring, o komfort a kontakt kol s vozovkou se zase starají aktvní tlumiče. Alfa se chlubí i nepřímějším řízením na trhu, konkrétně s poměrem 12,1:1.

V interiéru pak najdeme nový infotainment AlfaTM Connect 3D NAV s Apple CarPlay i Android AutoTM. Uhlíkovým vláknem se také nešetřilo, jsou z něj vyrobeny i téměř závodně vypadající skořepinová přední sedadla.

Alfa Romeo Stelvio QV - technická data
Motor 2.9T V6 90°
Zdvihový objem [cm3] 2891
Válce/ventily 6/4
Vrtání x zdvih [mm] 86,5 x 82
Kompresní poměr 9,31:1
Největší výkon [kW/min] 375/6500
Točivý moment [N.m/min] 600/2500
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 283
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,8
Pohotovostní hmotnost [kg] 1830
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 9,0
Rozložení hmotnosti P/Z 53,8/46,2
Délka [mm] 4702
Výška [mm] 1681
Šířka [mm] 1955
Rozvor [mm] 2818
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] 1622/1675

Podívejte se na obsáhlou galerii Alfy Romeo Stelvio QV:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 28 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků