Alfa Romeo Stelvio QV nebyla strop. V Česku koupíte raritní edici za 3,3 milionu

Alfa Romeo Stelvio QV NRING je oslavou hned dvou důležitých událostí. Raritní vůz jsme našli v českém ceníku za cenu převyšující 3,3 milionu korun.

Co se jízdních vlastností týče, sbírá Alfa Romeo Stelvio samé dobré ohlasy. A je celkem jedno, jestli jde o běžnou verzi se čtyřválcovým motorem či ostré QV se šestiválcem o výkonu 510 koní. Kdekdo sice ohrnoval nos nad tím, že cena skoro 2,5 milionu korun za nejvýkonnější verzi je vysoká, jenže takhle to v tomto segmentu chodí a konkurence na tom není o moc lépe.

Dlužno dodat, že QV nebylo absolutním stropem, co se výbavy a pořizovacích nákladů týče. V nabídce českého zastoupení značky totiž najdete něco mnohem pikantnějšího.

Alfa Romeo Stelvio QV na nových fotkách + kompletní technická data

Alfa Romeo Stelvio QV na nových fotkách + kompletní technická data

Pokud sledujete svět Alfy Romeo, víte, že edice NRING byla představena před docela dlouhou dobou. Konkrétně na loňském autosalonu v Ženevě, kde se ukázala u modelů Giulia a Stelvio. Mají oslavovat úspěchy těchto vozidel na Severní smyčce Nürburgringu a být připomínkou 108. výročí od založení automobilky. Také proto od každého modelu vznikne pouze 108 kusů a sami uznáte, že se tedy bavíme o velice raritním zboží. A za takové je třeba pořádně zaplatit…

Zatímco „základní“ Alfa Romeo Stelvio QV vychází na 2.437.500 Kč a za Giulii QV dáte podle oficiálního ceníku 2.159.500 Kč, edice NRING posouvá ceny nad hranici 3 milionů Kč. Na Stelvio QV NRING si připravte 3.358.500 Kč a Giulia QV NRING stojí 3.202.900 Kč. Částky jsou konečné, tedy alespoň pokud se bavíme o těch ceníkových. Příplatková výbava pro verze NRING totiž neexistuje.

Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

Pochopitelně si nevybere ani lak karoserie, ten bude vždy šedý matný Circuit, kola jsou černá (20“ pro Stelvio, 19“ pro Giulii), třmeny karbo-keramických brzd vždy červené, a kdybyste tápali, s čímže to vlastně máte tu čest, stačí se kouknout na příď, kde najdete karbonovou masku chladiče. I střecha je karbonová, uvnitř najdete plaketu s pořadovým číslem vozu, nechybí karbonová sedadla Sparco, audio Harman/Kardon, infotainment s 8,8palcovým displejem a navigací, adaptivní tempomat či ambientní osvětlení uvnitř.

Zmíněné prvky jsou samozřejmě nad rámec běžné sestavy pro verze QV, počítat tedy i nadále můžete s bixenonovými světlomety, aktivní aerodynamikou, hliníkovými pedály, páčkami pro řazení na sloupku řízení, protože nejostřejší Stelvio a Giulii s jinou než automatickou převodovkou nekoupíte, parkovacími senzory, přístrojovým štítem s 7palcovým displejem TFT, aktivním odpružením či zrcadlením chytrého telefonu.

Alfa Romeo Stelvio QV a Giulia QV: Technická data a české ceny
Model Stelvio QV Giulia QV
Pohon AWD RWD
Motor 2.9T V6 90° 2.9T V6 90°
Zdvihový objem [cm3] 2891 2891
Válce/ventily 6/4 6/4
Vrtání x zdvih [mm] 86,5 x 82 86,5 x 82
Kompresní poměr 9,31:1 9,31:1
Největší výkon [kW/min] 375/6500 375/6500
Točivý moment [N.m/min] 600/2500 600/2500
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 283 307
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,8 3,9
Pohotovostní hmotnost [kg] 1830 1620
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 9,8 9,2
Cena QV [Kč] 2.437.500 2.159.500
Cena QV NRING [Kč] 3.358.500 3.202.900
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků