Alfa Romeo Stelvio QV nebyla strop. V Česku koupíte raritní edici za 3,3 milionu

Alfa Romeo Stelvio QV NRING je oslavou hned dvou důležitých událostí. Raritní vůz jsme našli v českém ceníku za cenu převyšující 3,3 milionu korun.

Co se jízdních vlastností týče, sbírá Alfa Romeo Stelvio samé dobré ohlasy. A je celkem jedno, jestli jde o běžnou verzi se čtyřválcovým motorem či ostré QV se šestiválcem o výkonu 510 koní. Kdekdo sice ohrnoval nos nad tím, že cena skoro 2,5 milionu korun za nejvýkonnější verzi je vysoká, jenže takhle to v tomto segmentu chodí a konkurence na tom není o moc lépe.

Dlužno dodat, že QV nebylo absolutním stropem, co se výbavy a pořizovacích nákladů týče. V nabídce českého zastoupení značky totiž najdete něco mnohem pikantnějšího.

Alfa Romeo Stelvio QV na nových fotkách + kompletní technická data

Alfa Romeo Stelvio QV na nových fotkách + kompletní technická data

Pokud sledujete svět Alfy Romeo, víte, že edice NRING byla představena před docela dlouhou dobou. Konkrétně na loňském autosalonu v Ženevě, kde se ukázala u modelů Giulia a Stelvio. Mají oslavovat úspěchy těchto vozidel na Severní smyčce Nürburgringu a být připomínkou 108. výročí od založení automobilky. Také proto od každého modelu vznikne pouze 108 kusů a sami uznáte, že se tedy bavíme o velice raritním zboží. A za takové je třeba pořádně zaplatit…

Zatímco „základní“ Alfa Romeo Stelvio QV vychází na 2.437.500 Kč a za Giulii QV dáte podle oficiálního ceníku 2.159.500 Kč, edice NRING posouvá ceny nad hranici 3 milionů Kč. Na Stelvio QV NRING si připravte 3.358.500 Kč a Giulia QV NRING stojí 3.202.900 Kč. Částky jsou konečné, tedy alespoň pokud se bavíme o těch ceníkových. Příplatková výbava pro verze NRING totiž neexistuje.

Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

Pochopitelně si nevybere ani lak karoserie, ten bude vždy šedý matný Circuit, kola jsou černá (20“ pro Stelvio, 19“ pro Giulii), třmeny karbo-keramických brzd vždy červené, a kdybyste tápali, s čímže to vlastně máte tu čest, stačí se kouknout na příď, kde najdete karbonovou masku chladiče. I střecha je karbonová, uvnitř najdete plaketu s pořadovým číslem vozu, nechybí karbonová sedadla Sparco, audio Harman/Kardon, infotainment s 8,8palcovým displejem a navigací, adaptivní tempomat či ambientní osvětlení uvnitř.

Zmíněné prvky jsou samozřejmě nad rámec běžné sestavy pro verze QV, počítat tedy i nadále můžete s bixenonovými světlomety, aktivní aerodynamikou, hliníkovými pedály, páčkami pro řazení na sloupku řízení, protože nejostřejší Stelvio a Giulii s jinou než automatickou převodovkou nekoupíte, parkovacími senzory, přístrojovým štítem s 7palcovým displejem TFT, aktivním odpružením či zrcadlením chytrého telefonu.

Alfa Romeo Stelvio QV a Giulia QV: Technická data a české ceny
Model Stelvio QV Giulia QV
Pohon AWD RWD
Motor 2.9T V6 90° 2.9T V6 90°
Zdvihový objem [cm3] 2891 2891
Válce/ventily 6/4 6/4
Vrtání x zdvih [mm] 86,5 x 82 86,5 x 82
Kompresní poměr 9,31:1 9,31:1
Největší výkon [kW/min] 375/6500 375/6500
Točivý moment [N.m/min] 600/2500 600/2500
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 283 307
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,8 3,9
Pohotovostní hmotnost [kg] 1830 1620
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 9,8 9,2
Cena QV [Kč] 2.437.500 2.159.500
Cena QV NRING [Kč] 3.358.500 3.202.900

Alfa Romeo

Alfa Romeo je sportovní značka koncernu FCA. Její vozy charakterizuje osobitý design, živé motory a vynikající podvozky.

Společnost byla založena v roce 1910 jako A.L.F.A, své současné jméno získala v roce 1920. Součástí Fiat Group se stala v roce 1986.

Přehled modelů: Alfa Romeo MiTo • Alfa Romeo Giulietta • Alfa Romeo 4C • Alfa Romeo 4C Spider • Alfa Romeo Stelvio • Alfa Romeo Giulia

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků