Alfa Romeo Stelvio QV má českou cenu! Stojí balík, hlavně pak příplatky

Nejvýkonnější provedení Alfy Romeo Stelvio žene vpřed motor vyvíjený společně s Ferrari. Na českém trhu je vůz dostupný od 2.399.000 Kč.

Verzi Quadrifoglio Verde SUV Alfa Romeo Stelvio nám italská automobilka ukázala jako první, prvním novinářským testováním však vůz prošel až nedávno, a na cenu se také čekalo neúměrně dlouho. Nyní je však čekání u konce. Že půjde o nejdražší verzi nabídky, se tak nějak čekalo, že však QV od druhého nejdražšího provedení českého ceníku (2.0TBi MultiAir 280k Q4 First Edition) bude dělit skoro osm set tisíc, je docela mazec.

Vůz je na našem trhu dostupný od 2.399.000 Kč. V základu jsou bixenonové světlomety, sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary, dvouzónová automatická klimatizace, elektricky ovládaná přední sedadla, dvacetipalcová litá kola, tempomat nebo zadní parkovací senzory. Rádio má displej s úhlopříčkou 6,5 palce a zadní svítilny využívají diodovou techniku, pro hezky vybavené auto však musíte sáhnout hlouběji do kapsy.

Alfa Romeo Stelvio QV na nových fotkách + kompletní technická data

Alfa Romeo Stelvio QV na nových fotkách + kompletní technická data

Tak například brzdové třmeny – v základu jsou černé, za červenou, žlutou nebo matnou kovovou barvu platíte 12.000 Kč. Navigace s 8,8palcovým displejem stojí 52.500 korun, audio Harman/Kardon je za 31.500 Kč, a za stejné peníze dostanete i adaptivní tempomat. Za další dva příplatkové prvky necháte u prodejce dohromady téměř 300.000 korun – na mysli mám karbon-keramické brzdy (196.000 Kč) a karbonová sedadla Sparco (97.000 Kč). Za hezky vybavený kousek tak zaplatíte i 2,8 milionu korun.

To nejdůležitější je už ale pochopitelně ve standardu. Vidlicový šestiválec s objemem 2,9 litru Alfa vyvíjela společně s Ferrari a má výkon 375 kW, točivý moment 600 N.m a žene všechna čtyři kola. Zatímco Giulia QV může mít se stejným motorem i šestistupňový manuál, Stelvio QV si musí vystačit pouze s osmistupňovým automatem. Zrychlení z klidu na 100 km/h zabere 3,8 sekundy a maximální rychlost činí 283 km/h.

Alfa Stelvio je nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Porazila i BMW M4!

Alfa Stelvio je nejrychlejší SUV na Nürburgringu. Porazila i BMW M4!

Aby nedocházelo k omylům – vůz na našem trhu skutečně nese označení QV, tedy Quadrifoglio Verde, oficiální tiskové materiály ale uvádějí pouze Quadrifoglio. Z toho důvodu má vůz často v názvu pouze písmeno Q. Stejně to bylo i s Giulií, která u nás „zdomácněla“ pod označením QV, a nikoliv pouze Q jako v zahraničí.

Alfa Romeo Stelvio QV - technická data
Motor 2.9T V6 90°
Zdvihový objem [cm3] 2891
Válce/ventily 6/4
Vrtání x zdvih [mm] 86,5 x 82
Kompresní poměr 9,31:1
Největší výkon [kW/min] 375/6500
Točivý moment [N.m/min] 600/2500
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 283
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,8
Pohotovostní hmotnost [kg] 1830
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 9,0
Rozložení hmotnosti P/Z 53,8/46,2
Délka [mm] 4702
Výška [mm] 1681
Šířka [mm] 1955
Rozvor [mm] 2818
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] 1622/1675
Základní cena [Kč] 2.399.000

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků