Nejvýkonnější provedení Alfy Romeo Stelvio žene vpřed motor vyvíjený společně s Ferrari. Na českém trhu je vůz dostupný od 2.399.000 Kč.
Verzi Quadrifoglio Verde SUV Alfa Romeo Stelvio nám italská automobilka ukázala jako první, prvním novinářským testováním však vůz prošel až nedávno, a na cenu se také čekalo neúměrně dlouho. Nyní je však čekání u konce. Že půjde o nejdražší verzi nabídky, se tak nějak čekalo, že však QV od druhého nejdražšího provedení českého ceníku (2.0TBi MultiAir 280k Q4 First Edition) bude dělit skoro osm set tisíc, je docela mazec.
Vůz je na našem trhu dostupný od 2.399.000 Kč. V základu jsou bixenonové světlomety, sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary, dvouzónová automatická klimatizace, elektricky ovládaná přední sedadla, dvacetipalcová litá kola, tempomat nebo zadní parkovací senzory. Rádio má displej s úhlopříčkou 6,5 palce a zadní svítilny využívají diodovou techniku, pro hezky vybavené auto však musíte sáhnout hlouběji do kapsy.
Tak například brzdové třmeny – v základu jsou černé, za červenou, žlutou nebo matnou kovovou barvu platíte 12.000 Kč. Navigace s 8,8palcovým displejem stojí 52.500 korun, audio Harman/Kardon je za 31.500 Kč, a za stejné peníze dostanete i adaptivní tempomat. Za další dva příplatkové prvky necháte u prodejce dohromady téměř 300.000 korun – na mysli mám karbon-keramické brzdy (196.000 Kč) a karbonová sedadla Sparco (97.000 Kč). Za hezky vybavený kousek tak zaplatíte i 2,8 milionu korun.
To nejdůležitější je už ale pochopitelně ve standardu. Vidlicový šestiválec s objemem 2,9 litru Alfa vyvíjela společně s Ferrari a má výkon 375 kW, točivý moment 600 N.m a žene všechna čtyři kola. Zatímco Giulia QV může mít se stejným motorem i šestistupňový manuál, Stelvio QV si musí vystačit pouze s osmistupňovým automatem. Zrychlení z klidu na 100 km/h zabere 3,8 sekundy a maximální rychlost činí 283 km/h.
Aby nedocházelo k omylům – vůz na našem trhu skutečně nese označení QV, tedy Quadrifoglio Verde, oficiální tiskové materiály ale uvádějí pouze Quadrifoglio. Z toho důvodu má vůz často v názvu pouze písmeno Q. Stejně to bylo i s Giulií, která u nás „zdomácněla“ pod označením QV, a nikoliv pouze Q jako v zahraničí.
Alfa Romeo Stelvio QV - technická data |
Motor |
2.9T V6 90° |
Zdvihový objem [cm3] |
2891 |
Válce/ventily |
6/4 |
Vrtání x zdvih [mm] |
86,5 x 82 |
Kompresní poměr |
9,31:1 |
Největší výkon [kW/min] |
375/6500 |
Točivý moment [N.m/min] |
600/2500 |
Převodovka |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
283 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
3,8 |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
1830 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
9,0 |
Rozložení hmotnosti P/Z |
53,8/46,2 |
Délka [mm] |
4702 |
Výška [mm] |
1681 |
Šířka [mm] |
1955 |
Rozvor [mm] |
2818 |
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] |
1622/1675 |
Základní cena [Kč] |
2.399.000 |