Alfa Romeo Stelvio oficiálně. Debutové SUV má ve vrcholové verzi 505 koní!

První SUV v historii sportovní značky se podobně jako sedan Giulia nejdříve představuje ve vrcholné verzi Quadrifoglio Verde s přeplňovaným šestiválcem.

Módu SUV a crossoverů nemůže ignorovat ani Alfa Romeo, která nedávno zahájila velké znovuzrození značky. Jméno dostalo podle malého italského města, které leží poblíž švýcarských hranic. Známý je ale především nedaleký průsmyk Stelvio, který je řidičskou nirvánou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přestože svým designem připomíná větší Maserati Levante, sportovně užitková Alfa spadá do střední třídy. Konkurenci tedy bude hledat mezi BMW X3, Mercedesem GLC či Jaguarem F-Pace. Stelvio totiž sdílí platformu s modelem Giulia, motory proto bude mít uložené podélně. S pohonem pouze zadních kol se však alespoň zpočátku nepočítá. Všechny verze mají dostat pohon všech kol a automatickou převodovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vrcholná verze Quadrifoglio Verde sdílí techniku se stejně střiženou Giulií. Přeplňovaný šestiválec o objemu 2,9 litru dává 505 koní a 600 newtonmetrů točivého momentu. Z nuly na sto kilometrů za hodinu to Stelvio zvládne za úctyhodných 3,9 sekund. Maximálně se rozjede na 284 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pro základní verze Stelvio a lépe vybavenou Ti (Turismo internazionale) je zatím potvrzen dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 280 koní, známý z Giulie Veloce. V základní výbavě je osmistupňový automat, osmnáctipalcová kola, kardanový hřídel z karbonových vláken, kožená sedadla, parkovací senzory či parkovací kamera. Vznětové jednotky zatím představeny nebyly, což ovšem souvisí s místem představení – Los Angeles Motor Show.

Alfa Romeo Giulia Veloce v Česku: 280 koní a čtyřkolka za 1,24 milionu

Alfa Romeo Giulia Veloce v Česku: 280 koní a čtyřkolka za 1,24 milionu

Interiér pokračuje ve stylu menší Giulie. K dispozici jsou dva kruhové ovladače. Ten na středovém tunelu ovládá infotainment se standardní obrazovkou s úhlopříčkou 6,5 palce. Za větší obrazovku s úhlopříčkou 8,8 palců se připlácí. Pomocí druhého kruhového ovladače lze měnit známé režimy DNA – Dynamic, Neutral a All Weather. Verze Quadrifoglio Verde k tomu přidává i režim Race. Nechybí ani příplatkové audio Harman-Kardon se 14 reproduktory. Z bezpečnostní výbavy je třeba zmínit adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, nouzové brzdění či monitoring jízdních pruhů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výroba odstartuje ještě letos v italské továrně Cassino. Ještě než se v půlce příštího roku dostanou první vozy k zákazníkům, představí se na březnovém autosalonu v Ženevě standardní verze, včetně očekávaných turbodieselů.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 50 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků