Alfa Romeo Sportwagon

Nový Sportwagon je ukázkou automobilu nové koncepce. Automobilu s dobrými jízdními vlastostmi, nízkým součinitelem odporu vzduchu (jen 0,30) a schopností dokonale přilnou k vozovce.
Alfa Romeo Sportwagon
Nový Sportwagon je ukázkou automobilu nové koncepce. Automobilu s dobrými jízdními vlastostmi, nízkým součinitelem odporu vzduchu (jen 0,30) a schopností dokonale přilnou k vozovce.

Protože se návrhářům Alfy Romeo zdálo označení označení 156 Kombi příliš běžné, dali novému kombíku název Sportwagon. Sportwagon vznikl na základě Alfy Romeo 156. Protože i u Sportwagonu zůstaly zadní dveře bez – na první pohled viditelných- kliček, jeví se Sportwagon jako třídveřové kombi.

Pod přitažlivou karosérií se může ukývat jeden ze šesti typů motorů. V nabídce jsou benzínové čtyřválce o objemu 1.6 (120 ks), 1.8 (144 ks) , 2.0 litru (155 ks) a šestiválec 2.5 litru (190 ks). Pro příznivce dieselových motorů je připraven čtyrválec 1.9 litru (105 ks) a pětiválec 2.4 litru (136 ks). O přenos výkonu motorů se stará 5ti stupňová (u 2.5 V6 šestistupňová) manuální převodovka. Sportwagon je však také možné vybavit automatickými převodovkami Selespeed (2.0 Twin Spark) a Q-Systém (2.5 V6).

Designéři Alfy navrhli k těmto motorům takový podvozek, kterým dosáhli maximální dynamiky vozu. Zavěšení přední nápravy dvojitými trojúhelníkovými rameny umožňuje maximální přilnavost k silnici, přesné reakce a vynikající vedení stopy. Zadní náprava McPherson s asymetrickými rameny podporuje stabilitu vozu při manévrování ve vysokých rychlostech a umožňuje tak svižnou jízdu po klikatých silnicích, což se od sportovního vozu samozřejmě očekává.

Alfa Sportwagon může mít také vysoce kultivovanou samonastavitelnou hydro-pneumatickou nápravu Boge-Nivomat, která přispívá k vynikajícím vlastnostem vozu (přilnavost k silnici, stabilita a pohodlí) za jakýchkoliv podmínek. Tento systém automaticky nastavuje zadní nápravu do předem určené výšky nezávisle na hmotnosti nákladu.

Sportwagon na silnici projevuje charakter Alfy a s přirozenou svižností reaguje na jakýkoli manévr nebo změnu směru, přičemž jeho stabilita ujišťuje řidiče, že má vůz plně pod kontrolou.

Tichý chod motoru podporuje nejen řidičovo pohodlí a potažmo i bezpečnost, ale také kvalitu atmosféry v interiéru. Designéři Alfy Sportwagon proto věnovali velkou pozornost aerodynamice vozu (ovlivňuje hluk vzduchu proudícího kolem jedoucího auta) a mechanickým systémům, aby snížili hluk a vibrace způsobené motorem a jinými pohyblivými částmi. Chtějí zabránit přenosu hluku a vibrací do interiéru vozu, přestože u vozů kombi je to mnohem těžší úkol (extra zavazadlový prostor nasazený přímo na prostor
pro cestující).

Zvukotěsnost zadní části vozu Alfa Sportwagon je vylepšena jednodílnou izolační vrstvou připevněnou přímo ke konstrukci. Zvukotěsné materiály ve všech plochých částech redukují místní vibrace. Materiály absorbující hluk jsou koncentrované na místech, které jsou největším zdrojem hluku způsobeného prouděním vzduchu. Speciální tlumící materiály jsou použité i na úchytech tlumičů.

Vynikající výsledky byly dosaženy na základě vysokého artikulačního indexu, který je srovnatelný s nejlepšími modely konkurence.

Uvnitř Alfy Sportwagon mohou cestující poslouchat hudbu z velice kvalitního hifi systému, složeného ze dvou výškových reproduktorů (tweeters), čtyř širokopásmových reproduktorů a aktivního subwooferu.

Zadní sedadla Alfy Sportwagon mají sportovní styl a jsou pohodlná. Protože jsou rozdělená na dvě části, lehce se sklápějí. Není potřeba nadzvedávat a jinak uvolňovat bezpečnostní pásy.I z estetického hlediska jsou zadní sedadla rozdělena ve všech verzích a kopírují vzhled, styl a tvar předních sedadel, např okraj sedadel pod stehny. Protože opěrky hlavy na zadních sedadlech jsou o něco menší a mají stejný tvar jako opěrky hlavy na předních sedadlech, interiér připomíná sportovní vůz s dvěma sedadly nepředu a s dvěma vzadu.

Systém, kterým se zadní sedadla uvolňují, obsahuje červenou signalizační západku, která se vysune v případě, že sedadlo není pořádně uchyceno.

Cestující na zadních krajních sedadlech si mohou nastavit výšku uchycení bezpečnostních pásů, na prostředním sedadle je opěrka hlavy a samonavíjecí bezpečnostní pás.Zadní bezpečnostní pásy jsou uchycené na tunelu pro lyže. Uchycení je výhodnější než bývá zvykem, protože umožňuje, aby se pásy lehce uklidily v případě, že jsou zadní sedadla sklopena nebo neobsazena.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků