Alfa Romeo Sportwagon

Nový Sportwagon je ukázkou automobilu nové koncepce. Automobilu s dobrými jízdními vlastostmi, nízkým součinitelem odporu vzduchu (jen 0,30) a schopností dokonale přilnou k vozovce.
Alfa Romeo Sportwagon
Nový Sportwagon je ukázkou automobilu nové koncepce. Automobilu s dobrými jízdními vlastostmi, nízkým součinitelem odporu vzduchu (jen 0,30) a schopností dokonale přilnou k vozovce.

Protože se návrhářům Alfy Romeo zdálo označení označení 156 Kombi příliš běžné, dali novému kombíku název Sportwagon. Sportwagon vznikl na základě Alfy Romeo 156. Protože i u Sportwagonu zůstaly zadní dveře bez – na první pohled viditelných- kliček, jeví se Sportwagon jako třídveřové kombi.

Pod přitažlivou karosérií se může ukývat jeden ze šesti typů motorů. V nabídce jsou benzínové čtyřválce o objemu 1.6 (120 ks), 1.8 (144 ks) , 2.0 litru (155 ks) a šestiválec 2.5 litru (190 ks). Pro příznivce dieselových motorů je připraven čtyrválec 1.9 litru (105 ks) a pětiválec 2.4 litru (136 ks). O přenos výkonu motorů se stará 5ti stupňová (u 2.5 V6 šestistupňová) manuální převodovka. Sportwagon je však také možné vybavit automatickými převodovkami Selespeed (2.0 Twin Spark) a Q-Systém (2.5 V6).

Designéři Alfy navrhli k těmto motorům takový podvozek, kterým dosáhli maximální dynamiky vozu. Zavěšení přední nápravy dvojitými trojúhelníkovými rameny umožňuje maximální přilnavost k silnici, přesné reakce a vynikající vedení stopy. Zadní náprava McPherson s asymetrickými rameny podporuje stabilitu vozu při manévrování ve vysokých rychlostech a umožňuje tak svižnou jízdu po klikatých silnicích, což se od sportovního vozu samozřejmě očekává.

Alfa Sportwagon může mít také vysoce kultivovanou samonastavitelnou hydro-pneumatickou nápravu Boge-Nivomat, která přispívá k vynikajícím vlastnostem vozu (přilnavost k silnici, stabilita a pohodlí) za jakýchkoliv podmínek. Tento systém automaticky nastavuje zadní nápravu do předem určené výšky nezávisle na hmotnosti nákladu.

Sportwagon na silnici projevuje charakter Alfy a s přirozenou svižností reaguje na jakýkoli manévr nebo změnu směru, přičemž jeho stabilita ujišťuje řidiče, že má vůz plně pod kontrolou.

Tichý chod motoru podporuje nejen řidičovo pohodlí a potažmo i bezpečnost, ale také kvalitu atmosféry v interiéru. Designéři Alfy Sportwagon proto věnovali velkou pozornost aerodynamice vozu (ovlivňuje hluk vzduchu proudícího kolem jedoucího auta) a mechanickým systémům, aby snížili hluk a vibrace způsobené motorem a jinými pohyblivými částmi. Chtějí zabránit přenosu hluku a vibrací do interiéru vozu, přestože u vozů kombi je to mnohem těžší úkol (extra zavazadlový prostor nasazený přímo na prostor
pro cestující).

Zvukotěsnost zadní části vozu Alfa Sportwagon je vylepšena jednodílnou izolační vrstvou připevněnou přímo ke konstrukci. Zvukotěsné materiály ve všech plochých částech redukují místní vibrace. Materiály absorbující hluk jsou koncentrované na místech, které jsou největším zdrojem hluku způsobeného prouděním vzduchu. Speciální tlumící materiály jsou použité i na úchytech tlumičů.

Vynikající výsledky byly dosaženy na základě vysokého artikulačního indexu, který je srovnatelný s nejlepšími modely konkurence.

Uvnitř Alfy Sportwagon mohou cestující poslouchat hudbu z velice kvalitního hifi systému, složeného ze dvou výškových reproduktorů (tweeters), čtyř širokopásmových reproduktorů a aktivního subwooferu.

Zadní sedadla Alfy Sportwagon mají sportovní styl a jsou pohodlná. Protože jsou rozdělená na dvě části, lehce se sklápějí. Není potřeba nadzvedávat a jinak uvolňovat bezpečnostní pásy.I z estetického hlediska jsou zadní sedadla rozdělena ve všech verzích a kopírují vzhled, styl a tvar předních sedadel, např okraj sedadel pod stehny. Protože opěrky hlavy na zadních sedadlech jsou o něco menší a mají stejný tvar jako opěrky hlavy na předních sedadlech, interiér připomíná sportovní vůz s dvěma sedadly nepředu a s dvěma vzadu.

Systém, kterým se zadní sedadla uvolňují, obsahuje červenou signalizační západku, která se vysune v případě, že sedadlo není pořádně uchyceno.

Cestující na zadních krajních sedadlech si mohou nastavit výšku uchycení bezpečnostních pásů, na prostředním sedadle je opěrka hlavy a samonavíjecí bezpečnostní pás.Zadní bezpečnostní pásy jsou uchycené na tunelu pro lyže. Uchycení je výhodnější než bývá zvykem, protože umožňuje, aby se pásy lehce uklidily v případě, že jsou zadní sedadla sklopena nebo neobsazena.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků