Alfa Romeo představila v Ženevě dvojici novinek, jednou z nich je i nové kombi Sportwagon, vycházející ze sedanu 159. Nový Sportwagon navazuje na svého předchůdce, ovšem přidává velkou dávku praktičnosti, která je u verzí kombi tak důležitá.
Alfa Romeo 159 není na trhu již žádnou novinkou, úspěšně se prodává již mnoho měsíců, a tak dozrál čas i na praktičtější verzi kombi, která se u italského výrobce tradičně označuje jako Sportwagon. Nové kombi v podání automobilky Alfa Romeo jde opět vstříc větší praktičnosti. Vždyť minulá generace Sportwagonu, postavená na malém sedanu řady 156 nenabízela zákazníkům zrovna velký zavazadlový prostor a také jeho využitelnost nebyla největší.
S příchodem nového Sportwagonu je vše jinak. Poměrně malý zavazadelník, který u minulé generace dosahoval objemu 360 až 1180, litrů byl často kritizován. Alfa Romeo 159 Sportwagon je na tom lépe. Základní objem zavazadelníku má hodnotu 445 litrů a lze ho rozšířit až na slušných 1 235 litrů. Po sklopení zadních opěradel ale nezískáte zcela rovnou plochu a navíc v nakládce bude stále překážet hrana kufru a poměrně úzký otvor v dolní části.
Alfa 159 Sportwagon měří na délku 4 660 mm, tedy shodně jako sedan, na šířku pak 1 828 mm a na výšku 1 425 mm. Rozvor má také stejnou hodnotu a to 2 700 mm.
Paleta motorů je rovněž shodná s Alfou 159 ve verzi sedan. V nabídce jsou benzínové motory 1,9 JTS o výkonu 118 kW (160 k), 2,2 JTS o výkonu 136 kW (185 k) a šestiválec 3,2 V6, který je spojen s trvalým náhonem na všechna kola Q4 a dosahuje výkonu 191 kW (260 k). Později se ještě objeví benzínový motor o objemu 1,8 litru s výkonem 103 kW (140 k). Naftu pak zastupuje osmiventilový motor JTDm o objemu 1,9 litru s výkonem 88 kW (120 k) šestnáctiventilový motor 1.9 JTDm o výkonu 110 kW (150 k) a vrcholem je pak pětiválec 2,4 JTDm o výkonu 147 kW (200 k). Později se v nabídce objeví také další verze benzínových a naftových motorů a také ostrá verze GTA. Všechny motory plní emisní normu Euro 4 a naftové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic DPF. Výkon je pak přenášen prostřednictvím šestistupňových manuálních převodovek, nebo prostřednictvím robotizovaného manuálu Selespeed se šesti rychlostmi.
Tip: Přečtěte si test nové Alfy Romeo 159 s motorem 2,2 JTS.
Benzínové motory
|
1,9 JTS |
2,2 JTS |
3,2 V6 Q4 |
Výkon kW(k) - ot/min |
118 (160) - 6 500 |
136 (185) - 6 500 |
191 (260) - 6 200 |
Točivý moment Nm/ot/min |
190 - 4 500 |
230 - 4 500 |
322 - 4 500 |
Maximální rychlost (km/h) |
210 |
220 |
237 |
Zrychlení 0-100 (s) |
9,9 |
9 |
7,2 |
Převodovka |
MAN - 6st. |
MAN - 6st. |
MAN - 6st. |
Kola/pneu |
16" - 205/55 |
16" - 215/55 |
17" - 225/50 |
Palivová nádrž (l) |
70 |
70 |
70 |
Pohotovostní hmotnost (kg) |
1 530 |
1 540 |
1 730 |
|
|
|
|
Spotřeba (l/100 km) |
|
|
|
Město |
12,4 |
13,2 |
17,0 |
Mimo město |
6,7 |
7,3 |
8,4 |
Kombinovaný provoz |
8,8 |
9,5 |
11,8 |
Naftové motory
|
1,9 JDTm 8V |
1,9 JTDm 16V |
2,4 JTDm 20V |
Výkon kW(k) - ot/min |
88 (120) - 4 000 |
110 (150) - 4 000 |
147 (200) - 4 000 |
Točivý moment Nm/ot/min |
280 - 2 000 |
320 - 2 000 |
400 - 2 000 |
Maximální rychlost (km/h) |
190 |
208 |
226 |
Zrychlení 0-100 (s) |
11,2 |
9,6 |
8,6 |
Převodovka |
MAN - 6st. |
MAN - 6st. |
MAN - 6st. |
Kola/pneu |
16" - 215/55 |
16" - 215/55 |
17" - 225/50 |
Palivová nádrž (l) |
70 |
70 |
70 |
Pohotovostní hmotnost (kg) |
1 575 |
1 585 |
1 680 |
|
|
|
|
Spotřeba (l/100 km) |
|
|
|
Město |
7,9 |
8,3 |
9,4 |
Mimo město |
4,9 |
4,8 |
5,6 |
Kombinovaný provoz |
6,0 |
6,1 |
7,0 |
Tip2: živé fotografie Alfy 159 Sportwagon ze ženevského autosalonu si můžete prohlédnou zde.
Alfa Romeo 159 Sportwagon