Alfa Romeo Sportwagon, kombi s italským šarmem

Alfa Romeo představila v Ženevě dvojici novinek, jednou z nich je i nové kombi Sportwagon, vycházející ze sedanu 159. Nový Sportwagon navazuje na svého předchůdce, ovšem přidává velkou dávku praktičnosti, která je u verzí kombi tak důležitá.
Alfa Romeo Sportwagon, kombi s italským šarmem

Alfa Romeo 159 není na trhu již žádnou novinkou, úspěšně se prodává již mnoho měsíců, a tak dozrál čas i na praktičtější verzi kombi, která se u italského výrobce tradičně označuje jako Sportwagon. Nové kombi v podání automobilky Alfa Romeo jde opět vstříc větší praktičnosti. Vždyť minulá generace Sportwagonu, postavená na malém sedanu řady 156 nenabízela zákazníkům zrovna velký zavazadlový prostor a také jeho využitelnost nebyla největší.

S příchodem nového Sportwagonu je vše jinak. Poměrně malý zavazadelník, který u minulé generace dosahoval objemu 360 až 1180, litrů byl často kritizován. Alfa Romeo 159 Sportwagon je na tom lépe. Základní objem zavazadelníku má hodnotu 445 litrů a lze ho rozšířit až na slušných 1 235 litrů. Po sklopení zadních opěradel ale nezískáte zcela rovnou plochu a navíc v nakládce bude stále překážet hrana kufru a poměrně úzký otvor v dolní části.

Alfa 159 Sportwagon měří na délku 4 660 mm, tedy shodně jako sedan, na šířku pak 1 828 mm a na výšku 1 425 mm. Rozvor má také stejnou hodnotu a to 2 700 mm.

Paleta motorů je rovněž shodná s Alfou 159 ve verzi sedan. V nabídce jsou benzínové motory 1,9 JTS o výkonu 118 kW (160 k), 2,2 JTS o výkonu 136 kW (185 k) a šestiválec 3,2 V6, který je spojen s trvalým náhonem na všechna kola Q4 a dosahuje výkonu 191 kW (260 k). Později se ještě objeví benzínový motor o objemu 1,8 litru s výkonem 103 kW (140 k). Naftu pak zastupuje osmiventilový motor JTDm o objemu 1,9 litru s výkonem 88 kW (120 k) šestnáctiventilový motor 1.9 JTDm o výkonu 110 kW (150 k) a vrcholem je pak pětiválec 2,4 JTDm o výkonu 147 kW (200 k). Později se v nabídce objeví také další verze benzínových a naftových motorů a také ostrá verze GTA. Všechny motory plní emisní normu Euro 4 a naftové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic DPF. Výkon je pak přenášen prostřednictvím šestistupňových manuálních převodovek, nebo prostřednictvím robotizovaného manuálu Selespeed se šesti rychlostmi.

Tip: Přečtěte si test nové Alfy Romeo 159 s motorem 2,2 JTS.

Benzínové motory

 

1,9 JTS

2,2 JTS

3,2 V6 Q4

Výkon kW(k) - ot/min

118 (160) - 6 500

136 (185) - 6 500

191 (260) - 6 200

Točivý moment Nm/ot/min

190 - 4 500

230 - 4 500

322 - 4 500

Maximální rychlost (km/h)

210

 220

237

Zrychlení 0-100 (s)

9,9

 9

7,2

Převodovka

MAN - 6st.

MAN - 6st.

MAN - 6st. 

Kola/pneu

16" - 205/55

16" - 215/55

17" - 225/50

Palivová nádrž (l)

70

70

70

Pohotovostní hmotnost (kg)

1 530

1 540

1 730

 

 

 

 

Spotřeba (l/100 km)

 

 

 

Město

12,4

13,2

17,0

Mimo město

6,7

7,3

8,4

Kombinovaný provoz

8,8

9,5

11,8

Naftové motory

 

1,9 JDTm 8V

1,9 JTDm 16V

2,4 JTDm 20V

Výkon kW(k) - ot/min

88 (120) - 4 000

110 (150) - 4 000

147 (200) - 4 000

Točivý moment Nm/ot/min

280 - 2 000

320 - 2 000

400 - 2 000

Maximální rychlost (km/h)

190

208

226

Zrychlení 0-100 (s)

11,2

9,6

8,6

Převodovka

MAN - 6st.

MAN - 6st.

MAN - 6st.

Kola/pneu

16" - 215/55

16" - 215/55

17" - 225/50

Palivová nádrž (l)

70

70

70

Pohotovostní hmotnost (kg)

1 575

1 585

1 680

 

 

 

 

Spotřeba (l/100 km)

 

 

 

Město

7,9

8,3

9,4

Mimo město

4,9

4,8

5,6

Kombinovaný provoz

6,0

6,1

7,0

Tip2: živé fotografie Alfy 159 Sportwagon ze ženevského autosalonu si můžete prohlédnou zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo 159 Sportwagon

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků