Alfa Romeo slaví devadesátiny

Během devadesátileté existence značky Alfa Romeo bylo napsáno mnoho důležitých kapitol historie automobilismu. Jsou to dějiny vozů, soutěží a techniky, které stojí jako mezníky ve vývoji automobilové techniky a sportu ve dvacátém století.
Alfa Romeo slaví devadesátiny
Během devadesátileté existence značky Alfa Romeo bylo napsáno mnoho důležitých kapitol historie automobilismu. Jsou to dějiny vozů, soutěží a techniky, které stojí jako mezníky ve vývoji automobilové techniky a sportu ve dvacátém století. Krátký pohled na počátky společnosti Anonima Lombarda Fabbrica Automobili v roce 1910 a její vývoj nám dovolí pochopit, proč se Alfa stala legendou mezi automobilkami.

Všechny vozy Alfa byly původně stavěny jako závodní a po léta nabízeny veřejnosti v prakticky identické podobě. Stejně jako nyní, se již tehdy vyráběly automobily s perfektním designem a plné temperamentu. Vždy vykazovaly téměř zázračnou rovnováhu mezi rozumem a citem, mezi zákony techniky a tvořivostí. Alfa Romeo nikdy nepohlíží na tradici jako na složky technických dat a designérských návrhů, které se jednou provždy zamknou do archivu, aby na ně sedal prach. Naopak, považuje se za dědictví, jež je stále přehodnocováno a může být kdykoli znovu využito při konstrukci nového modelu. Jediná věc ve společnosti Alfa Romeo zůstává po celých devadesát let stejná - je to tvořivá vitalita a vlastní způsob chápání automobilů. Vozy se značkou Alfa Romeo nejsou určeny pro lidi, kteří považují řízení vozu za nutné zlo a automobil pro ně znamená jenom prostředek, jak se dostat z bodu A do bodu B. Jsou totiž stavěny tak, aby vás přenesly přes míru všední nutnosti do světa emocí. Ztělesňují estetické cítění, vášeň pro nejmodernější techniku, radost z jízdy a touhu dát vyniknout vlastní osobnosti. Toto je jedno z tajemství firmy, která nedávno prodělala velké oživení a nyní se těší velké přízni zákazníků na celém světě.

Vlastní oslava 90. narozenin je pojata jako cesta ke kořenům italské legendy jménem Alfa Romeo. Tato vzrušující výprava nám pomůže pochopit, jak vznikla nenapodobitelná individualita značky a vysvětlit, proč každý může okamžitě vyslovit rozdíl mezi Alfou a kterýmkoli jiným vozem jedoucím zrovna po ulici. Cílem oslav je zviditelnit příběh této neobyčejné legendy. Je to příležitost pro fanoušky automobilů a samozřejmě i pro širokou veřejnost, jak se seznámit s historií automobilky během programu oslav jejího 90. výročí založení. Jako první se uskutečnila přehlídka Cuore Sportivo - Podstata krásy. Po jejím úspěchu v Dublinu, kam se přišlo podívat přes 30 tisíc návštěvníků včetně, Michaela Schumachera, který se právě vracel jako vítěz závodu seriálu Formule 1 z Grand Prix v Brazílii, bude výstava na podzim přesunuta do Varšavy a poté do Vídně.

Zlatým hřebem výstavy je kolekce 24 modelů, které se zapsaly do historie automobilismu. Tyto klenoty opustí nové muzeum v Arese, aby potěšily srdce fanoušků. Od modelu 6C 1750 GS, se kterým Nuvolari a Varzi zvítězili v Mille Miglia v roce 1930 až po 159 Grand Prix, s nímž si dojel pro vítězství ve Světovém poháru 1951 Juan Manuel Fangio. Nebo od impozantního cestovně laděného 8C 2900 B Lungo z roku 1938 k 6C 2500 Super Sport Villa d'Este, vítěze soutěže Villa d´Este Concours d´Elegance (1949). Dále zde nebude chybět ani vůz s označením 1900 Super Sprint z roku 1954, dvojmístná Giulietta navržená Pininfarinem (1955), koncept Proteo z roku 1991 a prototyp Nuvola vytvořený v roce 1996. Samozřejmě se zde veřejnost setká i s nejnovějším přírůstkem v rodině vozů Alfa, modelem 156 Sportwagon.

Vedle automobilů budou k vidění i motory, kresby, plakáty, náčrtky techniků, designérů a dobové fotografie závodních modelů v akci na okruhu. Všechny tyto dokumenty potvrzují špičkovou technologii a tvořivý design, krédo a součást každodenní činnosti Alfy Romeo.

Alfa také vždy figurovala na každoročním Festivalu rychlosti, který se také letos konal od 23. do 26. června v Goodwood House. Již od prvního ročníku v roce 1993 nebyla tato událost svátkem jen pro fanoušky automobilového sportu a sběratele, ale i pro týmové manažery a dnešní řidiče. Téma jejich letošního setkání bylo spojeno s padesátiletým výročím závodů seriálu F1, jenž se časově kryje s 90. výročím založení Alfy Romeo. Jak si mnozí jistě vzpomenou, Alfa Romeo byla vůbec první značkou, která vyhrála první ročník F1 v roce 1950 s vozem Alfetta 158. Také letos byly představeny na závodní dráze klenoty z historického muzea značky. Budou to: Grand Prix Tipo B, nebo monopost P3 z roku 1932, který je spojen s mnoha velkými úspěchy Tazia Nuvolariho. Dále zde měla veřejnost možnost zhlédnout provedení označené 159, se nímž Manuzl Fangio vyhrál světový pohár v roce 1951, prototyp 2900 Le Mans, který byl zkonstruován v roce 1938 pro nejslavnější vytrvalostní závod všech dob (24 hodin Le Mans) a vůz 33 TT 12, jenž získal v roce 1975 pohár konstruktérů. Vystavena bude také cestovní verze 1900 Super Sprint 1954, dvojmístná Giulietta SZ (1958) a 6C 2500 Super Sprint z roku 1947, první Alfa z poválečného období. Ta se také bude účastnit "Concour d'Elegance", součásti slavností v Británii.

Společnost Alfa Romeo je také hlavním sponzorem dvou důležitých sportovních událostí. Zúčastní se jich Portello Team a RIAR (Italský registr vozů Alfa Romeo). Co se týče Portello Teamu, je to jediná italská posádka mezi 94 zahraničními týmy ve 2000 London-Sydney Marathon pro vozy postavené do roku výroby 1970. Tento I8 tisíc kilometrů dlouhý závod začal 2. června v Londýně a trasa byla vedena přes střední Evropu do Rumunska, Turecka a Iránu. Příjezd do Sydney byl naplánován na 2. července, den oficiálního zahájení Olympijských her. Vozem vybraným do závodu byl model 1967 Giulia Ti Super s pilotem Marcem Cajanim, prezidentem týmu a vítězem cestovní kategorie Evropského poháru "vintage cars" z roku 1987, 1991 a 1995. Další příspěvek k tomuto maratonu, který má být pro společnost "Svátkem Alfy", bylo uvedení nového modelu Alfa Sportwagon, který měl funkci doprovodného vozu v zemích, přes které vedla trasa Maratonu. Druhou událostí organizovanou RIAR od 1. do 9. září je akce spojená s prezentací sportovní historie společnosti - 21. ročník International Rally for Alfa Romeo Vintage Cars - Sicílie a Targa Florio. Události se také zúčastní prezident republiky a Sicilského regionu.

O opravdu vzrušující zážitek se postará procesí celkem padesáti vozů Alfa Romeo vyrobených před rokem 1965, jejichž cesta povede po historicky nejatraktivnějších turistických a sportovních trasách. Po návštěvě největších pozoruhodností Palerma budou posádky pokračovat do Noto, Syracuse, Catania, Caltanisetta, Ragusa, Trabia a poté na velkolepý "okruh Madonie", kde v roce 1930 vyhrál Achile Vazi na voze P2 závod Targa Florio. Odtud se bude pokračovat do Cefalu, Acíreale, Erice, Segesta a zpět do Palerma. Součástí oficiálního programu bude samozřejmě i mnoho souběžných akcí, které pořádají kluby a fanoušci značky Alfa Romeo.

bazar

Alfa Romeo 166 2,4
Rok výroby: 2002
Stav: 182 530 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 159 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 201 426 km
Cena: 118 000 Kč
Alfa Romeo 147 2
Rok výroby: 2001
Stav: 217 950 km
Cena: 41 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2009
Stav: 188 556 km
Cena: 130 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 65 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků