asi nikdo z vas kdo si mysli ze samorvor- LSD je najaka znouze cnost nikdy nejel Focuse RS s Quaife, jinak vecina zavodnich vozu s prednm nahonem pouzivaji najake reseni samosvoru, tak ze Alfa naprisla nic noveho, ale jeji krok je logicky.Reseni jako LSD - ATB differential umoznouji na predku maxilane vyuzivat 200 a vice koni s velmi dobrymi jizdnimi vlastnostmi nez standartni reseni- levnejsi reseni/otevřených diferenciál s omezenou svorností.
To RS: Vida- konečně nám někdo správně identifikoval diferenciál alfy.To redakce: Vámi popsaný diferenciál nemá s Torsenem společného téměř nic. Torsen má totiž satelity kolmo k ose planet (čili předních poloos), zatímco tento diferenciál označovaný jako ATB má osy satelitů rovnoběžné s poloosami. Funguje takto: satelity (na obrázku vypadají jako málé šneky, ve skutečnosti to jsou obyčejné čelní evolventní ozubená kola s malým počtem zubů a poměrně velkým sklonem šroubovice) nemají žádné radiální vedení. Pak jako dúsledek normálných sil vznikajících při záběru ozubení (prokluzu kol) se vnější průměr těchto satelitů opře o vývrt v koši diferenciálu, a v důsledku tření vzniká odpor, který "brzdí" to planetové kolo, co se příliš rychle točí. Toť vše.Torsen- to je jiná debata, tam se využívá fenoménu změny účinnoti při záběru šnekových soukolí, páč zde se o jednoznačné šnekové soukolí jedná (na rozdíl od ATB u alfy).A poslední věc- diferenciál ATB se dá velmi jemně naladit, je stálý, a nemá ostré nástupy- takže je pro běžný provoz daleko vhodnější než např. lamela.
Hurá, konečně je někdo normální technik a ne plácalVoves.
Ale Focus RS měl mít původně pohon všech kol, ale z finančních důvodů zůstal u jen předního.
No a mění to nějak situaci? Nechápu vás postoj vůči tomu samosvoru...
Myslíte si, že kdyby Alfa, Ford, Honda a další byly schopni vyrobit cenově dostupnou čtyřkolku, že by ji nevyrobily? Z tohoto důvodu pramení můj poněkud skeptický názor na předokolky s diferenciálem s omezenou svorností.
Bavme se o podmínkách v čechách, o asfaltu. Na tomto povrchu bude VŽDY vůz s předním náhonem rychlejší než vůz s pohonem všech kol i než vůz se zadním náhonem POKUD bude vybaven stejným motorem. O tomto není třeba spekulovat, toto jasně dokázaly rally soutěže kde krom všemi milovaných WRCů jezdí i další kategorie. Jediné čtyřkolky které dnes rally jezdí jsou vozy katerogií WRC (výkon 300 koní), PV/N4 a S2000, ve všech případech jsou to dvoulitry, v prvních dvou případech navíc přeplňované. Opravdu se tu ale nechci bavit o technice jako je WRC a vůbec Áčkové speciály, protože to jsou vozy u kterých by 99.9% zde diskutujících lidí včetně mě nedokázalo ani zařadit zpátečku. Vozy se zadním náhonem z rally prakticky zmizely, abyste nějaké viděli, musíte se jet podívat na historiky. V Německu nebo Francii jezdí místní soutěže dvoulitrové vozy se zadním náhonem, porsche, BMW, Renaulty či Peugeoty, ale s přehledem je poráží vozy s obsahem 1.6ccm a náhonem na předek. Takže nějaký závěr. Čtyřkolka je fajn věc a člověk si s ní užije hodně srandy, ale bude vždy výrazně dražší než vůz s předním náhonem. Sériové Mitsubishi EVO X nebo Subaru WRX (a klidně i STi) jsou krásná auta a umožní se hezky vyblbnout třeba na letišti se smyky, ale pokud na asfaltu potkají předokolku se stejným výkonem, padnou. PS: Loeb s předokolkou dvoulitr turbo porážel některé WRC když ještě jezdil francouzské mistrovství (asfalt) ...
:-D a ted ještě nějakou pohádku:-D:-D to je opravdu blbost a to největší jakou jsem slyšel za poslední rok:-O:-O nevim kdes na to přišel ale musíš bejt z hvězdný pěchoty
No, a teď mi ještě prozraď čemu se divíš. Že je u nás málo kvalitních silnic nebo, že je u nás nestálé počasí?
Tak pánové s těma předokolkama je to naprostá pravda. Viděl sem video, kde japončíci testovali tuším Integru Type-R, Golf R32, Impreza WRX a ještě nějaké 2 další kárky. A pořadí? Jak jistě víte Golf i Impreza jsou 4x4ky a zvítězila INTEGRA!!!! A subaru o vyšším výkonu bylo někde na konci... Takže asi tak
Impreza WRX je sice o 40koní silnější, ale taky o nějakých 280kg těžší než ITR, tudíž má nepatrně horší poměr výkon/hmotnost, ale hlavně jak je známo, pohon všech kol má daleko vyšší odpory. Předpokládám, že test byl proveden na suchém okruhu, tedy za ideálních podmínek, kde má čtyřkolka proti jedné hnané nápravě jen min. účinnost. Její přednosti se začinají projevovat až na méně kvalitním povrchu s horší adhezí.
Problémem je, že ne všude v česku je krásný, rovný asfalt. Navíc existuje čtvero ročních období, v přůběhu kterých se u nás dramaticky mění adhezní podmínky na silnicích.
prosím jedinou předkolku která porazí na asfaltu evo/sti ... stačí jen jedna!!
Jakákoliv s kvalitním podvozkem a stejným výkonem. Typicky Civic Type-R. Samozřejmě se bavíme o suchém asfaltu. Je jasné že na šotolině nebo v zimě bez hřebů bude vždy čtyřkolka výrazně rychlejší. Více nemám co psát, projdi si nějaké rally stránky o technice a výsledky závodů, případně to sem někdo jiný napište, už nemám chuť tu o tom dál spamovat.
tak promiň ale buď mi něco uteklo nebo tobě ale evo 8 /sti 2005 výkon 195 kw Honda Civic Type-R 147 kw - jaký Civic má stejný výkon? a to u evo/sti udávám starý model. Tedy otázka stále platí jen jedno auto s náhonem na přední kola které porazí EVO/STI .Jediná alespoň částečná konkurence byla Focus RS - byla proti EOX IX./ STI DCCD už nemá moc šancí . jinak o relly moc nemluv potože to je hlavně o řidičích a pokud vezmeš top 10 z evropy tak tam bude jen EVO a STI .ale otázka byla o seriovkách .
1) seš schopen pochopit když říkám auto o stejném výkonu? Samozřejmě že 4x4 s 300 koni projede RZ rychleji než dvoukolka s 200 koni, ale já tu mluvím o STEJNÉM výkonu2) s tou evropou ses pěkně ztrapnil, tady je vidět že o rally nevíš nic, jinak bys věděl že evropě vévodí poslední roky vozy kategorie S1600 (přední náhon, obsah 1600ccm, nepřeplňovaný motor) a letos to tvé EVO/STI dostává na zadnici od Fiatu Punto S2000 (2000ccm opět nepřeplňovaný, 4x4).
1) ano stále o stejném výkonu tedy ona alfa je seriové auto a evo a sti jsou seriová auta - kde je tedy to jedno seriové auto s náhonem na předek které je lepší než evo/sti - ještě jsi neodpověděl !!!!! 2)z první desítky jen 2 auta S1600 a z prvních 20 dohromady 3 auta S1600 - tedy 3 z 20 to opravdu vévodí ,S2000 jsou 2 z 20 a jedno zatím vede.Opravdu jsem se tedy strašně ztrapnil a děkuji ti za opravu - 15x evo/sti z top 20 je opravdu asi málo.
1) a neodpovím, protože nemám čas hledat auto o stejném výkonu jako má EVO či WRX STI a i kdybych našel, nebudu schopen posoudit zda by to svedlo, takže zůstanu u hypotetického - když dáš do Type R stejný výkon jako má EVO či WRX STI, zajede na suchém asfaltu na našich běžných asfaltových silnicích lepší čas.2) nekoukej na ME jako celek, jezdí se i jiné povrchy než asfalt a navíc spousta pilotů jede jen závod co mají "za humny". Dobrá konkurence se sešla třeba na Ypres rally v Belgii, tam bylo pořadí: S2000, S1600, PV, S1600, S1600, S1600 S1600, PV, PV, PV, S1600, S1600, S1600 ... Další příklad, MS a rally Deutschland, výsledky v tom co nás zajímá: S1600, S1600, S1600, S1600, S1600, PV, S1600, S1600 ... snad chápeš co se tu celou dobu snažím říci. Suchý asfalt je prostě jasný, tady není o čem se bavit. Kvalitní piloti jezdí S1600 i PV, piloti S1600 jsou navíc většinou junioři kteří zkušenosti teprve sbírají
to asi nebude ten problém ale předohrab umí řídit kde kdo , předohrab s samosvorem na suché silnici nebo lehce mokré zvládnou téměř všichni co si ho koupí ale zvládnou evo a sti to je uplně o něčem jiném ... a pokud už to zvládnou tak cena za servis - pouze spotřební díly jako brzdy , kotouče , spojka , gumy(zadní se dají za 1 tyden zrušit na okresce)... stojí tolik že cena auta je naprosto nepodstatná .
Nemám vyzkoušené, ale říká se že pokud je ve voze aktivní difirenciál (většina WRCů mimo ročník 2006, ze sériových vozů snad i nejnovější verze EVO), je jízda s ním poměrně jednoduchá. Závodníci si naopak stěžují že pokud má vůz s předním náhonem velký výkon, hrabe ... takže to pak chce protiprokluz.
to snad všichni ví, že je to o přenosu síly na vozovku. pochopil jsem, že většína netuší, jakej to bude mít dopad na jízdní vlastnosti automobilu. Viz slovenští teoretikové. V rallye je to naprosto bežný prvek, možna nepostradatelný. Se špérou mam najeto cca 20tis km. Efekt pri plnym plynu a vetší zatačce je ten, že člověk musí "zatočit i nazpatek" ze zatačky, jinak vás čeka pangejt na vnitřní straně zatačky. Bohužel jsem ted v praci, abych hledal videa, kde je to jasně vidět. viz opět rallye předohraby...
jojo to všechno je pravda...ale je to právě bohužel i o tom,že samosvor tvrdě trestá chyby a skutečně při příliš vysoké rychlosti v zatáčce dovede auto vytlačit ven....to bez samosvoru by se třeba nestalo,je ale fakt že se špérou to jde projet rychlejc....
Stačí mít dobré brzdy... Což AR má...
Pokud bych si měl vybrat, jestli na sportovní (tj. i zábavné, nejen nejrychlejší) svezení chci mít předokolku s nebo bez LSD (limited slip deferential), chtěl bych rozhodně s. I u relativně méně výkoného auta stačí prvních pár rychle projetých ostřejších zatáček, aby vás to přestalo bavit - vnější kolo se protáčí, auto nejede, co je to za zábavnou (popř. rychlou) jízdu?Proto je rozhodně lepší diferenciál mít, i za cenu toho, že se s tím člověk musí (ostatně stejně jako s čtyřkolkou) naučit jezdit. A že se s tím bude trochu prát? A není právě tohle ta zábava? Jinak si zapněte všechny ty ASR, ESP, ..., tempomat s omezovačem rychlosti a vyražte na dálnici, kde v rychlosti 200 km/h můžete mít pocit, že "teď jste ty závodníci". Podle mne je ale zábava za volantem někde jinde. (jen uvádím, všechny tyto systémy jsou správně, zachraňují životy. Ale když se chci svézt, chce to vypnout)
Já mám 200k Hondu bez ASR a jemu podobných sytémů a i když jedu "na krev", tak nevím co jsou to protáčející se kola při akceleraci, nevím co je to protáčející se vnitřní kolo v zatáčce a přitom všem nemám pocit, že bych se zrovna ploužil a za volantem málo bavil.
Ano, ještě bych prosil tu o aboslutní neutralitě vozu ;-)Jinak když jste narazil tu Hondu, je to jedna z mála automobilek, která samosvor do svých vozů nasazuje, viz. Type-R ne EU verze, Integra Type-R atd. Pokud by to bylo u Hondy tak jednoznačné jak píšete, určitě by nepřidávali tuto komponentu. Ono pokud byste v autě samosvor měl, poznal byste, že zatáčka a výjezdy se dají zvladánou v daleko vyšší rychlosti a o tom to je. Poskytnout maximální jízdní výkony. Samo, že i bez LSD jde jezdit.
Můžete mi prozradit kolik ostrých kilometrů máte najeto v CTR?Pokud budu chtít zefektivnit své průjezdy zatáčkami, tak si pořídím permanentní čtyřkolku, což jak sám uznáte je přeci jen trochu jiná liga proti polovičatému řešení typu přední náhon+samosvor.
Tady se bavíme, jak vylepšit přední náhon, neřešíme tady, že existuji i jiné typy. Jednoduše říkám, že samosvorný diferenciál je velkým přínosem pro všechny řidiče, kteří chtěji z vozu získat maximum, tedy z vozu s předním náhonem.Abych řekl pravdu, neznám žádnou čtyřkolku, kterou bych si byl ochoten koupit (v určité cenové relaci) takže jsem opravdu odkázán pouze na přední náhon, tak jako drtivá většina řidičů. Pokud mi tedy nic jiného nezbývá, pak přivítám cokoli, co jízdu zefektivní.S CTR opravdu nemám mnoho najetého, ale to na věci nic nemění. Považuji to auto za opravdu excelentní, ale v případě nasazení samosvorného diferenciálu poskytne daleko větši jízdní výkony. To je prostě fakt, tento prvek zvedne možnosti jízdy u každého vozu a je jedno, zda je to předo, zado nebo 4kolka.Osotatně pokud by byla Honda tak excelentni bez samosvorneho diferencialu, nechapu, proc vsechny zavodni verze jej maji. Rekl bych ze je to proto, ze je to jediny zpusob, jak ziskat z dane koncepce maximum, takze prestoze se muze zdat, ze seriova Honda je Buh mezi vozy a kazdeho si poda se sprerou toho ukaze jeste vic.Ostatne to jenom dokazuje to, ze Honda sama nasazeuje LSD pro urcite trhy a modely do svych vozu. Proc? Protoze vi, ze tim to auto ukaze jeste vice.
Já se na tuto problematiku dívám poněkud odlišně. Pokud já jako zákazník budu preferovat jízdní vlastnosti nade vše ostatní, tak si nepořídím např. CTR se samosvorem, ale půjdu rovnou např. do Imprezy WRX.
A vám vadí, že dá Alfa pro zájemce do vozů samosvor? Buďme jenom rádi, že něco takového bude mít někdo v nabídce. Kdo chce, po tom sáhne, kdo nechce, nesáhne a kdo chce moc, koupí něco jiného. Tato svoboda volby ovšem nemění nic na faktu, že samosvor bude pro ty, kteří chtějí dané auto a chtějí sportovní jízdu velkým přínosem.Druhou stránkou věci jsou jiné koncepce a jiné vozy, ale proč nevyladit předokolku, záleží na určení. Podívejte se na okruhy, WTCC - vládnou tam přední náhony se samosvory, před zadním se samosvorem. V rally jezdí také mnoho vozů pouze s předním náhonem atd. Takže ono říci automaticky, že 4x4 je lepší, nebo zadní náhon je lepší určitě nejde.Osobně bych třeba STI nebo EVO až tak nechtěl. Velké turbo opravdu nemám rád a výkonné atmosférické auto prostě za rozumný peníz není. Takže pokud automobilky přijdou s tím, že nabídnou na přání samosvor, budu jen rád. Takovým Golfům GTI, Civicu Type-R, Focusu ST, Astře OPC by to jenom pomohlo.
Mám pocit, že WTCC momentálně vede v manufacturers i drivers champ. BMW resp. Priaulx...:-P
Ano v tomto ročníku bezesporu, nahlédněte však do celé historie. Prostě ten zadní náhon tam nepřináší to, co se od něj obecně čeká
Nevím jak je tomu dnes, ale v devadesátých létech byla běžná praxe, že zadokolky v DTM musely vozit proti předokolám 60kg závaží v autě, aby to podle komisařů "bylo fér".
Imprezy WRX - to není dobrý příklad - samosvor na zadní nápravě je dost omezen ,tj. chová se jako otevřený (samozřejmě jde vyměnit za plnohodnotný).lepší příklad je evo nebo wrx sti ...
Jako příklad uvedl WRX, neboť je to cenová kategorie CTR a i přestože má vzadu měkkou viskózní uzávěrku, tak podle mého názoru je to lepší řešení než přední náhon se špérou.
Takže si to shrneme. Alfa, která chtěla udělat řidičům radost by se na to v podstatě měla vykašlat, protože si lidé mají raději koupit čtyřkolku?Ano, jiné řešení náhonu by bylo vhodnější, ale buďme rádi, že udělali toto a doufejme, že s postupem času nabídnou všichni výrobci alternativu s/bez LSD u všech možných a nemožných modelů.
...
Neviem ci tu z Vas niekto jazdil s prednokolkou a samosvorom, ale mam pocit ze nie :) Tak za prve sa samosvor pri beznom jazdeni neprejavuje, jeho funkcia zacina az pri urcitom definovanom preklze. Samosvor je dobry na hlavne na driftovanie, ak posles prednokolku do pretaciveho smyku na jeho zvladnutie potrebujes vela trakcie, inak skoncis v hodinach. A druhe vyuzitie je proti pretacaniu odlahcovaneho vnutorneho kolesa pri vyjadze zo zatacky, tam je ale pouzitie dost narocne na ovladanie a cele to moze skoncit v nezvladnutelnom nedotacavom smyku.
No a este iba dodat, ze tam idu dat diferencial typu TORSEN.... A pre tych co spievaju chvaly na tento typ, viete ako vlastne funguje? :) Inak....taketo technicke hracicky....pre menej ako 200 koni to nema asolutny vyznam...presnejsie pre krutiaci moment aspn 3.2 V6...ine motory od alfy su dost slabe aby pretacali koleso na inom ako 1. stupni, hoci aj v zatacke
Ano máte pravdu, např. já na své 156 2,5V6 (142 kW) protáčel hravě kola v zatáčce i na trojku a pokud bylo jen trochu mokro tak v klidu i na další rychlostní stupně. Tu jde hlavně o to, že v zatáčce se neprotáčí kola jako takové, ale na vnitřní, které je odlehčeno a nedokáže přenášet výkon se u otevřeného diferenciálu přenáší točivý moment z vnějšího kola, které je zatížené. Tím dochází k tomu, že nejste schopen přenést efektivně na asfalt výkon vozu. Pokud půjde i na vnější, zatížené, kolo vždy část výkonu, budou průjezdy daleko rychlejší a to hlavě ve výjezdech.
V každém případě by se samosvor u předokolky dal označit slovy "z nouze cnost". Tato kombinace je o příliš velkém počtu kompromisů. Proto se ptám, pokud řidič stojí o maximalní trakci za všech podmínek a o maximální ovladatelnost, není lepší sáhnout po permanentní čtyřkolce, která z pohledu sportovní jízdy nabízí přeci jen méně kompromisů?
Kecy v peci...Je zcela jasné, kdo jezdil s předokolkou, tak ví, že najede - li rychleji než je zdrávo do zatáčky... Tak všechno jde na kolo co se zaboří a na kolo u vnitř zatáčky nejde nic... Výsledkem je jízda rovně. Difrenciál tuhle nectnost řeší a díky němu vnitřní kolo může být díky tomu, že zabere pomyslným středem opsaného kruhu zatáčky... POdle mě skvělé řešení... Není lepší než čtyřkolka, ale časy na okruhu typuju srovnatelné se stejně výkonou zadokolkou...Proto to tadydydydá...Jinak, až na výjimky teoretizujete. Počkal bych na finální produkt... Věřím, že to bude super...
no sice nechápu to WOLFOvo nějaký tadadý... asi nějakej příznak čehosi či co...ale samosvor na předku ačkoliv znatelně zvýší trakci rozhodně znatelně zvýší také nedotáčivost pod plynem a bez plynu....bude potřebat optimálně mačkat plyn aby auto jelo kam člověk chce....no nevim jestli bych to na předek chtěl....bude určitě cejtit že se s tím auto občas pere i kdyby to byl samosvor jen na cca 40%...měl jsem možnost srovnání různejch aut jinak totožnejch jen s tím rozdílem že některá měla samosvor-určitě je to na spoustu věcí výborný ale na některý to moc dobrý není
mam honda accord type-r . na predu je lsd = špéra . kam člověk ukaže, tam to auto jede B-] ohledně přínosu - lepší ovladatelnost, cca 10-15% rychlejší prujezd zatáčkou, ... alfa romeo je pro dynamickou jizdu, takže to bude určitě přínos. Ten kdo jezdí šourem a auto občas tlačí, tak je jasny, že nic takový nepotřebuje.
no pokud vždycky jede tam kam to auto namíříš tak samosvor taky nepotřebuješ:-Dzkrátka samosvor je v autě od čeho?------)od toho aby když se jedno z kol začne protáčet aby se roztočilo i to druhý ne?------)tím pádem o mnoho lepší trakce----)lepší přenos výkonu na kola bez ztrát, ale co se stane když jedu s předohrabem jako prase do zatáčky rychlejc než by bylo zdrávo?--------)nastoupí zpravidla nedotáčivost což je ztráta přilnavosti přední nápravy.....a v tom mi samosvor moc nepomůže spíš naopak protože když budu korigovat plynem-ať ubráním či přidáním samosvor se bude snažit sjednotit rychlost obou kol podle svornosti,následkem čehož sebere z vnějšího kola zbytek jeho přilnavosti....krom toho v chování auta se samosvorem a bez něj je ten rozdíl že auto se samosvorem je určitým způsobem ze zatáčky i vytlačováno pokud se jede rychle-vynikající věc u zadokolky je to že prostřednictvím samosvoru snadněji utrhnu zadek do strany (musím ale naložit) u auta bez samosvoru jde o to že se musí rozhrabat vnitřní kolo natolik aby se začlo točit i to vnější. zkrátka u zadohrabu relativně přínos na ovladatelnosti ale u předohrabu ošidná záležitost která sice zvýší trakci ale sníží za určitých podmínek adhezní schopnosti nápravy při rychle projeté zatáčce;-)
souhlas, ale jde o to, jak ho pro daný model nastaví příp. použijou elektroniku ;-)
Že by přední samosvor zvyšoval zrovna ovladatelnost to bych neřek. Trakci ano, ale ovladatelnost?
ty vole tady je debilů :-O
Pokud si ochráníš spodek vozu (lyžina) a budeš řezat zatáčky vnitřkem po trávě, je to dobrá věc a v tu chvíli je to pro ovladatelnost podmínka :-P
není trakce a ovladatelnost spolu v koexistenci?;-)P.S. Když chce někdo něco napsat a neví co, to je fakt otřes.... :-D
Wolffe, když si vezmeš offroada a uzavřeš v něm všechny diferenciály, tak trakce bude sice maximalní, ale ovladatelnost bude prachbídná.
v zatackach pomaha iba ked je makke pruzenie => vnutorne koleso sa nepali...ale auto je nedotacave ako vzdy// ako moze niekto chciet aby auto s motorom pred prednou napravou a pohonom prednych koleis malo aspon neutralne chovanie? [iba, ze by cuvalo...]
Kura a je to tady!!!! je to to tu... Mysleli to vážně... Aleluja...Jo jo... tadadýdádýt...:-P
ty seš debil vlčku, co tady předvádíš!btw, jestli se ten diferák nebude spínat elektricky, auto jím vybavené může zapomenout na ježdění ve městě a obzvlášť parkování. co jsem já kdy zažil, jen 185mm pneumatiky se 100% samosvorem na suchém asfaltu znamená zatáčení oběma rukama, a křižovatková zatáčka představuje boj s volantem o každý centimetr otočení volantu - něco jako když by 50kg žena zatáčela na místě s pragou v3s... jedině kde tohle fungovalo byl terén, tam ta změna trakce byla obrovská, a díky měkkému podkladu se dalo i zatáčet.
Tohle se neda prejit mlcenim. Jsi schopny v jednom prispevku o nekom prohlasit, ze je to debil, a jednim dechem udelat debila ze sebe. Clovece, kdybys placl takovou blbost aspon slusne, dalo by se to jeste zkousnout (i kdyz horko tezko). Ale projevovat se timhle stylem, to uz je opravdu vrchol stupidity. :-(
co znamená 100% svornost? To jako, že pravé a levé kolo jsou na jedné ose a mají tedy vždy stejné otáčky jako v dětské hračce? V takovém případě máte pravdu, boj s nedotáčivosti by byl extrémní. Ovšem které auto má takové nastavení? běžně bývá 30-40 procent...
100% uzávěrka není nic jiného než to co známe z velkých terénních automobilů, všechny mechanické části do sebe zaklapnou napevno, výkon je rozdělen rovným dílem na obě kola. V praxi je to malinko složitější, může se stát že jedno z kol se roztočí více než by odpovídalo náhonu, ale NIKDY se nestane aby se jedno z kol točilo pomaleji než náhon. Nemyslím si ale že Alfa bude to FWD dávat 100% uzávěrku. Spíše to vidím na klasickou špéru s využitím viskózní spojky. To znamená že když vám začne jedno kolo točit rychleji než druhé, kapalina uvnitř spoj "slepí" a druhé kolo tak bude točit také, tohle je kouzlo driftu u zadního náhonu. Tuším že tam u některých aut hrají roli otáčky, do určitých otáček se auto chová jako kdyby tam samosvor nebyl, ale s vyššími už hraje svou roli. PS: Jsem teoretik s běžnou feldou, ale snad to píšu dobře :-D
já jsem to uváděl jako extrémní případ. svornost na předku je nepříjemná do řízení.
ak mas klasicku mechanicku uzavierku tak sa NIKDY nebude tocit jedno koleso rychlejsie ako druhe, samozrejme ani pomalsie.
Jak jste všchni přišli na tu 100% mechanickou závěrku, v článku se přece jasně píše o diferenciálu torsen což je něco úplně jiného
Pánové než začnete kritizovat samosvorný diferenciál, zkuste si napřed zjistit co to ten Torsen vlastně je a jak funguje. Takhle se akorát chlubíte že v technice pohonů moc velký přehled nemáte
pane, pri vsetkej ucte, viete co hovorite?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.