Alfa Romeo se vrací ke kořenům, sériově nasadí samosvorný diferenciál

Italská automobilka představí v Paříži nový technický prvek, který potěší hlavně řidiče, vyžadující maximální výkony u svého vozu. Nový systém s označením Q2 není ničím jiným, než předním samosvorným diferenciálem, který využívá mechanické části Torsen.

Novinka se představí v modelech GT a 147 a je odpovědi na kritiky předního náhonu, který má své limity přenosu výkonu posunuty níže, než je tomu u vozů s náhonem na všechna kola, nebo jen na kola zadní. Typické neduhy koncepce "vše vpředu" se dají použitím samosvorného diferenciálu částečně potlačit a omezí se také ztráta trakce zatíženého kola v zatáčkách.

Po opravdu dlouhé době se do běžných vozů vrátí prvek, který je k vidění až u opravdu sportovních vozů a který výrazně zvýší ovladatelnost (a v rukou nezkušeného řidiče i riziko nehody).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Srdce Alfa Romeo Q2
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků