Alfa Romeo se vrací ke kořenům, sériově nasadí samosvorný diferenciál

Italská automobilka představí v Paříži nový technický prvek, který potěší hlavně řidiče, vyžadující maximální výkony u svého vozu. Nový systém s označením Q2 není ničím jiným, než předním samosvorným diferenciálem, který využívá mechanické části Torsen.

Novinka se představí v modelech GT a 147 a je odpovědi na kritiky předního náhonu, který má své limity přenosu výkonu posunuty níže, než je tomu u vozů s náhonem na všechna kola, nebo jen na kola zadní. Typické neduhy koncepce "vše vpředu" se dají použitím samosvorného diferenciálu částečně potlačit a omezí se také ztráta trakce zatíženého kola v zatáčkách.

Po opravdu dlouhé době se do běžných vozů vrátí prvek, který je k vidění až u opravdu sportovních vozů a který výrazně zvýší ovladatelnost (a v rukou nezkušeného řidiče i riziko nehody).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Srdce Alfa Romeo Q2
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků