Alfa Romeo se vrací ke kořenům, sériově nasadí samosvorný diferenciál

Italská automobilka představí v Paříži nový technický prvek, který potěší hlavně řidiče, vyžadující maximální výkony u svého vozu. Nový systém s označením Q2 není ničím jiným, než předním samosvorným diferenciálem, který využívá mechanické části Torsen.

Novinka se představí v modelech GT a 147 a je odpovědi na kritiky předního náhonu, který má své limity přenosu výkonu posunuty níže, než je tomu u vozů s náhonem na všechna kola, nebo jen na kola zadní. Typické neduhy koncepce "vše vpředu" se dají použitím samosvorného diferenciálu částečně potlačit a omezí se také ztráta trakce zatíženého kola v zatáčkách.

Po opravdu dlouhé době se do běžných vozů vrátí prvek, který je k vidění až u opravdu sportovních vozů a který výrazně zvýší ovladatelnost (a v rukou nezkušeného řidiče i riziko nehody).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Srdce Alfa Romeo Q2
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

dnes | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků