Alfa Romeo se vrací ke kořenům, sériově nasadí samosvorný diferenciál

Italská automobilka představí v Paříži nový technický prvek, který potěší hlavně řidiče, vyžadující maximální výkony u svého vozu. Nový systém s označením Q2 není ničím jiným, než předním samosvorným diferenciálem, který využívá mechanické části Torsen.

Novinka se představí v modelech GT a 147 a je odpovědi na kritiky předního náhonu, který má své limity přenosu výkonu posunuty níže, než je tomu u vozů s náhonem na všechna kola, nebo jen na kola zadní. Typické neduhy koncepce "vše vpředu" se dají použitím samosvorného diferenciálu částečně potlačit a omezí se také ztráta trakce zatíženého kola v zatáčkách.

Po opravdu dlouhé době se do běžných vozů vrátí prvek, který je k vidění až u opravdu sportovních vozů a který výrazně zvýší ovladatelnost (a v rukou nezkušeného řidiče i riziko nehody).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Srdce Alfa Romeo Q2
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků