Alfa Romeo se vrací ke kořenům, sériově nasadí samosvorný diferenciál

Italská automobilka představí v Paříži nový technický prvek, který potěší hlavně řidiče, vyžadující maximální výkony u svého vozu. Nový systém s označením Q2 není ničím jiným, než předním samosvorným diferenciálem, který využívá mechanické části Torsen.

Novinka se představí v modelech GT a 147 a je odpovědi na kritiky předního náhonu, který má své limity přenosu výkonu posunuty níže, než je tomu u vozů s náhonem na všechna kola, nebo jen na kola zadní. Typické neduhy koncepce "vše vpředu" se dají použitím samosvorného diferenciálu částečně potlačit a omezí se také ztráta trakce zatíženého kola v zatáčkách.

Po opravdu dlouhé době se do běžných vozů vrátí prvek, který je k vidění až u opravdu sportovních vozů a který výrazně zvýší ovladatelnost (a v rukou nezkušeného řidiče i riziko nehody).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Srdce Alfa Romeo Q2
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků