Alfa Romeo se potýká s malými prodeji modelu 159

90 komentářů

Žmulín
29. března • 17:03

No k tý nespolehlivosti se mi stačí podívat na silnice a všimnu si,že spousta Fiatů Uno ještě vesele jezdí,zatímco etalony spolehlivosti Golf I ze stejné doby jsou už dávno ve šrotu.Alfu Romeo sice šéfuje koncern Fiat,ale podstatnou část vlastní ještě stát,který taky rozhod,že se postaví nová fabrika v jižní Itálii,kde jak všichni víme žije spousta línejch cikánu a je tam bída a tím trpěla i kvalita,protože se dělníci měnili jak se jim hodilo,takže se ani nestačili pořádně zaučit.I přes tyhle problémy neznam model Alfy,kterej by museli plošně stahovat,aby neohrožoval životy pasažérů.Viz Astra-možnost výbuchu nádrže,Mercedes A-katastrofální jízdní vlastnosti(paradoxně jim to ve finále pomohlo v prodejích,protože mohli všude zdůraznit nový revoluční podvozek),Mercedes S-nový systém brzd systémem fly by wire jaksi občas nefungoval(taky kdo by chtěl u auta za tři mega aby mu i brzdilo) a kdybych si dal práci,tak toho určitě najdu víc.Když se podívam na design,tak ani alfu s novou trojkou nesrovnávam,protože i když je BMW zepředu fakt povedený,tak zezadu vypadá jako Čínská hračka,což je hnus,ale je to věc vkusu a cena pokud vim začíná někde na 785tis za což si pořídíte stejně vybavenou Oktávku,protože ta v základu nemá snad nic a o BMW ani nepřemejšlejte.Po několika strastech s německým a pak s francouzským vozidlem jsem se vrátil ke 156-ce v posledním faceliftu a po 60 000km zatim ještě žádný problém a taky občas jezdim jako kanec,jen to chce počkat než se trochu zahřeje motor

Coldfire
13. března • 17:55

No, kdyz jsem se asi pred dvouma tydnama koukal na Top Gear tak tam zrovna rikali jak je to krasny auto atd. ale ze v Britanii je to auto ktery ztraci hodnotu ze vsech aut nejvic, tusim ze rikali ze kdyz odjedete od dealera tak ztratite asi 35procent ceny vozu mozna vic, minuly genereace se prodalo v 2005 asi 20 kusu, a nejsou zadny ojety protoze nikdo nechce koupit novy a ztratit na tom takovy penize....

wolff
13. března • 19:13

Tomu nerozumím...
To ztrácení ty ceny.... Ať mi někdo ukáže co s¨cenu neztrácí... A snad je to taky o psychice... Nevím... teda

vera
17. března • 1:18

Všchno ztrácí cenu, ale zkus prodat 3 letou Alfu a 3 leté BMW, potom pochopíš.
Zajímavé je, že skoro všichni ti alfaři srdaři čekají na tu svou "vymazlenou skoro nejetou", až bude za 30% původní ceny...

Mac2
13. března • 17:49

Mluví se tu o konkurenci pro 159, ale ještě nikdo nezmínil nový Lexus IS (je pravda o chlup menší). Za 900 tisíc (jako u 159 1.9 JTD) je motor s výkonem vyšším o 20kw, bezklíčkový přístup do vozu, alarm, kolenní airbag spolujezdce, lepší audio a neporovnatelně vyšší spolehlivost.

Lubos
14. března • 11:08

ale skor by som ho porovnaval s BMW 3, kedze ma zadny nahon

Lubos
14. března • 11:07

presne tak. mal som ho moznost vyskusat a dojem z neho je vyborny

alfamann
13. března • 17:35

Jsem vlastně rád že to takhle je. Je mi Alfy tak trochu líto že se jim to moc neprodává, ale Alfa je Alfa. Kdo ji nikdy neřídil a neprožil v ní nějakou "krizovku" nemá tušení co je ten nápis který alfu charakterizuje. Jsem tedy rád že nebudu potkávat na každém rohu alfu.

belzebub
13. března • 18:37

jj, moje slova to že se alfa neprodává dobře jí davá jistý punc jedinečnosti a originality, protože až si na ni jednou našetřím ta budu frajer

Mr.Digital
13. března • 13:43

pro Alfy jsem vždy měl a asi i nadále budu mít slabost, ale pro narovnání obecného povědomí menší ( někdy i hodně malé) spolehlivosti z let minulých ve srovnání s německou a hlavně japonskou konkurencí vůbec nepomůže omezení záruky a placeného servisu. Naopak pro mne je to ( bohužel pro Alfu )nepřímé potvrzení, že si jsou jako značka vědomi toho, že je ta potencionální nespolehlivost táhne ekonomicky do nekonkurenční zony - viz ta informace o nákladech 1400 Euro na jeden vůz..... a proto bych jako zákazník byl velmi ostražitý a tuto informaci bych při rozhodování rozhodně nepřehlédl.
A k té diskusi o závažnosti poruchy a následnému odtahu - doporučuji se zamyslet nad situací s takovýmto vozidlem ve vnitrození Chorvatska některou letní sobotu kolem 17 hodiny ......jak již bylo zmíněno s rodinou a kompletními zavazadly ......
takže závěrem - 159 se mi opravdu líbí, ale nedivím se některým zákazníkům, že přestože mají slabost pro její design a techn.parametry, že nakonec sice s těžkým srdcem, ale přeci jen koupí jinou značku  
 

vera
13. března • 14:11

Ještě se tady někdo zmínil o Ferrari, ano Fiat jej vlastní, ale tohle je klenot ve skleněném obalu, na který si pracka hloupá, líná, šetřivá, nespolehlivá nikdy nedovolila a nedovolí sáhnout. Jinými slovy Ferrari je zlatá třešnička na dortu z hromady hnoje a Fiat si je toho moc dobře vědom. Má svou plnou autonomii - žije si svým vlastním životem co do vývoje, investic, techniky, kvality, marketingu, atd.
A nedejbože, že by jednou nastala pro Ferrari hubená léta a nějaký šmudla manažer Fiatu, se zaschlou špagetou na košili, se toho chopil, a učinil rozhodnutí jak ušetřit, a ošidil kvalitu technologiemi Fiatu - v ten moment by jim zbyla akorát síň slávy v Turíně a muzeum v Modeně...   

belzebub
13. března • 16:20

Teď si popsal to co se děje s Lamborghiny. Zámek z fabie v novém murcielagu

wolff
13. března • 16:56

Vero si hňup a o Fiatu envíš vůbec nic a o technice v něm taky ne...
No dobře... ty parametry... není to trochu žabomyší válka já mám o 10 koníku víc a ty míň... (není tam trochu rozdíl v kunatuře?
Ale to je fuk... Já volím AR 159 jiný 3.
Té poruše toho auta...A no v chorvatsku yb to byl problém,a le ten yb mohl být u jakýhokoliv auta... Sám sem tam viděl uvařených asi 30 aut za jednu cestu. vedly Felicie, na druhém místě byly Mondea (asi tři). AR nebo Fiat nebo Maszu sem tam nepotkal ani jeden...

Roňouch
13. března • 17:07

No jestli tam dají tu 1.8,tak to zrychlení  0/100 s tím mastodontem vidím tak za 14s.Nevím jestli je to krok správným směrem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bingo
14. března • 17:23

Vybornej odhad , kdyz 120k JTD ma 100 za 11s, tak 140k TS bude mit urcite za 14...

Mr.Digital
13. března • 16:49

jo to jsem taky zaznamenal - v sobotním Autosalonu - pro mne celkem šok .....a to ještě vystavovali v Ženevě !!!

Borůvka
13. března • 14:50

Nejraději mám lidi, kteří vědí H0VN0, ale musí si za každou cenu hrát na znalce. Než začneš zase rozumovat, přečti si třeba tohle:
Ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku hospodařil FIAT se ziskem 361 mil. eur, což je proti stejnému období loňského zlepšení o více než 490 mil. eur. Samotná automobilová divize pak vykázala zisk 21 mil. euro, proti ztrátě 156 mil. eur před rokem. Zásluhy na tomto výsledku se přisuzují hlavně novému Puntu, které se stalo doslova trhákem. Jen v letošním roce plánuje Fiat prodat více než 360 000 těchto vozů. Ekonomická opatření, které před třemi lety ve Fiatu zavedl ředitel Sergio Marchionne, se tak konečně začínají vyplácet.Ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku hospodařil se ziskem 361 mil. eur, což je proti stejnému období loňského zlepšení o více než 490 mil. eur. Samotná automobilová divize pak vykázala zisk 21 mil. euro, proti ztrátě 156 mil. eur před rokem. Zásluhy na tomto výsledku se přisuzují hlavně novému Puntu, které se stalo doslova trhákem. Jen v letošním roce plánuje Fiat prodat více než 360 000 těchto vozů. Ekonomická opatření, které před třemi lety ve Fiatu zavedl ředitel Sergio Marchionne, se tak konečně začínají vyplácet.

PeterL
13. března • 15:27

Konečne v zisku - minulosť budiž zabudnutá! Fantozzi prosím na scénu.

vera
13. března • 15:04

CTRL C, CTRL V, a kde je pointa? Tady je to o Alfě, ne o Puntu. 

Borůvka
13. března • 18:06

No já nevím, kdo z nás dvou v souvislosti s Alfou použil slovo FIAT dříve (tvůj 1. příspěvek v diskuzi)...

Gonzaless
13. března • 11:18

Má troška do mlýna: Příčínu špatných prodejů AR159 vidím dvě:
1.) CENA - v našich šířkách argument nejpodstatnější. Ne, není přespříliš drahá, ale konkurence ve třídě už jaksi není tak předražená, jak bývala.... V r.98, kdy přišla 156ka, se právem srovnávala s A4 a BMW3. 2.0TS za 780K byla ale o cca 200-250K levnější než stejně vybaveni konkurenti s odpovídajícím motorem (1,8T 110kW u Audi a 2.0 R6 110kW u BMW).  A bylo tady nadšení z krásných nadčasových tvarů karoserie i interiéru, silných libozvučných motorů a jízdních vlastností...byl to náskok. Dnes ale koupíš A4 1,8T 120kW i 2,0TDI 103kW za 890K, teď dokonce - asi akce proti 159ce - s dobrým paketem.... A u BMW, které má k Alfě ještě blíže, dostaneš skvělou 320d za 922K v základu a 320i - sice uz jen s R4motorem - za 850K. Alfa159 stojí stejně - 2,2JTS 885K a 1,9 110kW 855K a to už po únorových slevách.
2.) Vlastně zase prachy...Statistiky poruchovosti (i když BMW3 se také plácá u poloviny žebříčku TUV...ale 156ka je blízko chvostu..http://auto.idnes.cz/auto_ojetiny.asp?r=auto_ojetiny&c=A060223_110050_auto_oje tiny_fdv) a hlavně ztráta ceny AR behěm 3-4 let bohužel dávají pádné argumenty prodejcům konkurence pro pragmatické zákazníky...
Nadšení z krásných tvarů sice přetrvává, ale už to není takový šok, pouze evoluce, ne revoluce jako u 156ky. ..na druhé straně krásné není třeba měnit, pouze vylepšovat...)
Nejsem prodejce BMW ani Audi, jsem nejen fanda, ale také majitel AR, mám 156ku a a v blízké rodině další 2 AR, ale po dlouhém přemýšlení PROČ se 159ka tak špatně prodává, je můj závěr takovýto. Neříkám že úplně správný, ale daleko od pravdy asi nebudu...

wolff
13. března • 11:45

Asi máš pravdu... ALe furt je tam ta přidaná hodnota AR ve výbavě a v lepších motorech.
I když ta akční 3 je prostě hodně dobrý auto... Tam je to pak o preferencích... Ono přeci jenom ta 159 je oproti těm zmiňovaným prostě kus auta... Pokud si to kupující neuvědomí, tak jejich chyba..
A mezi anma...ta ztráta ty ceny není až tak tragická... Budeme -li se bavit o autech s jasnou minulostí a v odpovídajícím stavu, tak sice AR vychází o něco hůře (nebo lépe dle toho na které straně barikády právě stojíme),a le není to tak propastný rozdíl. Řekl bych, že u 5 let starého auta maximálně do 30  - 40 000 dle oblíbenosti motoru, není zase až taková tragédie...

Gonzaless
13. března • 12:03

Nic ve zlém, ale o jaké výbavě to mluvíš?
Mrkni do ceníku 159: Jako + vidím to, že v základu už dostaneš CD a kožený volant, za což u BMW i Audi těžce připlácíš. Ale tím to končí, přihodit musím i za automat.klimu, kterou má A4 v základu. Ad motory máš pravdu, ale už to není, co bývalo, zvuk Twin Sparku zmizel s příchodem JTS. Nafťák JTDm je ovšem určitě lepší a hlavně tišší než 2.0 TDI od A4, na 2.0d od BMW ale aspoň papírově určitě nemá...
Nic, nebude zbytečně vířit, příplatková výbava je levnější než u němců, to je fakt...Přeji Alfě zlepšení prodejů, zaslouží si je. Ale těch nás pár srdcařů je bohužel asi nevtrhne, chce to vitálnější benzínové motory (nebo spíše lehkou odtučňovací kůru) a ještě lepší cenovou politiku.

wolff
13. března • 12:32

Počty airbagů...
Dále mám na mysli, že když si sice připlatíš za automatickou klimu, tak skutečně dostaneš automatickou klimu (ne poloautomat, jako je Climatronic), mimochodem s větším počtem zón. Ano příplatková výbava je znatelně levnější
JTDm ti parametrově přijde horší než 2.0D od BMW? Ale di... BMW má výkonější motory než AR od 2,8 na horu, tam začíná AR ztrácet, ale do 2,5 l je na tom AR výrzně líp (alespoň co sem měl šanci porovnat). fakt je teň, že základní cena u BMW je celkem slušná,a le i zarytí fanoušci BMW ti řeknou, že aby se to auto aspoň trošku individualizovalo a trošku vybavilo nad úroveň ostatní střední třídy a stalo se tak "skutečným" BMW, tak dáš na vrch dalších miň. 30% základní ceny. U AR to rozhodně tolik není, i když základní ceníková cena je bohužel srovnatelná...

Gonzaless
13. března • 14:21

wolffe, nebuď zaslepený svou láskou k Alfě, jsem na stejné lodi, ale "čísla hovoří jasnou řečí"... (Srovnávál jsem samozřejmě čtyřválce 2.0d s 1,9 JTDm, ne 2,4l pětiválec AR).
Takže trochu statistiky (údaje pro sedan v zákl.výbavě, info z webu zastoupení): první údaj - Alfa 159 1,9 JTDm, druhý - BMW 320d: výkon 110kW/120kW, krouťák: 320Nm/340Nm....Tohle a o 100kg vyšší váha AR (1535kg vs. 1430kg) má za následek toto: 0-100km/h: 9,4s/8,3s, 0-1000m: 30,8s/29,3s, Vmax: 210/225.
Váha Alfy je příčinou toho, že dokonce i 2,4JTDm má se svými 1630kg (tj. +200kg proti 320d) přes silnější motor +40koní a +60Nm (147kW, 400Nm) prakticky totožné výkony jako 320d (159 2,4JTDm/320d): 0-100km/h: 8,4s/8,3s, 0-1000m: 29,2/29,3s, Vmax: 228/225. A bojím se, že charakterní zvuk pětiválce AR bude na misce vah trošku málo, hlavně při ceně přes 1M v základu.
Nehoruji pro BMW, jen oponuji tvému nepodloženému tvrzení ohledně srovnání dieselovým motorů....JTDm motory Alfy/Fiatu jsou výborné, ale přiznejme si, že na BMW jim kousek chybí a že AR chce za svá auta více, než při současné situaci na trhu chtít může.
Své kupce si najde, ale o přetahování zákazníku BMW/Audi/Mercedes zatím bohužel nemůže být řeč...

vera
13. března • 13:48

Jako k čemu je skoro tak dobrá polívka jako ta výborná za podobnou cenu, když v ní občas plave moucha?
 
Jinak Alfa je už dávno mrtvá. Je mi jasný, že ortodoxní příznivci tohle nepolknou, a pořád si budou plácat tu svou (možná i třeba jenom proto aby byly odlišní, aby šli proti proudu), i kdyby Alfu koupil Wartburg, a pod kapotou tepala stará dobrá enderácká dvoutaktní technika.
Doba lesku a slávy, myslím te skutečné, už je bohužel nenávratně v prachu, a ani jeden místní diskutující ořežprut ročníku 1980 neví a ani nemůže vědět, co tahle slova znamenají. Na to je třeba se jít zeptat dnešních penzistů, těch co mají v garáži pod plachtou naleštěnou starou pravou poctivou Alfu, a pořádně se podívat jak ta technika vypadá, a co umí.
Alfu paradoxne pohřbil její pseudozachránce Fiat, když od šedesátých let chrlil jeden levnej šunt za druhým, a bohužel těch hloupých a nemajetných zákazníků je vždycky víc....  A kde byli ti srdcaři, ti znalci kvality? V řitním otvoru, vyprdli se na Alfu, kupovali xindl spolu s těmi hlupáky a vytáhli Fiata nahoru. Na tohle Alfa dojela, stejně jako spousta pravých poctivých anglických značek, co byly u fochu od začátku, co když stavěli auta tehdejší top kvality a techniky, jejich budoucí likvidátoři vyráběli laciné samohyby, traktory (Fiat), knoflíky (Renault), na papíru plánovali levný samohyb (VW), vyráběli těžký průmysl, jízdní kola, (Mtsubishi, Toyota, Honda), nebo byli na houbách (korejci a spol.)
Následně Fiat Alfu koupil, uchránil před totálním kolapsem, ale ne ze soucitu nebo italské bratrskosti, ale pouze a jenom za účelem zisku. Do pěkných křivek a pod logo co něco znamenalo nacpal svůj nejlacinější xindl, svoje technologie, svou kontrolu jakosti, svůj marketing, a myslel si, že opije "srdcaře" rohlíkem. A dokonce se nebáli jít tak daleko a ukázat světlu světa ostudu jménem Alfa 33, a podobné skvosty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
alfamann
13. března • 17:42

alfa 33 viz favorit viz golf viz renolt 19 a další z těchto let - je zajímavé si to porovnat

PeterL
13. března • 12:39

climatronic = poloautomat ??? hm, pán je znalec.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Viktor
13. března • 13:47

Mezi Climatronicem ve VW Group a duální klimou v podání Fiat Group je jistý rozdíl - zvládne Climatronic foukat teplý vzduch na nohy spolujezdkyně a chladný na tělo řidiče?

Fiat takovou klimu dodává i do Pandy...

Karel
13. března • 14:49

Nepochopil...

Karel
13. března • 14:51

To bylo na W211 ne na Viktora.

w211
13. března • 18:07

co jsem nepochopil?

vera
13. března • 14:01

Neblbni, takovouhle klimu má dneska každý. Je to jenom a pouze díleček od subdodavatele - Valeo, Bosch, atd..
Mezi námi, ono to zvládne maximálně jenom rozdíl asi 5 st. mezi jednou a druhou stranou, jestli si třeba někdo mylsel, že pro řidiče +16 a spolujezdkyni +29, tak je vedle.
A prakticky? Necítím v tom rozdíl, a všichni co to mají, mají na obou stranách tu stejnou teplotu.

Karel
13. března • 14:50

Taky nepochopila.
Holt on ten Fiat to ma opravdu vymakany trochu lip nez to znate z VW plecek.

w211
14. března • 8:38

no, podle toho chvalozpevu ji musi mit dokonce vymakanou lip nez DC :) , mne to pripada hodne nepravdepodobny...

mr
13. března • 14:26

Jo jo, to mas naprostou pravdu, taky tam mam stejnou teploty pro obe strany.

w211
13. března • 14:00

ten Climatronic v novych modelech VWgroup je taky dualni...

sebo
13. března • 13:26

Řekl bych, že hlavní příčina je v tom, že Alfa nemá v této třídě (vyšší střední) žádnou extra tradici, prostě není u zákazníků zavedená v povědomí. Když si vzpomenu hodně zpátky na 164ku to už je opravdu prehistorie a s docela špatnou pověstí. Začátkem devadesátých let se tu tahaly ojetiny v dost špatném stavu, na tu velikost, výbavu a motory mně vždy překvapovalo jak je to levný. Myslím, že už tenkrát se nových vozů moc u nás neprodalo. A následník 166 jako by ani nebyl, o auta se dost zajímám, ale když si mám vzpomenout na něco kolem 166ky tak prostě není na co, ten model vyšuměl do prázdna, na ulici nebo v testech v časopisech nikde to nebylo vidět. U zavedených německých značek je u jednotlivých model.řad kontinuita - návaznost, jeden model končí a druhý okamžitě následuje je kolem toho vesměs spousta reklam, články, testy prostě humbuk, ale u alfácké nejvyšší řady prostě ticho, nic. Úplně stejně je na tom Fiat s Cromou.Zákazníci kteří kupují auta této třídy prostě neví co od nového modelu mohou čekat, neví na co navazuje. Odstup mezi jednotlivými generacemi je u nejvyšší třídy u Alfy prostě strašně dlouhý. Skoro mi to připadá jako by pořád znovu a znovu začínali.

furgon
13. března • 11:09

prekrasny auto, ale cena prilis vysoka a spousta predchudkyn v bazarech s vysranym motorem a u zbylych na nejakou dobu pojizdnych 156 nizka zustatkova cena po par letech provozu...

katr
13. března • 12:34

no , me se ani nelibi...
sice vsichni tvrdej jak je nadherna, hlavne novinari, ale me to pripada, ze se nikdo neodvazi napsat, ze se mu treba alfa nelibi...to by byl za blbce , kterej nic nezna a neumi...vzdyt prece design je tak osobita vec, ze nekomu se muze libit trabant a jinymu alfa...a to neznamena, ze jednen nebo druhej je lepsi nebo horsi
 
proste majitele alf a fandove maji pocit jakesi vyjmecnosti, ktera ale neni uz ted nicim podlozena...je to pouze jejich zbozne prani
 

War
13. března • 18:16

ano, mas pravdu. jses tu za blbce

katr
14. března • 10:39

1 - reakce opravdu k veci
2 - jinak docela vtipny...
3 - nejsem novinar
4 - nebojim se napsat, ze  se mi lafa proste nelibi...

limach
14. března • 9:23

wolff
13. března • 11:21

Tady je to zase samej odborník...
Nemůžeš prodávat kvalitnější produkt za menší peníze... To prostě nejde!!!
Za další... závažná porucha je teda podle tebe i píchlá guma... TAkovou závažnou poruchu co tady zmiňuješ, pokud máš nový vůz a nebo značkovou asistenční službu odstraní tato do půl hodinky... okud se tyto "závady" vyskytly, tak to sice problém je,ale určitě bych na Alfu kvůli tomuhle nezanevřel, neb se to může stát na každém trochu složitějším autě. Toť je můj názor...

mr
13. března • 12:58

Chlapečku, ty máš ale zkreslený pohled. Už tvá první věta dává tušit, že víš kulové. Na trhu je spousty produktů co jsou kvalitní a prodávají se levněji, jestli nechápeš, zajdi se podívat do obchodu (jakéhokoli).
Za druhé, píchlou gumu si vyměníš sám (od toho je v autě rezerva) a rozhodně to neznepojízdní tvůj vůz.
Za poslední představ si situaci, jseš na služební cestě, nebo jedeš s rodinou na dovolenou. Najednou ti autíčko vyplivne a nejede dál. Ty samozřejmě zachováš klidnou hlavu, nebudeš se věnovat nadávající manželce a uvřískaným dětem a začneš shánět asistenční službu. Pokud ji vůbec seženeš (protože celá evropa není tak solidně pokryta jako třeba reich), tak za nejakou tu hodinu přijede odtahovka, řeknou ti, že to nespraví na místě a musí to do servisu- hotové to bude až další den. Takže ty se najednou musíš někde na dálnici postarat o rodinu a o to, abyste měli kde halvu složit, než vám opraví vaše krásné auto. V autě máš samozřejmě všechny veci celé rodiny. Takže půlku jich vytáhneš, zbytek tam necháš. Teď jako obalený vánoční stromek půjdeš shánět někde ubytování.

Nejen, že oprava bude pěkně drahá, jakož i odtah. Tak i ubytování celé rodinky (nebo jen tebe) se prodraží a to ti Tvoje milovaná Alfa jaxi nezaplatí.

Karel
13. března • 14:39

To mi moje milovana Alfa jaxi zaplati. Zkus si neco zjistit o zarukach, ktere poskytuje Alfa.
Mimochodem, ty kecy o nekvalite Alfy jsou opravdu jen kecy. Staci se podivat treba do TUV statistik z roku 2006. Alfa 156 vychazi +- uplne stejne jako "etalon" Passat. Rozdily jsou tam tak jeden procentni bod. U novejsich aut je na tom lip Passat (o ten jeden bod) u starsich Alfa (zas tak zhruba o jeden procentni bod).

mr
13. března • 15:04

Alfa ti NEZAPLATI zadne vicenaklady! Jedine co z nich se zatnutymi zuby dostanes je jakz takz naklady na opravu. ROzhodne ti nezaplati ubytovani, ani s tim spojene dalsi naklady.

Nevim jestli alfa nabizi nahradni vuz, jako treba audi. Ale v praxi to funguje asi tak. Pokazi se ti luxusni vuz a ty dostanes zdarma nahradu na dobu, co bude tvuj luxusni vuz v servisu. Ta nahrada ma podobu auta nizsi stredni tridy, nejcasteji jde o ruzne golfy, kombiky atd.

Ja mluvim ze zkusenosti sveho kolegy, kteremu se rozsypal v jeho italske luxusni nadhere motor s najetymi 25 000Km. A pak jsem taky zive sledoval jeho behani a telefonovani ohledne servisu. Oprava vysla na necelych 100 kKc a to se jeste musel zacit ohanet pravnikama, protoze mu rekli, ze mu to zdarma neopravi (nove auto). Mimo jine, jako nahradni auto dostal Toyotu Yaris s motorem 1,0.
A vis co ma kolega ted za auto? Koupil si nemce s dieslem a bohuzel si ho nemze vynachvalit. A to si zive vzpominam, jak se nam vysmival, kdyz prisla rec na auta, ze my jezdime v traktorech a on ma italske "cuore sportivo".

Takze az budes mluvit z vlastni zkusenosti, tak potom te tady budu brat vazne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel
13. března • 16:45

Hochu, az ty budes mluvit z vlastni zkusenosti tak te mozna zacnu brat vazne.

mr
13. března • 17:00

A jeste dodatek. O kvalite vozu taky jasne vypovidaji jeho ceny na trhu s ojetinami. Nikde ti za kazici se ojetinu nedaji tolik, kolik stoji nekazici se auto stejne kategorie.
Takze pokud mas tak moc rad tabulky, tak se podivej na tabulkove ceny vykupu ojetin italske provenience. Potom si je srovnej

mr
13. března • 16:52

No jedine co si tady zatim napsal, je nejake tabulkove srovnani. Promin, ale prumerny plat taky neznamena, ze ho ma kazdy.

Nevim kolik vozu sis koupil za SVOJE penize (a je mi to naprosto jedno), ale neco mi rika, ze jich moc (pokud vubec nejaky) nebylo.

Lidi co neco zazili, se totiz nikdy neohaneji tabulkama.

furgon
13. března • 11:44

Wolffe, ty ses totalni zaslepenej neobjektivni clovek a pro obhajobu jakyhokoliv produktu FIATu udelas cokoliv, viz ty demagogicky kecy o pichly gume. Nebo pichla guma podle tebe zadre motor? AR 156 ma oproti ostatnim autum abnormalne choulostivy agregaty a nizky ceny po par letech provozu a muzes si tady mlit co chces.
Kazdymu, kdo se nepohybuje osobne v bazarech venku se staci se podivat i na priblbly mobile a uvidi, o co jde a kolik jich tam stoji s MOTORSCHADE. A s tou kvalitou/cenou se pletes. Nemuzes prodavat podle tebe kvalitniho (kolik jich mas vyzkousenejch a kolik jsi videl tabulek ze servisu, ze to tvrdis?) nastupce draz, nez nekvalitniho predchudce. Pokud to tak udelas, tak se nemuzes divit, ze se to neprodava. 

dodo
13. března • 12:48

hmmmmmmmmm, kolko ludi jazdi v Alfe "normalne" ?
Koho ja poznam tak jazdi ako pretekar.
Pri "normalnom" pouzivani motor vydrzi, no kto na studenom motore stale ide na plny kotol tak zivotnost ide na zlomok povodne planovanej zivotnosti.

furgon
13. března • 19:33

to neni argument, znam spoustu lidi, ktery si koupili BMW a jezdi s tim taky jako pretekar a auta drzi, narozdil od AR

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mik nik
28. května • 16:56

já znám jen pár lidí kteří mají nebo měli BMW ale všechny závodění přešlo když museli ty své německé zázraky opravovat (praslé hlavy,zadřený kliky,ustřižený rozvodový kola,atd)

PeterL
13. března • 14:18

hmm, a prečo si normálni ľudia nekupujú alfy?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Murphy
13. března • 16:08

"normálním" lidem stačí bezpohlavní tuctové auto, třeba taková Octavie (nic proti ní, proboha - co bych za ni dal). Lidi, kteří chtějí od auta víc, než aby je jen dovezlo z bodu A do bodu B, si kupují Alfy

Dusan
13. března • 11:05

Alfa Romeo uverila ve vlastni velikost a novou generaci vozu prodava za v podstate srovnatelne (nekdy i vyssi) ceny nez nemecka konkurence na kterou proste nema. Starsi Alfa 156tka byla takovym BMW 3 chudeho muze a jako takova se docela dobre prodavala. Pokud vsak novou 159tku postavi cenove skoro na roven s novou trojkou, tak proste nemaji sanci. Za takovehle penize dokazi prodavat auta pouze Nemci a nikdo jiny.

Vitekr
13. března • 9:04

Myslim, že alfička trošku šlápla vedle s tou vysokou hmotností. O kvalitu bych se nebál ale ta cena je dost vysoká měli opravdu trochu slevnit aby se cenově znatelně odlišili od Helmutů a nalákali zákazníky.Další chyba byla, že v podstatě všechny modeli mají stejnej předek takže když nejde na odbyt 159 nepůjde ani brera a ani spyder jo jo taliáni asi zapláčou což mě mrzí protože jsem jim přál aby trošku zatopili Helmutský konkurenci a spestřili tak vozový park. Bohužel u nás jich bude jezdit asi tak málo že pokud se na ni budu chtít podívat tak budu muset navštívit dealera AR

Vitekr
13. března • 9:10

Já bych si třeba breru klidně koupil ale za ty prachy na to opravdu nemám. Jse člověk střední vrstvi takže čekám na nástupce Stila a pro toho si půjdu jestli teda bude tak povedenej jak doufám že bude a nebo si počkám 10 let na ojetou breru .Když ne Alfu tak aspoň Fiat.

radek
13. března • 11:59

Vzhledem k tomu, že by měli Slevnit, zákazníkům nabízejí modelI a zajímají se o ně lidi ze střední vrstvI, tak se ani nedivím těm prodejům.

pitr
13. března • 8:59

komplikovana a draha  proste neprodejna a spolehlivost??

Merlin
13. března • 7:58

Mam pocit ze pravy zakaznici nikdy nechcely take auto ako je AR159. Je prilis "germanske", to uz nie je Alfa zo vsetkym co ktomu patri.

limach
13. března • 17:58

Bohužel, je na tvém tvrzení pořádný kus pravdy. Já si nástupce 156 představoval trochu jinak. Dosavadní neúspěch A159 je trápí víc jako Alfistu obecně než jako potenciálního kupce, kde bych ty šílené peníze vzal?. Snad si z toho vezmou v centrále poučení a přicházející A149 bude zase více do sportovna.

wolff
13. března • 8:55

No já bych to tak černě neviděl...
 
Pro bývalého Alfistu... Hmmm, tak to byly opravdu vážné závady, co se staly té tvé 166. No dobře, že si ji vyměnil za Mercedes a ALfě jsi se vyhl obloukem... Ach jo...
Mimochodem, určitě je ten tvůj C´čkovej mercedes taky tak pohodlnej a bezpečnej a hezkej a rychlej... viď?
Ach jo

Byvaly Alfista
13. března • 22:49

Mily wolffe, pokud vim ze zdejsich diskuzi, tak jsi sam nikdy novou Alfu nemel a jen nad ni slintas. OK, je to tvoje vec. Nema cenu se dohadovat co je mala a co velka zavada. Pro me je podstatne, ze nechci dat mega za vuz, ktery v prvnim roce provozu je 2x odtazen do servisu. Ani jednu zavadu mi neopravili hned ale az druhy den. Pokud by se mi tohle stalo nekde na cestach tak by to bylo hodne neprijemne! Chtel bych videt tebe jak by jsi se na to tvaril! Mimochodem o nahradim voze nechteli ani slyset, protoze na zapujceni ma clovek u Alfy narok jen pokud doby opravy presahne x hodin (ten limit maji dost veliky, ja mel ve smlouve 24hodin, takze se do toho vesli) a jako nahradu meli k dispozici Punto 1.2 bez klimatizace (v horke Italii).
Jinak nevim na co narazis ohledne MB C. Alfa 166 je hezci, nebo alespon byla pri uvedeni na trh, je o neco malo vetsi, ale ze by byla pohodnejsi to trvdit rozhodne nemuzu. Co se tyce celkoveho komfortu tak je na tom C rozhodne lepe. A rychlost? Chlapce probud se, nejsilnejsi diesl,ktery 166 mela byla  a je pouze 2.4 JTD,kam se to hrabe na 320CDI???? Bohuzel nic lepsiho 166 stale nema ani dnes!

Permon
13. března • 11:11

Kdyz nemuzes odjet s autem, tak je to ZAVAZNA ZAVADA! Je v te chvili jedno, zda ti jen upadla klika, nebo vybuchl motor, proste neodjedes! To je zavazne! Na tom nic nezmenis!

mr
13. března • 11:04

Neco mi rika, ze takto nemuze mluvit clovek, ktery si za SVE penize koupi NOVY vuz.
Ja za sebe muzu rict, ze je jedno jaka je to porucha, ja totiz rozlisuju poruchy na dve kategorie.
Za prvy: Porucha se kterou se da odjet a bezpecne jezdit.
Za druhe: Porucha, ktera znepojizdi vuz.
Chapes ten rozdil?

gogan
18. března • 11:32

No ale porucha automat. nastavování xenonů je taky závažná porucha a s kterou bys neměl vyjet, nebo má Mercedes vyjímku?

MAKARON
22. dubna • 14:50

Gogane Gogane, kdes nechal zbytky intelfigence ? Plně pana Mr. chápu. Seřízení výšky xenonů opravdu nemá mnoho společného se zablokovaným vstupem do auta a poruchou ŘJ !

Pepino
13. března • 7:43

Velmi špatná pověst předchozího modelu dělá své. Nový model je o dost dražší navíc se zkrácenou zárukou a zákazníci se nejpíš obávají o kvalitu. Co naplat, 159 je jistě povedeé auto, ale je i spolehlivé??? Zákazníci v této cenové kategorii radši něco přihodí a mají o poznání spolehlivější německé vozy.

MAKARON
22. dubna • 14:46

Dám krk za to, že to auto spolehlivé je, srovnatelně s konkurencí BMW, Mercedes a Audi.
Jsem si jist, že v AR technicky zapracovali. Jen měli vyhodil na dlažbu pár lidí z finančního a merketingového oddělení alfy. To auto mělo být o 80 tisíc levnější a nemělo mít tak agresivní kampaň proti BMW ( premiérové představení v Německu, a.t.d.)....mám pro Alfu slabost, ale je jasné, že vyhlašovat souboj BMW je nerovný boj. Hraje-li si malý s velkým, vždycky prohraje.

Bývalý Alfista
13. března • 8:46

Bohužel je to tak. Měl jsem Alfu 166, kupovanou novou v Italii, v Italii i servisovanou a jediné co mohu dodat, děkuji již nechci. 159 se mi hodně líbí, ale po problémech se 166 již Alfu nechci, minimálně do té doby než se zcela prohazatelně zvedna její kvalita. Není nic příjemného když vám ještě v záruční době 2x odtahují nepojízdný vůz do servisu - (1x selhal software řídící jednotky, po druhé pro změnu zůstal zablokovaný imobilizér s alarmem).  Namísto Alfy jsem si koupil Mercedes C a volba se ukázala býti správnou. Po 100 000km jsem měl jedinou závadu (porucha automat. nastavování xenonů), jinak auto šlape jako hodinky!!!

Gigi
13. března • 8:39

Nechci tvrdit, že italská auta jsou vzor spolehlivosti, ale podivej se na TUV výsledky tvých "němců" v kategorii střední třídy. BMW 3 a Mercedes C se potácí v druhé polovině, jen Audi A4 je na tom velmi dobře. Ale nutno říct, že Alfa se kupuje hlavně srdcem, které nechce nic slyšet o poruchovosti a kratší záruce.

Cynik (mam jinou IP
14. března • 17:27

TUV ma o spolehlivosti automobilu mizivou vypovidaci hodnotu. Proc, to uz tu bylo rozebirano mnohokrat.

m156
13. března • 8:48

jen se obávám, že 159 se už tolik srdcem kupovat nedá jako 156 ... vysoká váha, interiér jak z vectry, nekoncernové šestiválec .. ách jo. Leccos napovídá to, že už od začátku se snaží orientovat 159 hodně na fleetové zákazníky ... snad příští generace bude mít větší srdce

wolff
13. března • 7:50

vera
13. března • 6:06

no ono je to taky docela drahý, na to že je to "jenom" fiat, a ta důvěra tam prostě není.
kdyby udělali zajímavou cenu, nechali to nakoupit masy s tím, že nechť se přesvědčí o proklamované kvalitě, tak ta další generace 159, v případě pozitivního ohlasu té současné, by se už dala prodávat za takový ceny. ale takle to auto může skončit tak jako Phaeton, byť si to třeba nezaslouží.

Vitekr
13. března • 7:08

"na to že to je jenom fiat": no comment

wuf
13. března • 7:01

Staci si precist "jenom fiat" a je jasny ze placas kraviny...

PeterL
13. března • 9:58

obávam sa, že v "jenom fiat" je kus pravdy. Alfa môže byť akokoľvek inovatívna a vynikajúca pri športovej jazde, bordel systém a byrokacia vo Fiate jej predaj určite nezvýšia. Možno by jej pomohlo spojenie s nejakou inou auto grupe, napadá ma aj názov, ale nechcem vyvolávať flame...

Radek
13. března • 11:34

Ferrari je taky jenom Fiat? Jen nevim nevim, jak to s tou nejmenovanou automobilkou vypada, kdyz ji nikdo nechce kupovat a musi propoustet tisice zamestancu :))) Mozna by se mela spojit ona s nekym, aby nezkrachovala )

nestastnik
13. března • 17:19

ako hovori gogo...Ferrari? italian trash

takze ten odpad nepadol daleko od stromu, kto mal moznost sediet vo ferrari vie o com hovorim, dnes uz stavaju viac na image ako na autach, resp. urobia zopar podarenych kusoviek (enzo) a ostatne ludove su s plastami ako od starej mamy a kazetovym prehravacom vo vnutri so spracovanim moskvicu :p Dnes uz beznym ferrari naplaca ktorakolvek automobilka, a Enzo a ine 150 kusovky stejne nikdy nasinec nedokaze kupit...

fiat je hrozny shit...poznam este horsi sice, opel a general motors, ale akosi si teraz fiat a opel vymenuju suciastky a GM po nich pokukuje a kontroluje ich...a ALFA? ta sa to snazi zakryt, predkolka s cenou Lexusu IS 200, ale pani, nesrandujme

a fiatisti, mate volne ruce na reakcia, mam vas u prdele :)))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mik nik
28. května • 16:35

jsi pako

MAKARON
22. dubna • 14:38

To nestastnik: jsem vzdy rad, kdyz zjistim, jaci jsou na svete omezenci bez inteligence, smyslu pro krasu a nadhledu, jako jsi ty.
Ale zpet k ekonomii: . U AR159 je zrejme, ze stanovili cenu prilis vysoko, Alfa je dokonce o cca 20 tisic drazsi nez Nové BMW 3, coz samozrejme bile limecky nepritahne. Nizke prodeje nemaji nic spolecneho s kvalitou toho vozu. Alfa 159 bohuzel diky horsi povesti znacky z minula "neni z dobre rodiny", coz bohatsi vrstvy prozatim nemohlo zaujmout, jelikoz se pri koupi vozu ridi nejen raciem, ale take tim, jak zaujmou sve okoli povesti sveho auta.
V Cechach ani na chudsim Slovensku bohuzel z 95% neridi vozy AR cilova skupina pro koupi nove alfy, ale fandove, co nasetrili jen tak tak na bazarovou alfu. Takze v pripade, ze Alfa nakonec prorazi na zapade (urcite se tak stane, bile limecky jsou pouze obezretnejsi a tim padem pomalejsi v usudku), nebude se to tykat ceskeho trhu a uz urcite ne jeste chudsiho slovenskeho.
Na zaver bych rad poradil nasemu slovenskemu priteli nestastnikovi, at priste zustane radeji diskreten.

MAKARON
22. dubna • 14:57

A propos, za marketingovou chybu AR zaplati vsichni: dealeri AR i Alfa samotna. Delali ze sebe prilis machry, misto aby citlive zautocili na city bohatsi vrstvy, pouzili stejne zbrane jako BMW, akorát ze se nemůžou opřít o pověst - to byl šeredný omyl.

limach
14. března • 9:17

Ale no tak pánové, mějte ohled na na tohoto člověka. Už jeho nick značí nějaký velmi bolestný a pohnutý případ vrtkavosti lidských osudů. Ne každý má štěstí, aby se narodil jako zdravý a alespoň průměrně inteligentní jedinec. Matka příroda si někdy dokáže pohrát...

mr
14. března • 9:46

No já Ferrari měl možnost prozkoumat blíže. Řídit ne, protože bylo pojištěný jen na majitele. A ona na tom něco pravda trochu je. Sice je to krásný auto, ale některé prvky interiéru dávají tušit, že se šetřilo i tam. A myslím, že v autě za pár milionů bych takový pocit mít neměl.

Radek
14. března • 8:30

To za reakci ani nestoji, vlez si zpatly do ty tvoji cadici rachotiny a jet s ni treba na severni pol, kde se nebudes motat v kazdym prvnim kopci

nocni_dric
13. března • 21:55

no krasny nazor neco na nem pravdy je ale vetsina je to dotazeno ad absurdum a patrne ste chctel vyvolat flame,  skoro bych rekl a bajecne se pobavit je pravda ze alfa159 je docela tezka a draha a nema zkratka esce image luxusniho a skveleho vozu ac by ji bez obav mohla mit za urcitych okolnosti..

Murphy
13. března • 21:18

Výborně - názor inteligentního člověka, jaká čest, že ses s námi o něj podělil... Bože bože...

Doporučujeme

Články odjinud