Alfa Romeo se potýká s malými prodeji modelu 159

Když přišel nový model italské automobilky Alfa Romeo, mnozí čekali, že vytáhne snižující se prodeje značky opět zpátky nahoru a Alfa se z mírné recese rychle vzpamatuje. Ovšem půl roku po začátku prodeje tohoto modelu střední třídy se ukazuje, že tento předpoklad nebyl úplně správný. Příliv zákazníků konkurenčních značek, tedy BMW, Audi a Mercedesu se nekoná a zákazníci těchto zavedených značek k italské Alfě prozatím nepřechází. Přitom Alfa vyšla kritikům vstříc, výrazně zvětšila užitnou hodnotu vozu, jak zvětšením rozměrů, ale i vnitřním prostorem a zavazadelníkem. Přechod od menšího a sportovnějšího sedanu k většímu modelu, který má více reprezentovat střední třídu, Alfě zatím nevychází a nedaří se jí prosazovat s vozem mezi klientelou z řad středního managementu, kde stále více boduje třeba německé BMW.

O tom, že se model prozatím příliš dobře neprodává, svědčí čísla. Předpoklad prodat do konce roku 2005 okolo 30 000 vozů se nevyplnil, když si pro nový model přišlo pouze 6 400 zákazníků. Což je neúspěch proti roku 1997, kdy přišel na trh model 156. Tehdy si pro novinku přišlo za tři měsíce téměř 90 000 zákazníků a na nové auto se čekalo velmi dlouho.

Novinkou u Alfy je také omezení záruky a placeného servisu. Alfa upustila od tříleté záruky a placené údržby i proto, že ji to vycházelo velmi draze. V průměru činí servisní náklady na jeden vůz okolo 1 400 eur, což je při ceně nového modelu od 28 600 eur velká částka.

Oživit prodeje má také nasazení staršího motoru 1,8 TS o výkonu 103 kW (140 k), který by měl stát okolo 23 300 eur, tedy o více než 5 000 eur méně, než nynější nejlevnější model 1,9 JTS. Dle dostupných informací se také ukazuje, že zákazníci dávají velkou přednost naftovým verzím, které tvoří výraznou většinu prodejů. V České republice se prodalo prozatím 36 kusů modelu 159, což je proti počátku prodejů modelu 156 také propad.

Alfa se tak prozatím nedokázala prosadit v konkurenci tří německých automobilek, které jsou v Evropě brány jako prestižní značky vozů střední třídy. Produkt Alfy Romeo je přitom velmi konkurenceschopný, o čemž jste se mohli přesvědčít i v našem testu Alfy 159 2,2 JTS. Je zatím předčasné říkat, zda jde pouze o počáteční nedůvěru, nebo Alfa se stopadesátdevítkou v něčem šlápla vedle. Zda se karta obrátí a model se začne lépe prodávat, ukáže čas, pro Alfu je úspěch tohoto modelu nesporně klíčový.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků