Alfa Romeo se potýká s malými prodeji modelu 159

Alfa Romeo se potýká s malými prodeji modelu 159

Když přišel nový model italské automobilky Alfa Romeo, mnozí čekali, že vytáhne snižující se prodeje značky opět zpátky nahoru a Alfa se z mírné recese rychle vzpamatuje. Ovšem půl roku po začátku prodeje tohoto modelu střední třídy se ukazuje, že tento předpoklad nebyl úplně správný. Příliv zákazníků konkurenčních značek, tedy BMW, Audi a Mercedesu se nekoná a zákazníci těchto zavedených značek k italské Alfě prozatím nepřechází. Přitom Alfa vyšla kritikům vstříc, výrazně zvětšila užitnou hodnotu vozu, jak zvětšením rozměrů, ale i vnitřním prostorem a zavazadelníkem. Přechod od menšího a sportovnějšího sedanu k většímu modelu, který má více reprezentovat střední třídu, Alfě zatím nevychází a nedaří se jí prosazovat s vozem mezi klientelou z řad středního managementu, kde stále více boduje třeba německé BMW.

O tom, že se model prozatím příliš dobře neprodává, svědčí čísla. Předpoklad prodat do konce roku 2005 okolo 30 000 vozů se nevyplnil, když si pro nový model přišlo pouze 6 400 zákazníků. Což je neúspěch proti roku 1997, kdy přišel na trh model 156. Tehdy si pro novinku přišlo za tři měsíce téměř 90 000 zákazníků a na nové auto se čekalo velmi dlouho.

Novinkou u Alfy je také omezení záruky a placeného servisu. Alfa upustila od tříleté záruky a placené údržby i proto, že ji to vycházelo velmi draze. V průměru činí servisní náklady na jeden vůz okolo 1 400 eur, což je při ceně nového modelu od 28 600 eur velká částka.

Oživit prodeje má také nasazení staršího motoru 1,8 TS o výkonu 103 kW (140 k), který by měl stát okolo 23 300 eur, tedy o více než 5 000 eur méně, než nynější nejlevnější model 1,9 JTS. Dle dostupných informací se také ukazuje, že zákazníci dávají velkou přednost naftovým verzím, které tvoří výraznou většinu prodejů. V České republice se prodalo prozatím 36 kusů modelu 159, což je proti počátku prodejů modelu 156 také propad.

Alfa se tak prozatím nedokázala prosadit v konkurenci tří německých automobilek, které jsou v Evropě brány jako prestižní značky vozů střední třídy. Produkt Alfy Romeo je přitom velmi konkurenceschopný, o čemž jste se mohli přesvědčít i v našem testu Alfy 159 2,2 JTS. Je zatím předčasné říkat, zda jde pouze o počáteční nedůvěru, nebo Alfa se stopadesátdevítkou v něčem šlápla vedle. Zda se karta obrátí a model se začne lépe prodávat, ukáže čas, pro Alfu je úspěch tohoto modelu nesporně klíčový.

bazar

Alfa Romeo 166 2,4
Rok výroby: 2002
Stav: 182 530 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 156 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 169 251 km
Cena: 58 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 68 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 143 731 km
Cena: 36 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 197 214 km
Cena: 100 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků