Alfa Romeo sbírá jedno ocenění za druhým

Značka Alfa Romeo skutečně nemohla vstoupit do roku 2003 lépe. Během prvních dvou měsíců dokázaly modely Alfa 147 a Alfa Romeo Brera získat již dvě prestižní ocenění.

Nejprve se dostala na řadu Alfa Romeo Brera, první automobil na světě, jemuž se současně podařilo vyhrát ve dvou kategoriích soutěže „Nejlepší nový koncepční vůz roku“ (Nejlepší exteriér a Nejlepší koncepční řešení roku).

Oficiální udílení cen se konalo v Detroitu 8. ledna 2003 při příležitosti Mezinárodního fóra designu organizovaného časopisem Autoweek v COBO centru (dějiště Severoamerického autosalónu roku 2003) za účasti více než 700 novinářů a zástupců automobilového průmyslu z celého světa.

Tato prestižní cena je dalším z celé řady významných ocenění, jež se tomuto vozu podařilo nasbírat během své bezmála roční existence. Alfa Romeo Brera se poprvé představila veřejnosti na autosalónu v Ženevě v roce 2002, kde získala titul „nejlepší vůz autosalonu“ udělovaný časopisem Autoweek.

Mezi další ocenění patří titul „nejlepší vůz autosalonu“ v kategorii prototypů na výstavě Concours d`élegance ve Villa d`Este, dvě ceny na výstavě Bibendum Challenge 2002, z nichž jedna byla v kategorii „nejelegantnější na světě“, a rovněž titul „nejvíce fascinující vůz“ na super rallye osobních automobilů Paříž - Monte Carlo v roce 2002. Kromě toho je Alfa Romeo Brera také jedním z kandidátů na titul „nejkrásnější vůz světa“.

Tento prototyp, umělecké dílo z rýsovacího prkna Giorgia Giugiara, je perfektní kombinací elegance, sportovního ducha, výjimečných výkonů a vyvážených tvarů. Jinak řečeno, vykazuje všechny charakteristické rysy vozů značky Alfa Romeo. Alfa Romeo Brera bude sloužit jako platforma pro konstrukci modelu kupé nové vývojové řady, která má v roce 2005 nahradit stávající řadu Alfa 156.

Když už mluvíme o modelu Alfa 156, jistě stojí za to poznamenat, že během svého produkčního cyklu získal celkem 36 mezinárodních ocenění. Patří k nim například titul „Automobil roku 1998“, „Auto Evropa 1“ – 1998, "Nejlepší vůz roku 1998“ v kategorii kompaktních vozů vyšší třídy či „Nejvíce žádoucí vůz roku 2000“.

A nyní několik slov o modelu Alfa 147. Ladné křivky, divoký temperament a prvotřídní technické parametry, to jsou charakteristiky, díky kterým se tomuto vozu podařilo získat a udržet si obrovské množství příznivců ze všech společenských vrstev. K uvedeným kvalitám je ještě třeba připočíst vysoce stylové řešení interiérů a celou řadu elektronických a počítačových prvků. V poslední době se Alfa 147 radovala ze dvou velmi významných úspěchů.

Nejprve ji letos v únoru zvolili čtenáři časopisu Quattroruote „Nejvíce žádoucím vozem roku“ v kategorii nižší střední třídy. Ankety se zúčastnilo celkem 60 tisíc čtenářů tohoto odborného měsíčníku. Alfa 147 získala 31,7% hlasů, vozy na druhém a třetím místě“, získaly pouhých 10.3% respektive 8,7% všech hlasů. Druhé důležité ocenění Alfa 147 získala v Německu, kde byla již třetím rokem po sobě vyhlášena "Nejlepším vozem nižší střední třídy v kategorii dovážených automobilů“. Získala 27,3% hlasů čtenářů časopisu Auto, Motor und Sport z celkového počtu 110 tisíc.

Kromě obou uvedených ocenění získal model Alfa 147 již 21 jiných mezinárodních cen a titulů. Patří mezi ně "Vůz roku 2001“ ,“Zlatý volant 2000“, „Auto Evropa 1“ (cena udělovaná čtenáři osmi evropských časopisů) a „Nejlepší design roku 2000“. V letech 2000 – 2002 získal tento model různá ocenění také mimo Evropu, a to konkrétně v Japonsku, Argentině a Brazílii. V Brazílii kupříkladu obdržela Alfa 147 titul „Nejlepší vůz roku 2002“ v kategorii dovážených automobilů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků