Alfa Romeo připravuje kupé s technikou F1. Má mít až 641 koní!

Alfa Romeo údajně chystá skutečně zajímavý vůz. Podle zdrojů Autocaru by jím mělo být kupé odvozené od sedanu Giulia.

Už příští rok by se mělo na trhu objevit nové kupé od tradiční italské značky Alfy Romeo. S hybridním systémem odvozeného od toho, který používá Ferrari ve svých monopostech F1, by se výkon šestiválce mohl posunout až na stěží uvěřitelných 641 koní.

Britský Autocar, který připravil i ilustraci pravděpodobné podoby tohoto vozu, dokonce tvrdí, že představení automobilu veřejnosti by se mělo odehrát ještě do konce tohoto roku.

8 důvodů, proč je podle nás Alfa Romeo Giulia řidičským autem roku

8 důvodů, proč je podle nás Alfa Romeo Giulia řidičským autem roku

Pod kapotou by se měly objevit zážehové motory používané v Giulii. Budou ovšem vyladěny na vyšší výkon. Například ten, který má ve verzi Giulia Veloce výkon 280 koní, by se měl posunout až na zhruba 340 koní a šestiválec s objemem 2,9 litru, který využívá Quadrifoglio, získá dokonce již zmíněných 641 koní. To by znamenalo, že se nové kupé stane nejvýkonnější silniční Alfou Romeo všech dob.

Například za Ferrari 488 bude zaostávat jen o 20 koní. Své konkurenty, mezi které lze počítat třeba BMW M4, Audi RS5 či Mercedes AMG C 63S Coupé tak dalece překonává.

Není ale vyloučeno, že v nabídce budou i méně "nadupané" varianty motorů, které v současné době Alfa Romeo montuje do sedanu Giulia, včetně těch, které spalují naftu.

Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

Alfa Romeo Giulia QV je na Nordschleife rychlejší než Pagani Zonda F!

Design je samozřejmě zatím utajován. Přední část by se ale z větší části měla shodovat s klasickou Giulií, i když nějaké ostřejší rysy v oblasti nárazníku či masky chladiče se určitě očekávat dají.

Záď bude pochopitelně tvarovaná jinak. Předpokládá se, že půjde o klasické třídveřové uspořádání karoserie, i když není vyloučené, že později bude v nabídce i pětidveřová varianta ve stylu Audi A5 Sportback či BMW 4 Gran Coupé. O názvu se také zatím spekuluje. Některé zdroje udávají, že se na zádi objeví slovo Sprint, možné je ale také historicky vhodnější GTV.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků