Alfa Romeo připravuje čtyřválec 1,8 l s výkonem 300 koní

Alfa Romeo připravuje čtyřválec 1,8 l s výkonem 300 koní

Automobilka Alfa Romeo oznámila, že z linek koncernové továrny Pratola Serra začnou již na počátku roku 2013 sjíždět zcela nové motory. Má jít o celohliníkové čtyřválce schopné  zástavby podélně i napříč, jež se budou vyznačovat prakticky všemi moderními prostředky současnosti. Nabídne zdvihový objem 1,8 l (možná tedy nahradí stávající jednotku 1750 TB), přímé vstřikování s tlaky až 200 barů, plynule proměnné časování všech ventilů a velké přeplňovaní turbodmychadlo.

Má plnit emisní normu Euro VI a instalován bude do řady koncernových modelů ve škále výkonových verzí, z nichž ta nejvýkonnější má dosahovat 300 koní (221 kW). O tom, v jakých vozech se tyt motory objeví, zatím přesnější informace nemáme, ale s největší pravděpodobností budou mezi prvními opožděný nástupce řady 159 Giulia a kompaktní sportovní kupé Alfa Romeo 4C.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 29 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků