Alfa Romeo Pandion: Bertone se vrací

Jméno dravce si pro svoji novou studii vypůjčil slavný karosářský dům Bertone a vystavil ji v Ženevě.

Doba samostatným legendárním italským karosárnám zrovna nepřeje, světové automobilky s ohledem na snižování svých vývojových nákladů většinou vývoj svých nových modelů svěřují vlastním designérským ateliérům.

Ani společnost Bertone si proto příliš dobře nevede, ale oslavu stých narozenin automobilky Alfa Romeo si ujít nenechala, v Ženevě nyní vystavuje svůj prototyp jménem Pandion. Následuje tak konkurenční firmu Pininfarina, jež zde prezentuje svoji studii otevřeného dvoumístného spideru pojmenovanou 2uettottanta a my jsme vám ji podrobně představili na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejnovější Bertoneho práce stojí na podvozku supersportovního malosériového modelu Alfa Romeo 8C Competizione a využívá i předností jeho vysokootáčkového osmiválce s objemem 4,7 l a výkonem 450 koní (330 kW). Pandion je prvním projektem Mikea Robinsona od jeho nástupu do pozice stylistického ředitele firmy Bertone, na délku měří 4 620 mm, široký je 1 971 a vysoký jen 1 230 mm, rozvor náprav přitom činí 2 850 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jistě nejpozoruhodnějším rysem novinky jsou vzhůru a vzad výklopné, extrémně dlouhé boční dveře, jejich osou vytáčení je totiž zdánlivě střed zadních kol. Zdvihají se přitom vysoko až do pravého úhlu (do výšky 3,6 m!), takže lze jen těžko říci, jak to bude s garážováním. Výrobce slibuje, že při převrácení vozu dveře samočinně odpadnou ze svých závěsů a umožní posádce opustit útroby stroje. Jedná se o řešení, jež odkazuje na starší Bertoneho práce, například slavnou Alfu Romeo Carabo z roku 1968, Lancii Stratos (1970) či Lamborghini Countach (1972).   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Pandion od Bertoneho

bazar

Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 143 731 km
Cena: 36 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 197 214 km
Cena: 100 000 Kč
Alfa Romeo Giulietta 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 80 053 km
Cena: 260 000 Kč
Alfa Romeo 147 1,6
Rok výroby: 2002
Stav: 238 526 km
Cena: 40 000 Kč
Alfa Romeo Giulietta 2
Rok výroby: 2010
Stav: 170 116 km
Cena: 210 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků