Alfa Romeo Pandion: Bertone se vrací

Jméno dravce si pro svoji novou studii vypůjčil slavný karosářský dům Bertone a vystavil ji v Ženevě.

Doba samostatným legendárním italským karosárnám zrovna nepřeje, světové automobilky s ohledem na snižování svých vývojových nákladů většinou vývoj svých nových modelů svěřují vlastním designérským ateliérům.

Ani společnost Bertone si proto příliš dobře nevede, ale oslavu stých narozenin automobilky Alfa Romeo si ujít nenechala, v Ženevě nyní vystavuje svůj prototyp jménem Pandion. Následuje tak konkurenční firmu Pininfarina, jež zde prezentuje svoji studii otevřeného dvoumístného spideru pojmenovanou 2uettottanta a my jsme vám ji podrobně představili na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejnovější Bertoneho práce stojí na podvozku supersportovního malosériového modelu Alfa Romeo 8C Competizione a využívá i předností jeho vysokootáčkového osmiválce s objemem 4,7 l a výkonem 450 koní (330 kW). Pandion je prvním projektem Mikea Robinsona od jeho nástupu do pozice stylistického ředitele firmy Bertone, na délku měří 4 620 mm, široký je 1 971 a vysoký jen 1 230 mm, rozvor náprav přitom činí 2 850 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jistě nejpozoruhodnějším rysem novinky jsou vzhůru a vzad výklopné, extrémně dlouhé boční dveře, jejich osou vytáčení je totiž zdánlivě střed zadních kol. Zdvihají se přitom vysoko až do pravého úhlu (do výšky 3,6 m!), takže lze jen těžko říci, jak to bude s garážováním. Výrobce slibuje, že při převrácení vozu dveře samočinně odpadnou ze svých závěsů a umožní posádce opustit útroby stroje. Jedná se o řešení, jež odkazuje na starší Bertoneho práce, například slavnou Alfu Romeo Carabo z roku 1968, Lancii Stratos (1970) či Lamborghini Countach (1972).   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Pandion od Bertoneho
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků