Alfa Romeo Pandion: Bertone se vrací

Jméno dravce si pro svoji novou studii vypůjčil slavný karosářský dům Bertone a vystavil ji v Ženevě.

Doba samostatným legendárním italským karosárnám zrovna nepřeje, světové automobilky s ohledem na snižování svých vývojových nákladů většinou vývoj svých nových modelů svěřují vlastním designérským ateliérům.

Ani společnost Bertone si proto příliš dobře nevede, ale oslavu stých narozenin automobilky Alfa Romeo si ujít nenechala, v Ženevě nyní vystavuje svůj prototyp jménem Pandion. Následuje tak konkurenční firmu Pininfarina, jež zde prezentuje svoji studii otevřeného dvoumístného spideru pojmenovanou 2uettottanta a my jsme vám ji podrobně představili na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejnovější Bertoneho práce stojí na podvozku supersportovního malosériového modelu Alfa Romeo 8C Competizione a využívá i předností jeho vysokootáčkového osmiválce s objemem 4,7 l a výkonem 450 koní (330 kW). Pandion je prvním projektem Mikea Robinsona od jeho nástupu do pozice stylistického ředitele firmy Bertone, na délku měří 4 620 mm, široký je 1 971 a vysoký jen 1 230 mm, rozvor náprav přitom činí 2 850 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jistě nejpozoruhodnějším rysem novinky jsou vzhůru a vzad výklopné, extrémně dlouhé boční dveře, jejich osou vytáčení je totiž zdánlivě střed zadních kol. Zdvihají se přitom vysoko až do pravého úhlu (do výšky 3,6 m!), takže lze jen těžko říci, jak to bude s garážováním. Výrobce slibuje, že při převrácení vozu dveře samočinně odpadnou ze svých závěsů a umožní posádce opustit útroby stroje. Jedná se o řešení, jež odkazuje na starší Bertoneho práce, například slavnou Alfu Romeo Carabo z roku 1968, Lancii Stratos (1970) či Lamborghini Countach (1972).   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Pandion od Bertoneho
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků