Alfa Romeo nabídne anomálii: Malé SUV s pohonem zadních kol!

Pro menšího bratra Stelvia použije Alfa Romeo shodnou platformu Giorgio. To znamená jediné - motory podélně a pohon primárně zadních kol.

S crossovery a SUV prémiového segmentu B se většinou pojí platformy oddělené od větších modelů téže značky. V přeplněném konkurenčním prostředí se tu hraje na prostor i úsporu nákladů, proto hraje prim uspořádání s příčně uloženými motory a primárním pohonem předních kol.

Potvrzeno: Alfa Romeo MiTo končí. Třídveřový hatchback už lidé nechtějí

Potvrzeno: Alfa Romeo MiTo končí. Třídveřový hatchback už lidé nechtějí

K takovéto koncepci ustoupilo v případě modelu X1 i BMW, přestože první generace měla koncepci klasickou. Na což ale dost trpěla především vnitřním prostorem. V této třídě se však opět zadokolka objeví, a to od Alfy Romeo. Italové chtějí portfolio modelů postupně rozšiřovat, a to jak nahoru, tak i dolů.

K plánu 400 tisíc prodaných vozů v roce 2022 má výrazně přispět i chystané menší SUV. Podle AutoExpress použije zkrácenou platformu Giorgio, tedy plošinu příbuznou k modelů Giulia a Stelvio s klasickou koncepcí. Stejný příběh to pak vcelku logicky má být u nové generace hatchbacku Giulietta. Ta taktéž přebere vlajku klasické koncepce po BMW, které příští "jedničku" již chystá s pohonem předních kol.

Plány Alfy Romeo: Giulia kupé se silným hybridním ústrojím nebo obří SUV

Plány Alfy Romeo: Giulia kupé se silným hybridním ústrojím nebo obří SUV

Nové malé SUV zatím neznámého jména půjde například proti nově představenému Audi Q3 i s balíčkem nových autonomních technologií, které nabídnou stupeň 3. Očekává se také plně elektrický a plug-in hybridní pohon. Premiéra nové Giulietty i zmiňovaného odvozeného SUV se plánuje na rok 2020. Rok poté má přijít naopak vlajková loď, velké sedmimístné SUV a poté snad i slibovaná limuzína.

Ve fotogalerii model Stelvio

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 49 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků