Alfa Romeo MiTo TwinAir: dvouválce se „dočká“ i nejmenší Alfa

56 komentářů

mařas
3. ledna • 20:31

Nikdy bych si nekoupil auto co nemá min. 4 válce(nejlépe 6;-) ),ale třeba to časem předělaj z toho jednohupu na dvoutakt (jako motorky)-nebo to vychytaj nějak jinak-v autě jako je třeba fiat 500 by to mohlo bejt zábavný:-).....
Když se zamislíš třeba nad Superbem-je to luxusní limuzína(ale i combi), která by měla bejt tichá,elegantní,silná a výkoná a těď si představ že kolem tebe proletí tahle elegantní kára s 1.4 TSI roztočená na 6-7tis.otáček a řevem skoro jak fabia RS,nebo polo GTI-to mi taky připadá celkem směšný:-(:-(

barticc
5. ledna • 9:15

Co ti na tom přijde vtipnýho? Nemám rád maloobjemový motory, ale motor 1.4TSI není vůbec špatnej. O motoru z Fiatu ani nebudu mluvit, to je lundra:-P K tomu předjíždění, ještě aby byla Fabia RS nebo Polo GTI tichý jak luxusní limizína, to nemá trošku logiky, co jsi napsal, ne?

mařas
5. ledna • 19:13

To si špatně pochopil...
V malejch autech jako je fabka RS,Polo GTI je tenhle malej lehkej a výkonej motor celkem o.k i s tím zvukovým projevem,ale k autu jako je Superb combi se 1.4ka,6tis.otáček a řev jak u RSa prostě nehodí....
Tam má bejt buď výkonej nafťák a nebo bublavá V6ka v benzínu...

barticc
5. ledna • 22:46

Už jsem to pochopil;-) Musím jen s tebou souhlasit:-))

Smrťák
3. ledna • 20:34

Raději nemIslet:-D

mařas
4. ledna • 7:11

omluva-překlep.... :-(

Smrťák BAN
3. ledna • 22:08

Uživatel Fénix se deaktivoval sám. Nechtěl čekat na BAN od zmetků a odešel sám

f
3. ledna • 22:20
Smrťák BAN
3. ledna • 20:14

MELLO je zrádce

Smrťák
3. ledna • 20:19

zrádci

Smrťák
3. ledna • 20:30

Komouši = MF Dnes

John
3. ledna • 15:57

Skutocne postradam zmysel mam na mysly prakticky zmysel tychto motorov. Tvojlitrove diesely robia takuto spotrebu pri beznej prevadzke v praxi a nie v labaku!!!!!
Pre boha kam to spejeme. To uz nikto v EU nema rozum????

Mr.Murphy
3. ledna • 16:57

Fiat bohužel žádný trojlitrový diesel nemá. Jinak by už samozřejmě pod kapotou F500 dávno pracoval a byl by to jediný motor v nabídce, protože nikdo by nic jiného stejně nechtěl ;-)

kix
3. ledna • 22:16

ale má ale proč by ho dával do mita?

Smrťák
3. ledna • 20:09

Ať žije Trpišovský.

Smrťák
3. ledna • 14:18

Po celodenním pinožení.:-)
Tak tohle je výsledek páteční návštěvy brněnské ZOO s Ajchlinkou. Pokud se vám zdá slovo ucaprcaná divné, nebo se vám dokonce nelíbí, nic si z toho nedělejte. Ajchlinka ho nesnáší. Naučila jsem se ho používat od babičky a prostě se mi líbí. Výraz pinožit se, je zase doména Ajchlinčiny babičky. Pro jistotu – ucaprcaná = ušlá = unavená chůzí; pinožit se = chodit. :-)
Ale zpátky k věci. Ajchlinka mě přijela ve čtvrtek večer navštívit. Vzaly jsme ji ještě ten den s Radkou na Špilberk a pak na Skleněnku. Abychom si po návratu udělaly hezký zbytek večera, pustily jsme si co? No ano, hádáte správně... Hříšňák. :-D
Druhý den jsme měly v plánu právě ZOO. Já, ani Radka jsme ho za celé dva roky v Brně nestihly, tak to byla pro všechny premiéra. Po vystoupení ze šaliny nás musel navést na správnou cestu náhodný kolemjdoucí, ale zvládly jsme to. V zoo jsem nebyla ani nepamatuju. Možná proto na mě působila zvířata za mřížemi tak skličujícím dojmem. Dokonce se tvářila tak nešťastně. Nejvíc asi opičky. Však se podívejte. Naprosto nejkrásnější byly ale žirafy. Jako na potvoru mi po pár snímcích došly baterky v digitálu a náhradní jsem samozřejmě neměla. To už se tak stává. Žirafy mají mooc pěkný výběh a nejlepší je, že návštěvník je s nimi ve velmi blízkém kontaktu. Stejně roztomilé byly opičky (až na ty mříže) a co se mi opravdu líbilo, byl prostor pro děti, kde si mohou hrát s kozičkami, lamou a nevím čím ještě. Ani my jsme nepohrdly a to jsme holky z vesnice. :-) Výsledný dojem z dětské zoo, jak tomu říkají, kazí snad jen trochu kýčovité prolézačky a podobné kratochvíle. Snaží se vypadat indiánsky a nevšedně, ale podle mě se to moc nepovedlo. Celkově ale zoo super. Je fajn, že jednotlivé zvířecí expozice jsou situovány ve velkém zalesněném prostoru a ne nalepená jedna na druhou, jako je to v některých malých zoo. Určitě se tam vrátím, ale budu mít alespoň troje náhradní baterie do foťáku, protože žirafy byly naprosto božské. Filmový večer ten den obstarala další klasika – Pretty Woman.
Sobota byl poslední společný den. Abych učinila zadost svému novému skorozdravému životnímu stylu, vytáhla jsem Ajchlinku do bazénu a pak holkám uvařila těstoviny s lunchmeatovorajčatovou omáčkou. Prý to bylo dobrý, tak snad nekecaly. Poslední procházka Brnem nás zavedla na Petrov a po zjištění, že se dá jít na věž, i tam. Ani jsem nevěděla, jaký je odtud krásný výhled. Pak už jsme udělaly Ajchlince pápá a šly kam? No přece na CPSko. :-)

Smrťák BAN
3. ledna • 14:03

Dává se BAN i tady?

Smrťák
3. ledna • 14:07
Toper
3. ledna • 14:07

A není zbytečné se tady takto pinožit?

Smrťák
3. ledna • 14:14

Pinožit? Co to je?:-D

Toper
3. ledna • 14:26

Pinožit se = zbytečně se nadřít.

Smrťák
3. ledna • 14:33

Smrt nic nedělá zbytečně

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
3. ledna • 14:37

No, ona vlastně nemusí dělat vůbec nic a přijde to samo, je to totiž jediná jistota na světě. ;-)

Smrťák
3. ledna • 14:16

Než půjdu do šenku,tak se pobavím. Je to tady stejně o hovně

matuS
3. ledna • 13:31

heh, tak to som zvedavy ako odfiltruju vibracie...lebo dvojvalcove motorky sa trasu ako osiky, casto sa sroby same uvolnuju...

Smrťák
3. ledna • 13:37

Jenže tento dvouválec je jednohup:-D Takže je to dvojitý jednoválec:-D:-D

Smrťák
3. ledna • 13:38

Vibrace můžou někoho přivést až k vyvrcholení:-D A vo gooo

ggg
3. ledna • 11:11

to už mohli udělat rovnou jednoválec, když potřebovali uštřit pár pístů, ojnic, ventilů, atd.když už nic, tak se tenhle přiblblblej chaos koncern bude chlubit nejmenší průměrnou hodnotou CO2.

Jarda
3. ledna • 11:37

Kurňa chlapi, však to nebudou cpát do aut co váží 1500 kg, ale budou mět tak polovinu i míň, no ale jestli se chcete vrátit ke 105 nebo favoritům tak vás potěž pánbů

Smrťák
3. ledna • 11:57

Favorit(stříkačka)žere v reálu stejně i méně než Fabia HTP. Tak se uklidni

Smrťák
3. ledna • 11:58

Protože HTP tahá těžkou krávu z těžkých levných plechů. A o výhledu ven ani nemluvím. Katastrofa:-D:-D:-D To je pokrok:-D:-D:-D:-D

Toper
3. ledna • 12:22

To víš, bezpečnost. Náraz s Fávem bych zažít rozhodně nechtěl. ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Smrťák
3. ledna • 13:29

Proč ne? Nebudeš alespoň jezdit na kryplkáře:-D:-D:-D:-D:-D

Toper
3. ledna • 13:43

Pravda, to už nebudeš jezdit na ničem. B-]

Smrťák
3. ledna • 13:46

Smrt je krásná. Smrt Garáži :-D:-D

Toper
3. ledna • 11:46

Současné základní MiTo s 1.4 váží téměř 1100 kg. Pokud se ušetří na motoru nějakých 50 kilo, čemuž nevěřím, tak to bude pořád přes jednu tunu. A to je rozdíl oproti třeba Pandě, která má nějakých 850 kg.

Smrťák
3. ledna • 10:12

A on je to vlastně dvouválcový jednoválec:-D Jednohup

Radek.
4. ledna • 3:26

Neboli trabant turbo pro třetí tisíciletí...

Smrťák
3. ledna • 10:10

Na ježdění na chalupu to bude fajn.:-D Ale kdo bude prasit s těžkou noho na plynu se zlou se potáže. Doba motorů kdy 150000 znamenalo dobře zajetý(Favorit,Felicie) je pryč.

kix
3. ledna • 11:13

nesmíš kupovat shitky z vw koncernu:-D

Radek.
4. ledna • 23:16

No tak tohle hold bude dvouválcová shitka-tráboš z konzernu FIAT...

Antiautomat
3. ledna • 10:05

no hadam to az taka tragedia nebude, hoci ja pod 1800ccm v nijakom pripade nepojdem.
Jazdil s tym uz niekto?

Hed
3. ledna • 10:15

Dvouvalec v aute bude vzdy tragedie. Tuplem pak takhle vyhoneny. Kultivovanost nula, zvuk nula, prubeh vykonu nula, zivotnost nula, spotreba pri vyssim pozadavku na vykon sto. Jedine, co to umi, je nizka spotreba pri mereni te normovane. Nic jineho. Tenhle motor neni reakci na pozadavky zakazniku, je to stvorene kvuli normam spotreby, emisi... Neco takoveho bude z uzivatelskeho hlediska vzdy spatne.

Jarda
18. února • 0:29

Jak to víš ? všechny ty nuly svědčí o tom, že máš k nulám blízko. Už jsi se s tím svezl ?
Nejdřív vyzkoušej a potom dávej hodnocení.

Mr.Murphy
3. ledna • 10:23

přesně tak. Tenhle motor je totální výsměch. Kluci v hospodě říkali, že prej se to zadírá už na výrobní lince. Auto s ním nemá výkon, do uší potřebuješ špunty a navíc vibrace v kombinaci s italským zpracováním dělají z jízdy peklo.Testeři si to sice pochvalují, ale takhle z česka vod pivka to člověk stejně posoudí nejlíp....
Bude se to srát úplně stejně, jako se serou T-jety a vůbec všechno z itálie.... ;-)

TT
3. ledna • 10:34

"Voni kluci vi vsechno, vi ze se to zadira na lince, ze Klaus ma milenku, ze zitra padne dolar o 20% atd...., bezte si jej vyzkouset at mate vlastni zkusenost! Do te doby respektujte, ze nekdo je inovativni a budte radi. Jen Cesi vzdy musi remcat a byt negativni. Ja se naopak na downsizing tesim, za mensi hmoty vice vykonu!! Za 10 let budou motory 0,5 twin turbo a nikdo to nebude resit...."

Smrťák
3. ledna • 10:46

Jo?? To tedy bude pokrok

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Smrťák
3. ledna • 10:51

Za 10 let to bude pohánět leda generátory proudu. Budoucnost je tedy v motoru 10ccm s výkonem 10000MW:-D Přeplňování slunečním větrem.:-D:-D

Mr.Murphy
3. ledna • 10:38

já to myslel ironicky ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
3. ledna • 11:19

A co tak zkusit se opravdu nestranně zamyslet?Já tady v žádném případě nebudu obhajovat půlmotor. Jak psal kolega výše, tohle je pouze úlitba pro ekology a nesmyslné tabulky CO2. Jízdně je ten motor prostě špatný a nesnese srovnání s prakticky žádným obodbně výkoným čtyřválcem. Někdo se tu vysmívá HTPčku a jeho třem válcům, že je ten motor prý nekultivovaný. A co tento dvouválec? Já jsem ho již slyšel a upřímně musím říci, že to zní stejně jako moje jednoválcová sekačka na trávu. Kultura chodu nula. Výkon ve vysokých otáčkách pěkný, ale spotřeba tragická. Oproti tomu je to směšné HáTéPéčko učiněný tichošlápek. Tento motor si dovedu představit do velmi malého a lehkého auta do města pro svezení jednoho člověka. Všude jinde se jeho plusy ztrácí a vynikne jeho nesmyslnost.A montovat tento motor do Alfy Romeo? No nevím kde je hranice zdravého rozumu a úctě ke sporotvní značce.

Mr.Murphy
3. ledna • 11:41

Víš pro koho je Mito s tímto motorem určené? Je to pro mladé řidiče, kteří v Itálii podle nějaké regulace nesmí mít auto silnější než nějakých 90 koní (nebo kolik, to z hlavy nevím).Pro ty byla zatím v nabídce motorizace 1.4atmo 78k.
A teď mi řekni - jaký motor tihle mladí kluci v Itálii víc ocení? Mdlou 1.4 nebo tenhle dvouválec, který má zajímavý zvuk (testerům se líbí) a určitý charakter?A spotřeba? Tyhle auta budou hrkat po městě, takže tam asi dvouválec bude brát míň než normální 1.4. O vlivu na jízdní vlastnosti se asi bavit nemusíme....Takže prostě je to taková specifická alternativa zejména pro italský trh a městský provoz, na cesty s báglama na dovču do Chorvatska bych si to taky nekoupil....A atmo 1.4 78k ti nepřišla jako "neúcta" ke sportovní značce?

Toper
3. ledna • 11:58

Tohle Mito má mít 105 koní. Takže to opravdu nebude pro ty mladé - nevleze se do limitu.
Nevím, jestli vůbec mladí kluci v Itálii mají na novou Alfu, většinou lítají ve starých autech a hodně na skůtrech, aspoň co jsem tak pochytil.
Já k tomu "zvuku" mám opravdu velké výhrady. Nelíbí se mi, motor je hlučný, docela dost se klepe a jde to poznat i v interiéru. Rozhodně je ten motor hlučnější a bez kultury oproti HTP a to není žádný zázrak.
A že má charakter? Ano, zahradní sekačky.Nedělám si iluze, že pokud bych posadil mladého Itala do tohoto dvouválce, tak s ním dosáhne nižší spotřeby, hlavně ti mladí mají v hlavě vygumováno, stejně jako na každých semaforech.Dvouválec do Alfy Romeo nepatří. Že ho tam nacpou, to je jeich věc, dost značek si už Italové sami pokazili a úspěšně v tom chtějí pokračovat dál.

Mr.Murphy
3. ledna • 13:22

ten dvouválec má víc výkonových variant, takže není vůbec jasné, v jakém výkonu se do Mita dostane.... Asi nebude problém ho seškrtit tak, aby byl použitelný právě pro ty regulované skupiny....A jak už jsem psal, testerům (např. fifth gear) se ten motor líbil....

Toper
3. ledna • 13:50

Ten test jsem viděl, žádná velká divočina to nebyla, prostě lehká noha, jeden člověk a ve městě. Tam se právě ukázala ta relativně nízká spotřeba. Test ušitý na míru, stejně jako laboratorní měření CO2. Testovali tam pětistovku, která je cca 200 kilo lehčí než MiTo.
Narvat do Alfy ještě slabší verzi TwinAiru než 105k, to by bylo už opravdu na pováženou.

Mr.Murphy
3. ledna • 13:55

a brojil jsi takto i proti té verzi 1.4 78k nebo ti vyloženě vadí, že tentorkát se ten malý výkon vydoluje z dvouválce?

Toper
3. ledna • 14:03

S verzí 78k nemám problém, vím že v nabídce Alfy je a vím proč tam je.
A taky musím upozornit na to, že to takhle nemá nastavené jen Alfa, u které to všichni "chápou", ale i jiné automobilky, u kterých je to zaručeným znakem toho, že z motoru nedovedou dostat víc koní.
Bavíme se tady o dvouválci v relativně těžkém autě. Tady ten problém vidím.

Doporučujeme

Články odjinud