Alfa Romeo MiTo TwinAir: dvouválce se „dočká“ i nejmenší Alfa

Když jsme psali o náběhu prodeje Fiatu 500 osazeném dvouválcovým zážehovým motorem, jen snílek si mohl myslet, že by myšlenka „totálního downsizingu“ zůstala vyhrazena pouze malým vozům. A je to tady, automobilka Fiat právě rozhodla o tom, že tyto kompaktní zážehové jednotky TwinAir s přeplňováním a přímým vstřikem benzínu hodlá instalovat také do vozů Alfa Romeo MiTo. Současnost se holt neptá na legendární sportovní úspěchy nebo jízdní výkony, ale na spotřebu a emise.

Připomeňme, že TwinAir disponuje zdvihovým objemem 875 ccm a výrobce tvrdí, že je schopen naladit jej až na 105 koní (78 kW), v kombinaci se zástavbou soustavy start/stop přitom průměrnou spotřebu stlačí na zhruba 4,5 l/100 km. Alfa MiTo TwinAir se zřejmě začne vyrábět pro modelový rok 2012 a v rámci zavedení této novinky se zřejmě dočkáme také s decentním faceliftem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dvouválec Fiat TwinAir...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
...se objeví i v malé Alfě Romeo MiTo, zde v edici Maserati. To budou majitelé „trojzubců” koukat, až poznají, co to je „nemít šest válců”.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků