Alfa Romeo MiTo jako první využije systém MultiAir

Alfa Romeo MiTo jako první využije systém MultiAir

Fiat již tradičně patří k tahounům v oblasti vývoje vznětových motorů, ale ani svými zážehovými jednotkami za konkurencí příliš nezaostává. Nyní hodlá svoji nabídku rozšířit o nový benzínový agregát doplněný jedinečnou technologií MultiAir, o níž jsme vás podrobně informovali na tomto místě.

V prodejích se přitom objeví již letos v srpnu, kdy se v showroomech objeví takto motorizované vozy Alfa Romeo MiTo. Použitá jednotka bude mít zdvihový objem 1,4 l a dodávat se bude ve výkonových verzích 105, 135 a 170 koní. V porovnání s konvenčním motorem dosahuje o 10 % vyššího výkonu a o 15 % vyššího točivého momentu, spotřeba benzínu a emise CO2 přitom klesly o 10 %. Produkce pevných částic se přitom snížila o 40 % a oxidů dusíku dokonce o 60 %. 

Jádrem soustavy MultiAir je elektrohydraulické ovládání ventilů, jež umožňuje přesné dávkování množství nasávaného vzduchu i jeho vlastnosti. U motorů s konvenčním sáním mají konstruktéři jen velmi omezené spektrum prostředků, jimiž lze proces upravovat. Jedná se přitom o alternativu k poměrně rozšířeným, podobně fungujícím systémům s elektromechanickým ovládáním. Proti nim je MultiAir konstrukčně jednodušší a z motoru odčerpává méně energie.   

Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo MiTo
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků