Alfa Romeo MiTo jako první využije systém MultiAir

Fiat již tradičně patří k tahounům v oblasti vývoje vznětových motorů, ale ani svými zážehovými jednotkami za konkurencí příliš nezaostává. Nyní hodlá svoji nabídku rozšířit o nový benzínový agregát doplněný jedinečnou technologií MultiAir, o níž jsme vás podrobně informovali na tomto místě.

V prodejích se přitom objeví již letos v srpnu, kdy se v showroomech objeví takto motorizované vozy Alfa Romeo MiTo. Použitá jednotka bude mít zdvihový objem 1,4 l a dodávat se bude ve výkonových verzích 105, 135 a 170 koní. V porovnání s konvenčním motorem dosahuje o 10 % vyššího výkonu a o 15 % vyššího točivého momentu, spotřeba benzínu a emise CO2 přitom klesly o 10 %. Produkce pevných částic se přitom snížila o 40 % a oxidů dusíku dokonce o 60 %. 

Jádrem soustavy MultiAir je elektrohydraulické ovládání ventilů, jež umožňuje přesné dávkování množství nasávaného vzduchu i jeho vlastnosti. U motorů s konvenčním sáním mají konstruktéři jen velmi omezené spektrum prostředků, jimiž lze proces upravovat. Jedná se přitom o alternativu k poměrně rozšířeným, podobně fungujícím systémům s elektromechanickým ovládáním. Proti nim je MultiAir konstrukčně jednodušší a z motoru odčerpává méně energie.   

Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo MiTo
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků