Alfa Romeo MiTo jako první využije systém MultiAir

Fiat již tradičně patří k tahounům v oblasti vývoje vznětových motorů, ale ani svými zážehovými jednotkami za konkurencí příliš nezaostává. Nyní hodlá svoji nabídku rozšířit o nový benzínový agregát doplněný jedinečnou technologií MultiAir, o níž jsme vás podrobně informovali na tomto místě.

V prodejích se přitom objeví již letos v srpnu, kdy se v showroomech objeví takto motorizované vozy Alfa Romeo MiTo. Použitá jednotka bude mít zdvihový objem 1,4 l a dodávat se bude ve výkonových verzích 105, 135 a 170 koní. V porovnání s konvenčním motorem dosahuje o 10 % vyššího výkonu a o 15 % vyššího točivého momentu, spotřeba benzínu a emise CO2 přitom klesly o 10 %. Produkce pevných částic se přitom snížila o 40 % a oxidů dusíku dokonce o 60 %. 

Jádrem soustavy MultiAir je elektrohydraulické ovládání ventilů, jež umožňuje přesné dávkování množství nasávaného vzduchu i jeho vlastnosti. U motorů s konvenčním sáním mají konstruktéři jen velmi omezené spektrum prostředků, jimiž lze proces upravovat. Jedná se přitom o alternativu k poměrně rozšířeným, podobně fungujícím systémům s elektromechanickým ovládáním. Proti nim je MultiAir konstrukčně jednodušší a z motoru odčerpává méně energie.   

Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo MiTo
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků