Alfa Romeo MiTo jako první využije systém MultiAir

Fiat již tradičně patří k tahounům v oblasti vývoje vznětových motorů, ale ani svými zážehovými jednotkami za konkurencí příliš nezaostává. Nyní hodlá svoji nabídku rozšířit o nový benzínový agregát doplněný jedinečnou technologií MultiAir, o níž jsme vás podrobně informovali na tomto místě.

V prodejích se přitom objeví již letos v srpnu, kdy se v showroomech objeví takto motorizované vozy Alfa Romeo MiTo. Použitá jednotka bude mít zdvihový objem 1,4 l a dodávat se bude ve výkonových verzích 105, 135 a 170 koní. V porovnání s konvenčním motorem dosahuje o 10 % vyššího výkonu a o 15 % vyššího točivého momentu, spotřeba benzínu a emise CO2 přitom klesly o 10 %. Produkce pevných částic se přitom snížila o 40 % a oxidů dusíku dokonce o 60 %. 

Jádrem soustavy MultiAir je elektrohydraulické ovládání ventilů, jež umožňuje přesné dávkování množství nasávaného vzduchu i jeho vlastnosti. U motorů s konvenčním sáním mají konstruktéři jen velmi omezené spektrum prostředků, jimiž lze proces upravovat. Jedná se přitom o alternativu k poměrně rozšířeným, podobně fungujícím systémům s elektromechanickým ovládáním. Proti nim je MultiAir konstrukčně jednodušší a z motoru odčerpává méně energie.   

Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo MiTo
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků