Alfa Romeo MiTo GTA je realitou: 240 koní z objemu 1,75 litru!

Zdá se, že nám downsizing na moderních motorech paradoxně začíná narůstat do obludných rozměrů. Na tomto místě jsme vám avizovali uvedení studie MiTo GTA v Ženevě, přičemž Alfa Romeo svůj slib splnila.

Pod kapotou se navíc skutečně ukrývá zcela nový zážehový čtyřválec s objemem 1,75 l, z něhož se díky přímému vstřikování, proměnnému časování všech ventilů a přeplňování podařilo vykřesat plných 240 koní. Ty dodávají nejmenšímu GTA působivou dynamiku - zrychlení na stovku za 6 sekund a „maximálku” přes 240 km/h.

Tato studie navazuje na rodinu vozů GTA (Gran Turismo Alleggerito, kde poslední slovo znamená „odlehčení“), které mají za cíl přinést co nejlepší poměr hmotnosti a výkonu. U MiTa GTA je proto řada částí vyrobena z lehkých materiálů, třeba zadní spoiler, střecha a zpětná zrcátka jsou z uhlíkových vláken.

Naopak hliník se uplatnil při modifikaci brzd, zavěšení a dalších částí strojového spodku vozu. Pérování dostalo adaptivní charakteristiku a spodek vozu byl upraven v aerodynamickém tunelu. Do standardní výbavy bude patřit kompletní škála systémů ABS, ESP, EBD, TCS či airbagy s fázovaným plněním.

Podle dostupných informací by se měly vozy k prvním zákazníkům dostat ještě v půli letošního roku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo MiTo GTA
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků