Alfa Romeo MiTo: dvouválec TwinAir poprvé pro Alfu

Takže je to tady. Alfa Romeo, kdysi slavný výrobce sportovních automobilů, nabízí nově dvouválcový zážehový motor. U nás ceny začínají na částce 403 000 Kč.

Z obchodního hlediska se zatím zdá, že koncern Fiat svým přeplňovaným dvouválcovým agregátem TwinAir s objemem 0,9 l vykročil celkem správným směrem. U nás se začal prodávat ve voze Fiat 500 TwinAir na počátku loňského roku a jeho druhou štací je nová generace řady Fiat Panda. Dobře, pro tyto minivozy možná „foukaný“ dvouválec postačí, ale v Alfě Romeo…?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo MiTo, poprvé s dvouválcovým motorem Fiat TwinAir

Co na tom, že se motor Fiat 0,9 l TwinAir dočkal titulu Motor roku 2011, ale zaslouží si jej Alfa Romeo? Zřejmě ano, jde totiž o další pragmatický krok směřující ke zvrácení nelichotivých prodejních výsledků značky. Malá Alfa Romeo MiTo měla TwinAir dostat již vloni, ale tehdejší facelift se obešel nakonec ještě bez něj.

Fiat TwinAir: nejlepší motor roku 2011

Fiat TwinAir: nejlepší motor roku 2011

Dvouválec TwinAir v Alfě Romeo MiTo dosahuje výkonu 85 koní (62 kW) při 5 500 ot./min. a točivého momentu až 145 Nm při 2 500 ot./min. Při pohotovostní hmotnosti 1 130 kg s ním vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,5 s a dosáhne rychlosti 174 km/h, ve městě spotřebuje v průměru 4,9 l/100 km, mimo město 3,8 l/100 km a v kombinaci 4,2 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí ani uvnitř se dvouválcové MiTo nikterak neliší od jeho čtyřválcových sourozenců

Hodnoty spotřeby jsou s přehledem nejnižší mezi všemi zážehovými motory pro Alfu MiTo a kombinovaný provoz vykazuje jen o 0,6 l/100 km vyšší spotřebu než vznětový agregát 1,6 JTDm. A ceny? Inu, žádná láce. Alfa Romeo MiTo je k dostání výhradně ve středním (ale prakticky jediném) výbavovém stupni Super.

MiTo TwinAir u nás začíná na částce 403 000 Kč, což je do koruny stejná sazba, jakou si při stejné výbavě prodejce účtuje za čtyřválec 1,4 MultiAir s výkonem 105 koní (77 kW). Nevím jak vy, ale já bych se při eventuální palčivé nutnosti koupit si Alfu Romeo MiTo za 403 000 Kč zřejmě dlouho nerozhodoval… 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků