Alfa Romeo MiTo: dvouválec TwinAir poprvé pro Alfu

Takže je to tady. Alfa Romeo, kdysi slavný výrobce sportovních automobilů, nabízí nově dvouválcový zážehový motor. U nás ceny začínají na částce 403 000 Kč.

Z obchodního hlediska se zatím zdá, že koncern Fiat svým přeplňovaným dvouválcovým agregátem TwinAir s objemem 0,9 l vykročil celkem správným směrem. U nás se začal prodávat ve voze Fiat 500 TwinAir na počátku loňského roku a jeho druhou štací je nová generace řady Fiat Panda. Dobře, pro tyto minivozy možná „foukaný“ dvouválec postačí, ale v Alfě Romeo…?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo MiTo, poprvé s dvouválcovým motorem Fiat TwinAir

Co na tom, že se motor Fiat 0,9 l TwinAir dočkal titulu Motor roku 2011, ale zaslouží si jej Alfa Romeo? Zřejmě ano, jde totiž o další pragmatický krok směřující ke zvrácení nelichotivých prodejních výsledků značky. Malá Alfa Romeo MiTo měla TwinAir dostat již vloni, ale tehdejší facelift se obešel nakonec ještě bez něj.

Fiat TwinAir: nejlepší motor roku 2011

Fiat TwinAir: nejlepší motor roku 2011

Dvouválec TwinAir v Alfě Romeo MiTo dosahuje výkonu 85 koní (62 kW) při 5 500 ot./min. a točivého momentu až 145 Nm při 2 500 ot./min. Při pohotovostní hmotnosti 1 130 kg s ním vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,5 s a dosáhne rychlosti 174 km/h, ve městě spotřebuje v průměru 4,9 l/100 km, mimo město 3,8 l/100 km a v kombinaci 4,2 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí ani uvnitř se dvouválcové MiTo nikterak neliší od jeho čtyřválcových sourozenců

Hodnoty spotřeby jsou s přehledem nejnižší mezi všemi zážehovými motory pro Alfu MiTo a kombinovaný provoz vykazuje jen o 0,6 l/100 km vyšší spotřebu než vznětový agregát 1,6 JTDm. A ceny? Inu, žádná láce. Alfa Romeo MiTo je k dostání výhradně ve středním (ale prakticky jediném) výbavovém stupni Super.

MiTo TwinAir u nás začíná na částce 403 000 Kč, což je do koruny stejná sazba, jakou si při stejné výbavě prodejce účtuje za čtyřválec 1,4 MultiAir s výkonem 105 koní (77 kW). Nevím jak vy, ale já bych se při eventuální palčivé nutnosti koupit si Alfu Romeo MiTo za 403 000 Kč zřejmě dlouho nerozhodoval… 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků