Alfa Romeo MiTo 1,4 MultiAir: více vzduchu pro malou Alfu

Italská Alfa Romeo oznámila rozšíření nabídy agregátů pro modelu MiTo nové přeplňované motory MultiAir. Nové čtyřválce s objemem 1,4 l budou zpočátku k dispozici ve dvou výkonnostních variantách 77 kW/105 koní a 99 kW/135 koní. Později se do nabídky přidá i vrcholná verze 1,4 MultiAir s výkonem 125 kW/170 koní, která bude zřejmě pohánět i „čtyřlístkovou“ verzi Quadrifoglio Verde.

Nová trojice se bude v praxi vyznačovat nejen velmi slušným výkonem, ale uspokojí i šetrnější řidiče. Vývojáři totiž ve velké míře přihlédli na nejnovější trendy snižování spotřeby, a tak bude každá z variant disponovat systémem stop and start. Naopak, stranou nezůstala ani celková dynamika, očekává se, že vrcholná verze 1,4 MultiAir, kombinována se šestistupňovou manuální převodovkou, zvládne stovku z nuly zhruba za 7 vteřin, což je dokonce o pár setin lepší čas než ten dosahovaný ostrým Mini Cooperem S.
Na modelech vybavených těmito agregáty však můžeme postřehnout i další změny. Italský výrobce vyladil výfukové potrubí pro dosažení lepšího zvuku, osadil lepší tlumiče pro komfortnější jízdu, vylepšil řízení a o 2,5 cm zkrátil převody. Nyní si už jenom musíme počkat na bližší specifikace a zprávu, která bude obsahovat o trochu víc konkrétních čísel. U prodejců by se přitom první kusy měli objevit nejpozději do dvou měsíců.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Alfa Romeo MiTo 1,4 MultiAir
 
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků