Alfa Romeo Milano: 235 koní a jméno Giulietta?

V otázce jména zatím tápeme, ale máme pro vás alespoň první technické údaje, které vhodně dopňují starší nemaskované snímky.

Nový kompakt každopádně bude pro značku Alfa Romeo klíčovým modelem, neboť nahrazuje dosavadní typ 147 a očekává se od něj potenciál pro návrat Fiatu na trhy USA. Ambice má vysoké a chystá se zaútočit zejména na vozy BMW řady 1, Audi A3 a snad i na výkonnější verze Seatu Leon a oficiálně se světu představí nejspíš na příštím březnovém autosalonu v Ženevě, přičemž prodeje na většině evropských trhů mají začít ještě na jaře. Je ale docela možné, že vůz poprvé uvidíme ještě letos na autosalonu v domácí Boloni. Konečně vám nyní můžeme nabídnout alespoň první konkrétní technické údaje a zrekapitulovat si již dříve pokoutně pořízené obrázky nemaskovaných vozů, které nám poskytl oblíbený Facebook. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová Alfa byla celá navržena ve vlastním designérském středisku Centro Stile Alfa Romeo, rozvor náprav má činit slušných 2 630 mm, vůz bude 4 350 mm dlouhý, 1 800 mm široký a 1 460 mm vysoký. Nepřekvapí přitom, že v porovnání se stávajícím typem 147 následnický model opět poněkud narostl do všech směrů.

Podle dostupných informací bude tato Alfa hned od počátku k dispozici s čtveřicí výhradně přeplňovaných přímovstřikových motorů, dvěma zážehovými a dvěma vznětovými. Základem bude verze 1,4 TB o výkonu 120 koní (88 kW), použitím soustavy Multiair (popsali jsme ji na tomto místě) dosáhne výkonový vrchol hranice 170 koní (124 kW). Pokrokové diesely generace Multijet budou k mání ve verzích 1,6 JTDM s výkonem 105 koní (77 kW) a 2,0 JTDM o výkonu 170 koní. Vrcholné provedení s typickým označením Quadrifoglio Verde (čtyřlístek) by nemělo se svým nástupem za ostatními verzemi příliš zaostat a milovníci rychlé jízdy se mohou těšit na přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem 1 750 ccm a výkonem 235 koní (172 kW).

A jak to tedy bude s tím jménem? Původně zvažované označení Milano totiž spustilo vlnu nepříjemností, které snad nakonec povedou k návratu legendárního jména Giulietta. Jablkem sváru se stala původní továrna v Miláně, která po 99 letech své existence zavírá své brány, není proto divu, že místní zaměstnanci odmítají jméno svého města propůjčit nové Alfě. Ta se má totiž již vyrábět v turínských továrnách, kam by měly být převeleni i poslední milánští zaměstnanci. Důvod je nasnadě: snaha o zvyšování efektivity a snižování nákladů v rámci celého koncernu Fiat. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Milano? Nebo Giulietta? Kdo ví...  Zdroj foto: Facebook

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků